Výkonná Vectra OPC se představí na IAA 2005

ar1, 16. srpna 2005, 23:39 Google+

Vectra OPC bude nejvýkonnější a nejrychlejší premiérou automobilky Opel na letošním Mezinárodním autosalonu IAA, který se koná ve Frankfurtu nad Mohanem ve dnech 15. až 25. září.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vectra OPC

Vectra OPC | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Na trzích prvních evropských zemí se tento sebevědomý dynamický automobil o výkonu 255 k, dosahující rychlosti až 260 km/h, objeví jen o několik týdnů později.

Po výkonných modelech Astra OPC a Zafira OPC tak Vectra OPC rozšíří nabídku a sportovně laděných vozů Opel řady OPC (Opel Performance Center). Vectra OPC se bude vyrábět ve dvou karosářských verzích - jako pětidveřový liftback Vectra GTS a prostorné kombi Vectra Caravan.

Srdcem nové vlajkové lodi řady Vectra je hliníkový zážehový šestiválec s přeplňováním 2.8 V6 Turbo. Díky systému proměnného časování ventilů a dvouproudového turbodmychadla se šestiválec chlubí výkonem 188 kW/255 k, což je samozřejmě dobrý základ mimořádně dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h Vectra OPC zrychluje ze méně než sedm sekund a dokáže se rozjet až na 260 km/h. Mohutný točivý moment, vrcholící na hodnotě 355 Nm, zaručuje skvělou akceleraci i z nízkých otáček motoru. Vysoký výkon motoru Vectry OPC se přenáší na přední kol standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou.

Nastupuje interaktivní podvozek IDSPlus druhé generace
Vysokému výkonu Vectry OPC odpovídá i její podvozek. Vectra OPC je světově prvním sériovým automobilem od masového výrobce automobilů, který přichází s druhou generací elektronicky řízeného podvozku IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je nově přepracovaný systém adaptivní regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Podobným podvozkem se v současné době může pochlubit pouze několik málo produkčních supersportovních vozů od malosériových výrobců.

Systém CDC nové generace ještě efektivněji minimalizuje naklánění karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Na rychlejších reakcích podvozku IDSPlus mají největší zásluhu nové separátní řídicí moduly, které dokážou zřetelně rychleji měnit charakteristiku tlumičů, tak, aby se vůz v zatáčkách nenakláněl a jízda byla zároveň co nejkomfortnější. Vectra OPC má samozřejmě vpředu i vzadu výkonné kotoučové brzdy - přední kotouče mají průměr 345 mm, zadní 292 mm.

Sportovnímu charakteru Vectry OPC odpovídá i její design. Do masky vozu jsou začleněny mohutné otvory pro přívod chladného vzduchu k motoru a brzdám, chladič má strukturu včelí plástve. Atraktivní boční profil umocňují velká osmnáctipalcová kola exkluzivního designu OPC, při pohledu zezadu zase okamžitě zaujmou dvě lichoběžníkové koncovky výfuku. Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje jsou vyvedené v OPC stylingu, sportovní volant je obšitý kvalitní kůží. Stejně, jako ostatní modely řady OPC, má také Vectra OPC modré třmeny kotoučových brzd, které jsou pod litými ráfky kol dobře viditelné.

- OPEL -

Vytisknout

Diskuze: Výkonná Vectra OPC se představí na IAA 2005

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Murano

Představujeme: Nissan Murano

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud