Mnichovská prokuratura v souvislosti s emisním skandálem obžalovala bývalého šéfa německé automobilky Audi Ruperta Stadlera a další tři osoby. Viní je mimo jiné z podvodu a nezákonných reklamních praktik. Informovala o tom dnes agentura DPA.
Audi je součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Šestapadesátiletý Stadler je podle prokuratury spoluodpovědný za to, že automobilka ještě dlouho po vypuknutí aféry prodávala auta s tímto softwarem.
"Stadler je obviněn, že o manipulacích nejpozději od konce září 2015 věděl, ale následně nezabránil prodeji dotčených vozů značek Audi a VW," uvedla podle agentury Reuters prokuratura. Dodala, že nadále pokračuje vyšetřování dalších 23 podezřelých.
Prokuratura nezveřejnila totožnost tří osob, které obžalovala spolu se Stadlerem. Uvedla nicméně, že tuto trojici viní z vývoje motorů umožňujících manipulovat s měřením emisí.
Podle zdrojů agentury Reuters obeznámených se situací je jedním z obžalovaných bývalý manažer automobilky Audi Wolfgang Hatz. Zdroje rovněž uvádějí, že Stadler i Hatz jakékoliv pochybení popírají.
Podle automobilky Audi je v zájmu podniku, akcionářů i zaměstnanců, aby se vyjasnily okolnosti, které vedly ke vzniku skandálu kolem emisí. "Dokud se tak nastane, je potřeba zachovávat presumpci neviny," uvedla firma v dnešním prohlášení.
Stadler se v polovině loňského června stal nejvyšším vedoucím představitelem koncernu Volkswagen, který byl kvůli skandálu zatčen. Ve vyšetřovací vazbě strávil zhruba čtyři měsíce, během kterých s ním koncern Volkswagen po vzájemné dohodě rozvázal pracovní poměr.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.