Podle oficiálního potvrzení TOYOTA GAZOO Racing bude závodní vůz GR Supra GT4 uveden na trh v roce 2020. Model, který je určený pro soukromé týmy, může závodit po celém světě.
Vůz GR Supra GT4, jenž vznikl s cílem umožnit motoristickým nadšencům účast na celosvětových závodech, vychází z GR Supra, prvního globálního modelu TOYOTA GAZOO Racing odhaleného v letošním roce. Pro nový vůz spojil tým své síly se třemi technickými partnery. Pirelli se postaral o pneumatiky, Ravenol zajistil dodávky maziv a výfukové soustavy inovovala společnost Akrapovič. Za vývojem a výrobou stojí Toyota Motorsport GmbH.
Koncepční model GR Supra GT4 Concept měl premiéru v letos březnu na autosalonu v Ženevě. Toyota GR Supra se zase v červnu poprvé účastnila závodu 24 hodin Nürburgringu.
Kategorie GT4 získala oblibu u soukromých závodních týmů kvůli nízkým nákladům i malým vstupním bariérám. Vozy se mohou zapojit do závodů po celém světě, včetně japonské série vytrvalostních závodů Super Taikyu (S-tai), evropského seriálu GT4, vytrvalostního šampionátu VLN na Nürburgringu v Evropě nebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA.
Toyota GR Supra je už nyní součástí amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude soutěžit v japonském seriálu Super GT v kategorii GT500.
GR Supra GT4 – Technické specifikace:
Podvozek Délka / 4460 mmŠířka / 1855 mmVýška / 1250 mmKonstrukce / Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecíPřední difuzor / Kompozit vyztužený biovláknyZadní křídlo / Kompozit vyztužený biovláknyPalivová nádrž / V závodní specifikaci, systém rychlotankování palivaSedadlo řidiče / Skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIAMotor a převodovka Typ / Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin ScrollZdvihový objem / 2998 cm3Převodovka / Automatická, pohon zadních kolMaziva / RavenolVýfuková soustava / Akrapovič
Podvozek, řízení a brzdová soustava Zavěšení předních kol / Vzpěry McPhersonZavěšení zadních kol / Víceprvkové (multi-link)Řízení / Elektrický posilovač, hřebenovéPneumatiky / Pirelli Kola / Otvory pro pět šroubů, 11 x 18"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.