Při cestě automobilem za sluníčkem a koupáním v jaderském moři, ať už ve Slovinsku, Chorvatsku nebo Itálii je třeba počítat s omezeními, která putování na jih zpomalí. Samozřejmě, že je na prvním místě nutné uvést ještě na českém území dálnici D1. Ale nejen tam, počítejme s omezeními. Potkají nás i v Rakousku, nově ve Slovinsku nebo Německu a cestou do Itálie. Informuje ÚAMK.
Pokud jde o D1, základních omezení je 5 ve směru k rakouským hranicím. Po opuštění dálnice musíme i nadále počítat s kyvadlovým provozem na novomlýnské hrázi rybníků. V Rakousku, po krátkodobém omezení oprav mostu na silnici S4 na trase Znojmo-Vídeň, je i nadále nutné počítat se čtyřmi zúženími na trase Vídeň-Graz.
Slovinsko dotáhlo dálnici A4 až do samotné hranice, ještě v loňské turistické sezóně scházelo asi 3,5 km do přechodu Grušovlje/Macelj, a tak se běžně tvořily kolony až 3 hodiny. Nyní je dostavba hotová, ale staré už nefunkční dálniční rampy musí být zbourány, což se bude dít až do konce července. Proto je třeba počítat s určitými omezeními.
Stejně jako po přejezdu hranic s tím, že na chorvatské straně se ještě stále jezdí asi 5 km sice po dálnici, ale jen v jednom pruhu, protože je hotova jen trasa do země, nikoliv v opačném směru.
Při cestě do Itálie přes Německo ÚAMK varuje před možnými kolonami u německo-rakouském hraničním přechodu Kufstein (dálnice A93). Viníkem jsou kontroly a redukce kamionové dopravy ve vybraných dnech. Nákladní vozy tak zaplní pravý pruh a ten levý určený pro osobní vozy se snadno zahltí. Ještě vážnější je situace v okolí Innsbrucku, kde radnice, aby se město a objízdné trasy nepřeplnily, nedovolí sjezd z přetížené dálnice do Itálie a zpět.
V samotné Itálii na frekventované trase do Benátek cestu zpomalí práce na modernizaci dálnice A4 mezi městy Palmanova a Portogruaro, které budou pokračovat až do roku 2021.
Zkrátka jen na trase Praha – Dubrovník odborníci ÚAMK napočítali 22 větších omezení a na cestě do Itáliedo turistického ráje Bibione asi 17. Proto je na místě při plánování své cesty vždy počítat s průměrným zdržením hodinu a půl proti běžnému výpočtu doby cestování.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.