Vůz GR Supra GT4, jenž vznikl s cílem umožnit motoristickým nadšencům účast na celosvětových závodech, vychází z GR Supra, prvního globálního modelu TOYOTA GAZOO Racing odhaleného v letošním roce. Pro nový vůz spojil tým své síly se třemi technickými partnery. Pirelli se postaral o pneumatiky, Ravenol zajistil dodávky maziv a výfukové soustavy inovovala společnost Akrapovič. Za vývojem a výrobou stojí Toyota Motorsport GmbH.
Koncepční model GR Supra GT4 Concept měl premiéru v letos březnu na autosalonu v Ženevě. Toyota GR Supra se zase v červnu poprvé účastnila závodu 24 hodin Nürburgringu.
Kategorie GT4 získala oblibu u soukromých závodních týmů kvůli nízkým nákladům i malým vstupním bariérám. Vozy se mohou zapojit do závodů po celém světě, včetně japonské série vytrvalostních závodů Super Taikyu (S-tai), evropského seriálu GT4, vytrvalostního šampionátu VLN na Nürburgringu v Evropě nebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA.
Toyota GR Supra je už nyní součástí amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude soutěžit v japonském seriálu Super GT v kategorii GT500.
GR Supra GT4 – Technické specifikace:
Podvozek
Délka / 4460 mm
Šířka / 1855 mm
Výška / 1250 mm
Konstrukce / Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecí
Přední difuzor / Kompozit vyztužený biovlákny
Zadní křídlo / Kompozit vyztužený biovlákny
Palivová nádrž / V závodní specifikaci, systém rychlotankování paliva
Sedadlo řidiče / Skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIA
Motor a převodovka
Typ / Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin Scroll
Zdvihový objem / 2998 cm3
Převodovka / Automatická, pohon zadních kol
Maziva / Ravenol
Výfuková soustava / Akrapovič
Podvozek, řízení a brzdová soustava
Zavěšení předních kol / Vzpěry McPherson
Zavěšení zadních kol / Víceprvkové (multi-link)
Řízení / Elektrický posilovač, hřebenové
Pneumatiky / Pirelli
Kola / Otvory pro pět šroubů, 11 x 18"