Při cestě automobilem za sluníčkem a koupáním v jaderském moři, ať už ve Slovinsku, Chorvatsku nebo Itálii je třeba počítat s omezeními, která putování na jih zpomalí. Samozřejmě, že je na prvním místě nutné uvést ještě na českém území dálnici D1. Ale nejen tam, počítejme s omezeními. Potkají nás i v Rakousku, nově ve Slovinsku nebo Německu a cestou do Itálie. Informuje ÚAMK.
Pokud jde o D1, základních omezení je 5 ve směru k rakouským hranicím. Po opuštění dálnice musíme i nadále počítat s kyvadlovým provozem na novomlýnské hrázi rybníků. V Rakousku, po krátkodobém omezení oprav mostu na silnici S4 na trase Znojmo-Vídeň, je i nadále nutné počítat se čtyřmi zúženími na trase Vídeň-Graz.
Slovinsko dotáhlo dálnici A4 až do samotné hranice, ještě v loňské turistické sezóně scházelo asi 3,5 km do přechodu Grušovlje/Macelj, a tak se běžně tvořily kolony až 3 hodiny. Nyní je dostavba hotová, ale staré už nefunkční dálniční rampy musí být zbourány, což se bude dít až do konce července. Proto je třeba počítat s určitými omezeními.
Stejně jako po přejezdu hranic s tím, že na chorvatské straně se ještě stále jezdí asi 5 km sice po dálnici, ale jen v jednom pruhu, protože je hotova jen trasa do země, nikoliv v opačném směru.
Při cestě do Itálie přes Německo ÚAMK varuje před možnými kolonami u německo-rakouském hraničním přechodu Kufstein (dálnice A93). Viníkem jsou kontroly a redukce kamionové dopravy ve vybraných dnech. Nákladní vozy tak zaplní pravý pruh a ten levý určený pro osobní vozy se snadno zahltí. Ještě vážnější je situace v okolí Innsbrucku, kde radnice, aby se město a objízdné trasy nepřeplnily, nedovolí sjezd z přetížené dálnice do Itálie a zpět.
V samotné Itálii na frekventované trase do Benátek cestu zpomalí práce na modernizaci dálnice A4 mezi městy Palmanova a Portogruaro, které budou pokračovat až do roku 2021.
Zkrátka jen na trase Praha – Dubrovník odborníci ÚAMK napočítali 22 větších omezení a na cestě do Itáliedo turistického ráje Bibione asi 17. Proto je na místě při plánování své cesty vždy počítat s průměrným zdržením hodinu a půl proti běžnému výpočtu doby cestování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.