Brno – Grand Prix České republiky 2019 zná své vítěze. V kubatuře MotoGP zvítězil lídr šampionátu Marc Marquéz. Českým jezdcům se závodní neděle příliš nevydařila. Přes kolizi v úvodu závodu bodoval pouze devátý Kornfeil. Počet návštěvníků třetí rok po sobě klesá.
Úvodní část závodu třídy Moto3 se nesla ve znamení kolizí, čemuž se nevyhnuli ani oba čeští zástupci v nejslabší kubatuře. Filip Salač v prvním kole havaroval a Jakub Kornfeil vyjel mimo trať. Oba se dokázali do závodu vrátit, ale pro Salače domácí klání po patnácti odjetých kolech skončilo. Kornfeil zahájil stíhací jízdu, kdy postupně stahoval náskok svých soupeřů. Nakonec snaha českého závodníka vyústila v konečné deváté místo a zisk sedmi bodů do hodnocení šampionátu. V celkovém pořadí Kornfeilovi s 59 body po tuzemském závodě patří devátá pozice. Salač je celkově šestadvacátý. Závod vyhrál Aron Canet.
Ani královská kubatura MotoGP, do které z dvacáté pozice startoval Karel Abraham, se neobešla bez pádů v prvním kole závodu. Kolize znamenala konec pro Mira s Morbidellim. Z pole position do hlavního závodu startoval Marc Marquéz, který před sebe po dobu všech dvaceti kol nikoho nepustil. Španělský pilot ziskem dalších pětadvaceti bodů potvrdil první pozici v celkovém bodování šampionátu. Druhý dojel Andrea Dovizioso na Ducati, na bronzové pozici skončil Jack Miller, který několik kol před koncem dokázal předjet do té doby třetího Alexe Rinse. Domácí pilot Karel Abraham si oproti kvalifikačnímu výsledku o jedno místo polepšil a závod dokončil na nebodované devatenácté pozici se ztrátou necelých pětačtyřiceti vteřin na vítězného Marquéze.
Ve třídě Moto2 dokázal pole position proměnit ve vítězství Alex Marquéz. Španělský pilot nedal soupeřům šanci a cílovou rovinkou projel s třívteřinovým náskokem na druhého Di Giannantonia. Třetí skončil Ital Enea Bastianini.
Na Masarykův okruh dorazilo téměř 187 tisíc divákůNávštěvnost letošního ročníku dosáhla téměř 187 tisíc diváků. „Z organizačního hlediska se letošní ročník vydařil. I přes sobotní deštivé počasí jsme nezaznamenali závažnější komplikace, ať už v dopravě, nebo v areálu Masarykova okruhu. Stejně tak sobotní nepřízeň počasí výrazněji neovlivnila počet vstupenek prodaných přímo na místě. Rádi bychom za spolupráci poděkovali všem, kteří se podíleli na hladkém průběhu závodního víkendu,“ konstatoval tajemník Spolku pro GP ČR Brno Adam Svoboda.
Počet diváků:Rok / Diváci2013 / 222 7102014 / 240 6952015 / 248 4342016 / 181 7052017 / 193 8342018 / 187 3482019 / 186 793
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.