Při cestě automobilem za sluníčkem a koupáním v jaderském moři, ať už ve Slovinsku, Chorvatsku nebo Itálii je třeba počítat s omezeními, která putování na jih zpomalí. Samozřejmě, že je na prvním místě nutné uvést ještě na českém území dálnici D1. Ale nejen tam, počítejme s omezeními. Potkají nás i v Rakousku, nově ve Slovinsku nebo Německu a cestou do Itálie. Informuje ÚAMK.
Pokud jde o D1, základních omezení je 5 ve směru k rakouským hranicím. Po opuštění dálnice musíme i nadále počítat s kyvadlovým provozem na novomlýnské hrázi rybníků. V Rakousku, po krátkodobém omezení oprav mostu na silnici S4 na trase Znojmo-Vídeň, je i nadále nutné počítat se čtyřmi zúženími na trase Vídeň-Graz.
Slovinsko dotáhlo dálnici A4 až do samotné hranice, ještě v loňské turistické sezóně scházelo asi 3,5 km do přechodu Grušovlje/Macelj, a tak se běžně tvořily kolony až 3 hodiny. Nyní je dostavba hotová, ale staré už nefunkční dálniční rampy musí být zbourány, což se bude dít až do konce července. Proto je třeba počítat s určitými omezeními.
Stejně jako po přejezdu hranic s tím, že na chorvatské straně se ještě stále jezdí asi 5 km sice po dálnici, ale jen v jednom pruhu, protože je hotova jen trasa do země, nikoliv v opačném směru.
Při cestě do Itálie přes Německo ÚAMK varuje před možnými kolonami u německo-rakouském hraničním přechodu Kufstein (dálnice A93). Viníkem jsou kontroly a redukce kamionové dopravy ve vybraných dnech. Nákladní vozy tak zaplní pravý pruh a ten levý určený pro osobní vozy se snadno zahltí. Ještě vážnější je situace v okolí Innsbrucku, kde radnice, aby se město a objízdné trasy nepřeplnily, nedovolí sjezd z přetížené dálnice do Itálie a zpět.
V samotné Itálii na frekventované trase do Benátek cestu zpomalí práce na modernizaci dálnice A4 mezi městy Palmanova a Portogruaro, které budou pokračovat až do roku 2021.
Zkrátka jen na trase Praha – Dubrovník odborníci ÚAMK napočítali 22 větších omezení a na cestě do Itáliedo turistického ráje Bibione asi 17. Proto je na místě při plánování své cesty vždy počítat s průměrným zdržením hodinu a půl proti běžnému výpočtu doby cestování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?