Vectra OPC bude nejvýkonnější a nejrychlejší premiérou automobilky Opel na letošním Mezinárodním autosalonu IAA, který se koná ve Frankfurtu nad Mohanem ve dnech 15. až 25. září.
Na trzích prvních evropských zemí se tento sebevědomý dynamický automobil o výkonu 255 k, dosahující rychlosti až 260 km/h, objeví jen o několik týdnů později.
Po výkonných modelech Astra OPC a Zafira OPC tak Vectra OPC rozšíří nabídku a sportovně laděných vozů Opel řady OPC (Opel Performance Center). Vectra OPC se bude vyrábět ve dvou karosářských verzích - jako pětidveřový liftback Vectra GTS a prostorné kombi Vectra Caravan. Srdcem nové vlajkové lodi řady Vectra je hliníkový zážehový šestiválec s přeplňováním 2.8 V6 Turbo. Díky systému proměnného časování ventilů a dvouproudového turbodmychadla se šestiválec chlubí výkonem 188 kW/255 k, což je samozřejmě dobrý základ mimořádně dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h Vectra OPC zrychluje ze méně než sedm sekund a dokáže se rozjet až na 260 km/h. Mohutný točivý moment, vrcholící na hodnotě 355 Nm, zaručuje skvělou akceleraci i z nízkých otáček motoru. Vysoký výkon motoru Vectry OPC se přenáší na přední kol standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou.
Nastupuje interaktivní podvozek IDSPlus druhé generace Vysokému výkonu Vectry OPC odpovídá i její podvozek. Vectra OPC je světově prvním sériovým automobilem od masového výrobce automobilů, který přichází s druhou generací elektronicky řízeného podvozku IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je nově přepracovaný systém adaptivní regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Podobným podvozkem se v současné době může pochlubit pouze několik málo produkčních supersportovních vozů od malosériových výrobců.
Systém CDC nové generace ještě efektivněji minimalizuje naklánění karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Na rychlejších reakcích podvozku IDSPlus mají největší zásluhu nové separátní řídicí moduly, které dokážou zřetelně rychleji měnit charakteristiku tlumičů, tak, aby se vůz v zatáčkách nenakláněl a jízda byla zároveň co nejkomfortnější. Vectra OPC má samozřejmě vpředu i vzadu výkonné kotoučové brzdy - přední kotouče mají průměr 345 mm, zadní 292 mm. Sportovnímu charakteru Vectry OPC odpovídá i její design. Do masky vozu jsou začleněny mohutné otvory pro přívod chladného vzduchu k motoru a brzdám, chladič má strukturu včelí plástve. Atraktivní boční profil umocňují velká osmnáctipalcová kola exkluzivního designu OPC, při pohledu zezadu zase okamžitě zaujmou dvě lichoběžníkové koncovky výfuku. Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje jsou vyvedené v OPC stylingu, sportovní volant je obšitý kvalitní kůží. Stejně, jako ostatní modely řady OPC, má také Vectra OPC modré třmeny kotoučových brzd, které jsou pod litými ráfky kol dobře viditelné. - OPEL -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.