Brno – Grand Prix České republiky 2019 zná své vítěze. V kubatuře MotoGP zvítězil lídr šampionátu Marc Marquéz. Českým jezdcům se závodní neděle příliš nevydařila. Přes kolizi v úvodu závodu bodoval pouze devátý Kornfeil. Počet návštěvníků třetí rok po sobě klesá.
Úvodní část závodu třídy Moto3 se nesla ve znamení kolizí, čemuž se nevyhnuli ani oba čeští zástupci v nejslabší kubatuře. Filip Salač v prvním kole havaroval a Jakub Kornfeil vyjel mimo trať. Oba se dokázali do závodu vrátit, ale pro Salače domácí klání po patnácti odjetých kolech skončilo. Kornfeil zahájil stíhací jízdu, kdy postupně stahoval náskok svých soupeřů. Nakonec snaha českého závodníka vyústila v konečné deváté místo a zisk sedmi bodů do hodnocení šampionátu. V celkovém pořadí Kornfeilovi s 59 body po tuzemském závodě patří devátá pozice. Salač je celkově šestadvacátý. Závod vyhrál Aron Canet.
Ani královská kubatura MotoGP, do které z dvacáté pozice startoval Karel Abraham, se neobešla bez pádů v prvním kole závodu. Kolize znamenala konec pro Mira s Morbidellim. Z pole position do hlavního závodu startoval Marc Marquéz, který před sebe po dobu všech dvaceti kol nikoho nepustil. Španělský pilot ziskem dalších pětadvaceti bodů potvrdil první pozici v celkovém bodování šampionátu. Druhý dojel Andrea Dovizioso na Ducati, na bronzové pozici skončil Jack Miller, který několik kol před koncem dokázal předjet do té doby třetího Alexe Rinse. Domácí pilot Karel Abraham si oproti kvalifikačnímu výsledku o jedno místo polepšil a závod dokončil na nebodované devatenácté pozici se ztrátou necelých pětačtyřiceti vteřin na vítězného Marquéze.
Ve třídě Moto2 dokázal pole position proměnit ve vítězství Alex Marquéz. Španělský pilot nedal soupeřům šanci a cílovou rovinkou projel s třívteřinovým náskokem na druhého Di Giannantonia. Třetí skončil Ital Enea Bastianini.
Na Masarykův okruh dorazilo téměř 187 tisíc divákůNávštěvnost letošního ročníku dosáhla téměř 187 tisíc diváků. „Z organizačního hlediska se letošní ročník vydařil. I přes sobotní deštivé počasí jsme nezaznamenali závažnější komplikace, ať už v dopravě, nebo v areálu Masarykova okruhu. Stejně tak sobotní nepřízeň počasí výrazněji neovlivnila počet vstupenek prodaných přímo na místě. Rádi bychom za spolupráci poděkovali všem, kteří se podíleli na hladkém průběhu závodního víkendu,“ konstatoval tajemník Spolku pro GP ČR Brno Adam Svoboda.
Počet diváků:Rok / Diváci2013 / 222 7102014 / 240 6952015 / 248 4342016 / 181 7052017 / 193 8342018 / 187 3482019 / 186 793
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?