Mnichovská prokuratura v souvislosti s emisním skandálem obžalovala bývalého šéfa německé automobilky Audi Ruperta Stadlera a další tři osoby. Viní je mimo jiné z podvodu a nezákonných reklamních praktik. Informovala o tom dnes agentura DPA.
Audi je součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Šestapadesátiletý Stadler je podle prokuratury spoluodpovědný za to, že automobilka ještě dlouho po vypuknutí aféry prodávala auta s tímto softwarem.
"Stadler je obviněn, že o manipulacích nejpozději od konce září 2015 věděl, ale následně nezabránil prodeji dotčených vozů značek Audi a VW," uvedla podle agentury Reuters prokuratura. Dodala, že nadále pokračuje vyšetřování dalších 23 podezřelých.
Prokuratura nezveřejnila totožnost tří osob, které obžalovala spolu se Stadlerem. Uvedla nicméně, že tuto trojici viní z vývoje motorů umožňujících manipulovat s měřením emisí.
Podle zdrojů agentury Reuters obeznámených se situací je jedním z obžalovaných bývalý manažer automobilky Audi Wolfgang Hatz. Zdroje rovněž uvádějí, že Stadler i Hatz jakékoliv pochybení popírají.
Podle automobilky Audi je v zájmu podniku, akcionářů i zaměstnanců, aby se vyjasnily okolnosti, které vedly ke vzniku skandálu kolem emisí. "Dokud se tak nastane, je potřeba zachovávat presumpci neviny," uvedla firma v dnešním prohlášení.
Stadler se v polovině loňského června stal nejvyšším vedoucím představitelem koncernu Volkswagen, který byl kvůli skandálu zatčen. Ve vyšetřovací vazbě strávil zhruba čtyři měsíce, během kterých s ním koncern Volkswagen po vzájemné dohodě rozvázal pracovní poměr.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?