Pojištění je pro mnohé španělskou vesnicí. Řada lidí při sjednávání pojistky tápe a obvykle podepíše vše, co jim zástupce pojišťovny dá pod ruce. Není divu, že někteří tak stále otálejí s vyřizováním pojistky přes internet. Přitom ale stačí pochopit pár základních pravidel a hravě si pojistný produkt vyřídíte i sami. Jak tedy vyzrát nad nejlepším povinným ručením? (PR článek)
Sjednat si povinné ručení na internetu má své výhody, a to především co se úspory času a financí týká.
Snadno si porovnáte více nabídek od různých pojišťoven. Sami si díky online kalkulačce spočítáte, kolik budete za povinné ručení platit. V klidu si můžete prostudovat obchodní podmínky. Nejste vázáni otevírací dobou pobočky. Váš výběr si můžete nechat projít hlavou, není nutné se pojišťovně ihned upisovat.Zapotřebí je ale při online vyřízení vědět, co od povinného ručení očekáváte. Nebojte, není to žádná věda. Stačí si zodpovědět pár základních otázek.
Na jakou částku vozidlo pojistit?Limit pojistného plnění je nejdůležitějším bodem. Jedná se o maximální částku, kterou vám pojišťovna v případě pojistné události může vyplatit. Zákonem stanovená minimální hranice je 35 000 000 Kč, přesto je doporučováno zvolit alespoň padesátimilionový limit, v případě častých zahraničních cest stomilionový. Samozřejmě ale platí, že čím vyšší limit, tím vyšší cena pojistky.
Jakou zvolit spoluúčast?Spoluúčast je u povinného ručení obvykle nulová, přesto ji u některých pojišťoven lze sjednat. V tomto případě ale buďte velmi opatrní, pokud na spoluúčast kývnete, budete se v případě způsobené nehody podílet na úhradě škody. Na druhou stranu vám ale spoluúčast sníží cenu pojistky.
Za jaké pojištění a připojištění si připlatit?K povinnému ručení lze sjednat i havarijní pojištění a celou řadu připojištění, jako je například pojištění čelního skla, zavazadel, posádky nebo úrazové pojištění. Avšak ještě předtím než budete na internetu se sjednáním doplňkových pojistných produktů souhlasit, ujistěte se, že za ně už neplatíte. Pokud máte například sjednané životní pojištění, je velmi pravděpodobné, že úrazové máte vyřízeno v rámci této pojistky. Nač ho tak platit dvakrát?
Kolik za povinné ručení chci zaplatit?Ne nadarmo se říká, že: „Peníze jsou vždy až na prvním místě.“ My s nimi sice končíme, avšak to, kolik chcete nebo si můžete dovolit za pojistku zaplatit, je velmi rozhodujícím parametr. Důležité tak je vědět, co výši pojistného vůbec ovlivňuje.
Jedná se především o parametry týkající se automobilu a samotného pojistníka, kdy velkou roli hraje například typ a výkon vozu, jeho použití nebo věk a bydliště klienta. V neposlední řadě cena závisí:
na frekvenci placení, na bonusu/malusu, na typu pojistného produktu.Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.