Vectra OPC bude nejvýkonnější a nejrychlejší premiérou automobilky Opel na letošním Mezinárodním autosalonu IAA, který se koná ve Frankfurtu nad Mohanem ve dnech 15. až 25. září.
Na trzích prvních evropských zemí se tento sebevědomý dynamický automobil o výkonu 255 k, dosahující rychlosti až 260 km/h, objeví jen o několik týdnů později.
Po výkonných modelech Astra OPC a Zafira OPC tak Vectra OPC rozšíří nabídku a sportovně laděných vozů Opel řady OPC (Opel Performance Center). Vectra OPC se bude vyrábět ve dvou karosářských verzích - jako pětidveřový liftback Vectra GTS a prostorné kombi Vectra Caravan. Srdcem nové vlajkové lodi řady Vectra je hliníkový zážehový šestiválec s přeplňováním 2.8 V6 Turbo. Díky systému proměnného časování ventilů a dvouproudového turbodmychadla se šestiválec chlubí výkonem 188 kW/255 k, což je samozřejmě dobrý základ mimořádně dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h Vectra OPC zrychluje ze méně než sedm sekund a dokáže se rozjet až na 260 km/h. Mohutný točivý moment, vrcholící na hodnotě 355 Nm, zaručuje skvělou akceleraci i z nízkých otáček motoru. Vysoký výkon motoru Vectry OPC se přenáší na přední kol standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou.
Nastupuje interaktivní podvozek IDSPlus druhé generace Vysokému výkonu Vectry OPC odpovídá i její podvozek. Vectra OPC je světově prvním sériovým automobilem od masového výrobce automobilů, který přichází s druhou generací elektronicky řízeného podvozku IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je nově přepracovaný systém adaptivní regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Podobným podvozkem se v současné době může pochlubit pouze několik málo produkčních supersportovních vozů od malosériových výrobců.
Systém CDC nové generace ještě efektivněji minimalizuje naklánění karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Na rychlejších reakcích podvozku IDSPlus mají největší zásluhu nové separátní řídicí moduly, které dokážou zřetelně rychleji měnit charakteristiku tlumičů, tak, aby se vůz v zatáčkách nenakláněl a jízda byla zároveň co nejkomfortnější. Vectra OPC má samozřejmě vpředu i vzadu výkonné kotoučové brzdy - přední kotouče mají průměr 345 mm, zadní 292 mm. Sportovnímu charakteru Vectry OPC odpovídá i její design. Do masky vozu jsou začleněny mohutné otvory pro přívod chladného vzduchu k motoru a brzdám, chladič má strukturu včelí plástve. Atraktivní boční profil umocňují velká osmnáctipalcová kola exkluzivního designu OPC, při pohledu zezadu zase okamžitě zaujmou dvě lichoběžníkové koncovky výfuku. Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje jsou vyvedené v OPC stylingu, sportovní volant je obšitý kvalitní kůží. Stejně, jako ostatní modely řady OPC, má také Vectra OPC modré třmeny kotoučových brzd, které jsou pod litými ráfky kol dobře viditelné. - OPEL -
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).