Hala bývalé slévárny v Kopřivnici na Novojičínsku se po rekonstrukci změní v nové technické muzeum automobilů Tatra.
Stavební firma si dnes převzala staveniště a za necelé dva roky by se muzeum mělo otevřít návštěvníkům. Novináře o tom informovala Miroslava Chlebounová z krajského úřadu.
Pozemek s halou bývalé slévárny darovala akciová společnost Tatra Trucks. Objekt je nyní nutné upravit. Město Kopřivnice pak kolem budovy muzea vybuduje parkoviště, příjezdové cesty a zeleň. Nové muzeum automobilů Tatra bude pobočkou Muzea Novojičínska, které je příspěvkovou organizací kraje.
"Při sestavování expozice nového muzea se také počítá s těsnou spoluprací a koordinací se stávajícím Technickým muzeem Tatra. Před novým muzeem bude také vybudována stálá expozice legendárního motorového vlaku Slovenské strely, jejíž celkovou renovaci souběžně s výstavbou muzea zajišťuje automobilka Tatra," uvedla Chlebounová.
Připomněla, že automobilka dá do nových expozic muzea sbírku unikátních vozidel, pro něž dosud chyběly výstavní prostory. Návrh podoby nové expozice, která se zaměří především na nákladní vozy značky Tatra, se nyní dokončuje.
Kraj zhotovitele přestavby vybral až napodruhé. První výběrové řízení totiž musel zrušit. Nabídky firem byly vyšší než suma, kterou kraj za pomoci evropských fondů mohl zaplatit.
"Do druhého kola se podařilo vyjednat zrušení finančního stropu 124 milionů korun, který byl podmínkou pro přiznání evropské dotace. Takže náklady na projekt mohou nově dosáhnout maximálně 172 milionů korun včetně nákladů na expozici, z toho téměř 111 milionů půjde z evropských peněz. Zbytek zaplatí kraj ze svého rozpočtu," řekl náměstek hejtmana Jaroslav Kania (ANO). Stavba by měla skončit na podzim příštího roku, návštěvníkům se pak muzeum otevře od sezony 2021.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.