Euro NCAP, nezávislý evropský orgán určený k testování bezpečnosti nových modelů, udělil maximální možné ocenění 5 hvězdiček vozu DS 3 Crossback vybavenému paketem Bezpečnost (včetně systému Active Safety Brake) sériově u všech verzí.
DS 3 Crossback získal díky technologiím, které jsou v této kategorii nevídané, maximální známku 5 hvězdiček u všech testů: ochrana dospělých, ochrana dětí, ochrana chodců a asistenční systémy.
DS 3 Crossback, který je ikonou hi-tech stylu, prošel úspěšně testy Euro NCAP. Elegance a technologie, které jsou pro značky DS typické, přispívají rovněž k optimální aktivní i pasivní bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu.
DS 3 Crossback s výbavou, která je v tomto segmentu nevídaná, vytváří v rámci nových testů Euro NCAP prováděných od roku 2018 nové rekordy. Žádné jiné prémiové SUV segmentu B nepřekročilo hodnocení 96 % u ochrany dospělých, 86 % u ochrany dětí a 76 % u asistenčních systémů. 96 % u ochrany dospělých znamená rovněž novou referenci mezi francouzskými automobily bez ohledu na segment.
Všechny verze vozu DS 3 Crossback jsou sériově vybaveny systémem nouzového brzdění až do rychlosti 85 km/hod., systémem aktivního varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systémem snímání dopravních značek. V závislosti na verzi výbavy a personalizace jsou k dispozici další prvky výbavy, jako je brzdový asistent do rychlosti 140 km/hod. s rozeznáním automobilů, chodců a cyklistů, aktivní sledování mrtvého úhlu, světlomety DS Matrix LED Vision a systém poloautonomního řízení 2. úrovně – DS Drive Assist.
Testy Euro NCAP se provádějí prostřednictvím série čelních a bočních crash testů při rychlosti až 64 km/hod. Zkoumají se při nich případná poranění figurín a tím se posuzuje úroveň bezpečnosti vozů. Asistenční systémy se hodnotí pomocí robotů, které simulují chování jiných uživatelů.
DS 7 Crossback, který byl na trh uveden v loňském roce, získal také maximální ohodnocení 5 hvězdiček.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?