Pojištění je pro mnohé španělskou vesnicí. Řada lidí při sjednávání pojistky tápe a obvykle podepíše vše, co jim zástupce pojišťovny dá pod ruce. Není divu, že někteří tak stále otálejí s vyřizováním pojistky přes internet. Přitom ale stačí pochopit pár základních pravidel a hravě si pojistný produkt vyřídíte i sami. Jak tedy vyzrát nad nejlepším povinným ručením? (PR článek)
Sjednat si povinné ručení na internetu má své výhody, a to především co se úspory času a financí týká.
Snadno si porovnáte více nabídek od různých pojišťoven. Sami si díky online kalkulačce spočítáte, kolik budete za povinné ručení platit. V klidu si můžete prostudovat obchodní podmínky. Nejste vázáni otevírací dobou pobočky. Váš výběr si můžete nechat projít hlavou, není nutné se pojišťovně ihned upisovat.Zapotřebí je ale při online vyřízení vědět, co od povinného ručení očekáváte. Nebojte, není to žádná věda. Stačí si zodpovědět pár základních otázek.
Na jakou částku vozidlo pojistit?Limit pojistného plnění je nejdůležitějším bodem. Jedná se o maximální částku, kterou vám pojišťovna v případě pojistné události může vyplatit. Zákonem stanovená minimální hranice je 35 000 000 Kč, přesto je doporučováno zvolit alespoň padesátimilionový limit, v případě častých zahraničních cest stomilionový. Samozřejmě ale platí, že čím vyšší limit, tím vyšší cena pojistky.
Jakou zvolit spoluúčast?Spoluúčast je u povinného ručení obvykle nulová, přesto ji u některých pojišťoven lze sjednat. V tomto případě ale buďte velmi opatrní, pokud na spoluúčast kývnete, budete se v případě způsobené nehody podílet na úhradě škody. Na druhou stranu vám ale spoluúčast sníží cenu pojistky.
Za jaké pojištění a připojištění si připlatit?K povinnému ručení lze sjednat i havarijní pojištění a celou řadu připojištění, jako je například pojištění čelního skla, zavazadel, posádky nebo úrazové pojištění. Avšak ještě předtím než budete na internetu se sjednáním doplňkových pojistných produktů souhlasit, ujistěte se, že za ně už neplatíte. Pokud máte například sjednané životní pojištění, je velmi pravděpodobné, že úrazové máte vyřízeno v rámci této pojistky. Nač ho tak platit dvakrát?
Kolik za povinné ručení chci zaplatit?Ne nadarmo se říká, že: „Peníze jsou vždy až na prvním místě.“ My s nimi sice končíme, avšak to, kolik chcete nebo si můžete dovolit za pojistku zaplatit, je velmi rozhodujícím parametr. Důležité tak je vědět, co výši pojistného vůbec ovlivňuje.
Jedná se především o parametry týkající se automobilu a samotného pojistníka, kdy velkou roli hraje například typ a výkon vozu, jeho použití nebo věk a bydliště klienta. V neposlední řadě cena závisí:
na frekvenci placení, na bonusu/malusu, na typu pojistného produktu.Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.