Volkswagen není jen autem pro masy. Znáte jeho REKORDMANY? Ukáže je veřejnosti

AutoRoad.cz, 3. srpna 2019, 23:53 Google+

Volkswagen Classic ukáže na akci Classic Days 2019 na zámku Dyck pět automobilových skvostů: závodního Brouka „Mille Miglia“, jubilanta VW-Porsche 914/4 a rekordní automobil W12 Nardo. Vrcholné výkony ze světa značky Volkswagen bude reprezentovat také Brouk „Weltmeister“, mistr světa. Apal Buggy zajistí potěšení z letního svezení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen W12 s výkonem 440 kW (600 k) stanovil v roce 2001 na okruhu v Nardò deset rekordů

Volkswagen W12 s výkonem 440 kW (600 k) stanovil v roce 2001 na okruhu v Nardò deset rekordů | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vodní zámek Dyck v Jüchenu na dolním toku Rýna vytvoří od 2. do 4. srpna 2019 kulisy pro jedinečný motoristický festival klasických automobilů. Na 14. ročníku akce Classic Days jsou znovu očekávány desetitisíce návštěvníků, kteří se chtějí na vlastní kůži vypravit do pestré automobilové historie, prožívat atmosféru motoristického sportu a užívat si automobilovou zahradní slavnost.

Legendy, jubilanti a automobily pro radost v areálu Classic Corner
Na velké louce před zámkem, v zóně Classic Corner, představí Volkswagen Classic v letošním roce jedinečná vozidla z šesti desetiletí své historie.

Výkonný rekordman Volkswagen W12 dává svou sílu najevo již zdaleka. Automobilový „bolid“ o výkonu 440 kW (600 k) stanovil v roce 2001 na vysokorychlostním okruhu v Nardò (IT) deset mezinárodních rekordů, které při dalším pokusu v roce 2002 dokonce vylepšil. Experimentální vozidlo se navíc zapsalo v roce 2002 do dějin světovým rekordem pro čtyřiadvacetihodinovou jízdu průměrnou rychlostí 322,89 km/h. Rekordy vozu W12 Nardo nebyly dodnes překonány.

Sympatickým mistrem světa je Brouk, který se stal 17. února 1972 nejvíce vyráběným automobilem na světě. U příležitosti tohoto rekordu byl uveden první speciální model značky Volkswagen. V Jüchenu bude k vidění Brouk 1302 S „Weltmeister“ ze speciální edice z roku 1972.

img-responsive

Volkswagen Brouk se stal 17. února 1972 nejvíce vyráběným automobilem na světě | foto: Volkswagen

Vzduchem chlazený automobil pro volný čas: Apal Buggy v odstínu zmijí zelená přímo vyzývá k zážitkové jízdě podél mořského pobřeží. Na začátku 60. let dobývaly originální kreace na základě podvozku Brouka kalifornské pláže. Módní vlna plážových buggy brzy zaplavila i Evropu. Na zkrácený podvozek Brouka z roku 1972 vyrobila karoserii z plastu, vyztuženého skelnými vlákny, belgická specializovaná firma Apal.

img-responsive

Apal Buggy na zkráceném podvozku VW Brouk s karosérií z plastu, vyztuženého skelnými vlákny | foto: Volkswagen

První německý sériově vyráběný sportovní vůz s motorem uprostřed slaví 50. výročí: Společnosti Volkswagen a Porsche představily v roce 1969 dvoumístný sportovní vůz. VW-Porsche se vzduchem chlazenými motory Porsche nebo Volkswagen, uloženými uprostřed, a pozoruhodnou karoserií s ochranným obloukem a střechou „targa“ se vyráběl až do jara 1976. V rámci oslav jubilea se VW-Porsche 914/4 z roku 1974 zúčastní speciální jízdy „Volkswagen Vielfalt“.

img-responsive

VW-Porsche 914/4 z roku 1969 je první německý sériově vyráběný sportovní vůz s motorem uprostřed | foto: Volkswagen

Stylové osvěžení: Na zámku Dyck nadchne návštěvníky ještě jeden klasický automobil, zmrzlinový vůz Volkswagen Classic. Lahodná zmrzlina z nádherně upraveného Transporteru? Krásnější mlsání si lze sotva představit!

Originální díly z Wolfsburgu: Volkswagen Classic Parts představí kromě vybraných náhradních dílů také certifikát Volkswagen. Automobilový „rodný list“ zdokumentuje originálnost stavu každého klasického automobilu Volkswagen. Jeho součástí jsou také technické informace o vozidle. Volkswagen Classic Parts touto službou nahrazuje dosavadní nabídky organizací Volkswagen Heritage a Stiftung AutoMuseum Volkswagen.

Tisícimílový Brouk se zúčastní jízdy Racing Legends
Již samotná účast v závodě Mille Miglia je poctou – a Brouk s oválným zadním oknem se v roce 2019 postavil na jeho start již potřetí. Nejslavnější silniční závod na světě vede od roku 1927 Itálií a měří 1000 mil. Brouk s oválným zadním oknem z roku 1956 byl exkluzivně pro „Mille“ 2011 a 2012 uveden oddělením Volkswagen Classic do originálního stavu a jeho motor Porsche v zádi poskytuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k). Brouk „Mille Miglia“ vytvoří atmosféru historického motoristického sportu v rámci jízdy Racing Legends.

img-responsive

Volkswagen Brouk „Mille Miglia“ z roku 1956 s oválným zadním oknem a výkonem 55 kW (75 k) | foto: Volkswagen

Rekordní závodní vůz Volkswagen ID.R nabídne pohled do budoucnosti
Volkswagen představí ještě jeden absolutní skvost: Poprvé bude v areálu zámku Dyck jezdit elektricky poháněný Volkswagen ID.R. Autostadt představí pod titulem „Past | Present | Future“ legendární rekordní vozidla koncernu Volkswagen. Mezi nimi nebude chybět ani vícenásobný rekordman ID.R, který se navíc zúčastní i předváděcích jízd na zámecké okružní trati.

img-responsive

Volkswagen ID.R o výkonu 500 kW (680 k) na okruhu v Goodwoodu | foto: Volkswagen

První závodní Volkswagen s elektrickým pohonem pokořil v červnu 2018 Pikes Peak (USA) v rekordním čase. Volkswagen ID.R o výkonu 500 kW (680 k) řídil profesionální závodní jezdec Romain Dumas (F). O necelý rok později stanovila zdokonalená verze ID.R nový traťový rekord pro elektromobily na legendární Severní smyčce Nürburgringu. V červenci 2019 překonal ID.R na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (UK) 20 let starý traťový rekord Nicka Heidfelda. A tím úsilí o rekordy nekončí. V září se Dumas vydá v ID.R poprvé po mystické silnici k „Bráně do nebes“ na hoře Tianmen Mountain (Čína). Předtím však elektrický lovec rekordů ukáže na zámku Dyck, jak Volkswagen již dnes nově definuje motoristický sport zítřka.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen není jen autem pro masy. Znáte jeho REKORDMANY? Ukáže je veřejnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia čtvrté generace

Škoda Octavia čtvrté generace: Takhle bude vypadat

Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám

Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

Elektrokoloběžka, nebezpečí, nebo eko pokrok?

ELEKTROKOLOBĚŽKY, nebezpečí, nebo eko pokrok?

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

reklama

Doporučujeme

Porsche 911

Porsche 911 SE ODHALUJE: Nadupané S a 4S má nové brášky!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

  5. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

  6. Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud