Brno – Grand Prix České republiky 2019 zná své vítěze. V kubatuře MotoGP zvítězil lídr šampionátu Marc Marquéz. Českým jezdcům se závodní neděle příliš nevydařila. Přes kolizi v úvodu závodu bodoval pouze devátý Kornfeil. Počet návštěvníků třetí rok po sobě klesá.
Úvodní část závodu třídy Moto3 se nesla ve znamení kolizí, čemuž se nevyhnuli ani oba čeští zástupci v nejslabší kubatuře. Filip Salač v prvním kole havaroval a Jakub Kornfeil vyjel mimo trať. Oba se dokázali do závodu vrátit, ale pro Salače domácí klání po patnácti odjetých kolech skončilo. Kornfeil zahájil stíhací jízdu, kdy postupně stahoval náskok svých soupeřů. Nakonec snaha českého závodníka vyústila v konečné deváté místo a zisk sedmi bodů do hodnocení šampionátu. V celkovém pořadí Kornfeilovi s 59 body po tuzemském závodě patří devátá pozice. Salač je celkově šestadvacátý. Závod vyhrál Aron Canet.
Ani královská kubatura MotoGP, do které z dvacáté pozice startoval Karel Abraham, se neobešla bez pádů v prvním kole závodu. Kolize znamenala konec pro Mira s Morbidellim. Z pole position do hlavního závodu startoval Marc Marquéz, který před sebe po dobu všech dvaceti kol nikoho nepustil. Španělský pilot ziskem dalších pětadvaceti bodů potvrdil první pozici v celkovém bodování šampionátu. Druhý dojel Andrea Dovizioso na Ducati, na bronzové pozici skončil Jack Miller, který několik kol před koncem dokázal předjet do té doby třetího Alexe Rinse. Domácí pilot Karel Abraham si oproti kvalifikačnímu výsledku o jedno místo polepšil a závod dokončil na nebodované devatenácté pozici se ztrátou necelých pětačtyřiceti vteřin na vítězného Marquéze.
Ve třídě Moto2 dokázal pole position proměnit ve vítězství Alex Marquéz. Španělský pilot nedal soupeřům šanci a cílovou rovinkou projel s třívteřinovým náskokem na druhého Di Giannantonia. Třetí skončil Ital Enea Bastianini.
Na Masarykův okruh dorazilo téměř 187 tisíc divákůNávštěvnost letošního ročníku dosáhla téměř 187 tisíc diváků. „Z organizačního hlediska se letošní ročník vydařil. I přes sobotní deštivé počasí jsme nezaznamenali závažnější komplikace, ať už v dopravě, nebo v areálu Masarykova okruhu. Stejně tak sobotní nepřízeň počasí výrazněji neovlivnila počet vstupenek prodaných přímo na místě. Rádi bychom za spolupráci poděkovali všem, kteří se podíleli na hladkém průběhu závodního víkendu,“ konstatoval tajemník Spolku pro GP ČR Brno Adam Svoboda.
Počet diváků:Rok / Diváci2013 / 222 7102014 / 240 6952015 / 248 4342016 / 181 7052017 / 193 8342018 / 187 3482019 / 186 793
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.