Hned třem českým závodníkům mohou tento víkend 2. až 4. srpna fandit všichni tuzemští návštěvníci Masarykova okruhu. V tradičním termínu do České republiky míří Mistrovství světa silničních motocyklů, které jako každý rok nabídne tři dny adrenalinové zábavy.
Jediný český zástupce v královské kubatuře MotoGP Karel Abraham v letošní sezóně obléká barvy stáje Reale Avintia Racing, kde sedlá Ducati Desmosedici GP18. Doposud se mu v nabité konkurenci továrních motocyklů podařilo ve třech závodech v sezóně bodovat. Abraham se na bodové umístění pokusí dosáhnout i na domácí trati. Nejlépe se v tuzemském závodě umístil na devátém místě.
Jakub Kornfeil startuje v kubatuře Moto3 a při Grand Prix České republiky 2019 obhajuje bronzový úspěch z předcházejícího ročníku. V kvalifikaci si loni Kornfeil dokonce připsal pole position. V této sezóně se český jezdec na stupních vítězů objevil v nizozemském Assenu. Do závodního programu třídy Moto3 odstartuje i Kornfeilův týmový kolega Filip Salač.
Premiéra trestné zatáčky
Letošní novinka v pravidlech šampionátu MotoGP, tzv. long lap penalty, nebude chybět ani při Grand Prix České republiky. Tento způsob penalizace za prohřešek na trati primárně nahrazuje trest, kdy jezdec musí klesnout o pozici níže. Technicky se jedná se o tři metry široký pruh vytyčený přímo na závodní dráze, jehož celou délku musí potrestaný jezdec projet sníženou rychlostí v limitu tří kol od chvíle, kdy penalizaci obdrží.
Na Masarykově okruhu byla pro trestný úsek komisí FIM vybrána sedmá zatáčka, jež se nachází v divácky atraktivní oblasti Stadionu. Na long lap penalty je tak ideální výhled z nejpopulárnější přírodní tribuny C.
Před startem hlavního závodu se diváci mohou těšit na kaskadérskou show a přelet Gripenů
V rámci nedělního programu návštěvníky šampionátu čeká hned několik bonusů. Na cílové rovince pobaví tribuny svou kaskadérskou show Adam ‚Special‘ Peschel, v oblasti Stadionu se představí motocyklová flotila Policie České republiky.
Tradiční součástí doprovodného programu je přelet stíhacích letounů AČR JAS-39 Gripen těsně před startem královské kubatury MotoGP. V 13 hodin a 51 minut se areálem Masarykova okruhu ponese česká státní hymna v podání Daniela Hůlky a Jany Chaloupkové.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.