Euro NCAP, nezávislý evropský orgán určený k testování bezpečnosti nových modelů, udělil maximální možné ocenění 5 hvězdiček vozu DS 3 Crossback vybavenému paketem Bezpečnost (včetně systému Active Safety Brake) sériově u všech verzí.
DS 3 Crossback získal díky technologiím, které jsou v této kategorii nevídané, maximální známku 5 hvězdiček u všech testů: ochrana dospělých, ochrana dětí, ochrana chodců a asistenční systémy.
DS 3 Crossback, který je ikonou hi-tech stylu, prošel úspěšně testy Euro NCAP. Elegance a technologie, které jsou pro značky DS typické, přispívají rovněž k optimální aktivní i pasivní bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu.
DS 3 Crossback s výbavou, která je v tomto segmentu nevídaná, vytváří v rámci nových testů Euro NCAP prováděných od roku 2018 nové rekordy. Žádné jiné prémiové SUV segmentu B nepřekročilo hodnocení 96 % u ochrany dospělých, 86 % u ochrany dětí a 76 % u asistenčních systémů. 96 % u ochrany dospělých znamená rovněž novou referenci mezi francouzskými automobily bez ohledu na segment.
Všechny verze vozu DS 3 Crossback jsou sériově vybaveny systémem nouzového brzdění až do rychlosti 85 km/hod., systémem aktivního varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systémem snímání dopravních značek. V závislosti na verzi výbavy a personalizace jsou k dispozici další prvky výbavy, jako je brzdový asistent do rychlosti 140 km/hod. s rozeznáním automobilů, chodců a cyklistů, aktivní sledování mrtvého úhlu, světlomety DS Matrix LED Vision a systém poloautonomního řízení 2. úrovně – DS Drive Assist.
Testy Euro NCAP se provádějí prostřednictvím série čelních a bočních crash testů při rychlosti až 64 km/hod. Zkoumají se při nich případná poranění figurín a tím se posuzuje úroveň bezpečnosti vozů. Asistenční systémy se hodnotí pomocí robotů, které simulují chování jiných uživatelů.
DS 7 Crossback, který byl na trh uveden v loňském roce, získal také maximální ohodnocení 5 hvězdiček.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.