Že je elektřina budoucností automobilů je už pár let docela zřejmé. Ani baterky místo nádrže ale nemusí být koncem zábavných aut, což se snaží dokázat spousta malých výrobců. Jedním ze zajímavých pokusů může být i elektrický muscle car inspirovaný Fordem Mustang.
Londýnský startup Charge Automotive oznámil, že na chystaném festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc ukáže svůj první výtvor, sportovní elektromobil využívající karosérii první generace Fordu Mustang. Nejde přitom o nějakou kopii, karosérie mají být licencovány přímo Fordem a být tedy přesnou replikou původního vozu z 60. let. I přes jiné logo na přídi ostatně Charge Automotive vůz stále nazývá Ford Mustang.
Místo osmiválce či šestiválce dostupného v původním Fordu však v Británii do klasické karosérie napěchovali moderní systém elektrického pohonu. Elektrický motor disponuje výkonem 469 koní a 1200 Nm točivého momentu. Už z toho je zřejmé, že modernizovaný Mustang je podstatně výkonější, než původní spalovací verze. Zrychlení z nuly na sto by měl elektrický stroj zvládat lehce pod 4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 240 km/h. I to je však stále více, než nejsilnější původní Mustang s osmiválcem Boss. Výhodou elektrického Mustangu je i volitelný pohon všech kol, jinak se výkon standardně přenáší na zadní nápravu.
Ani s dojezdem to není marné, Charge vůz vybavil akumulátorem o kapacitě 64 kWh, který by měl postačovat pro 320 kilometrů dojezdu, samozřejmě ale záleží na stylu jízdy. Díky palubní nabíječce schopné rapidního nabíjení při 50 kW by nabití akumulátoru do plna mělo trvat jen něco přes hodinu. Technologie použité ve voze pochází od dalšího britského startupu, Arrival, který se ale zaměřuje na elektrické užitkové automobily.
Více informací zatím Charge Automotive nezveřejnili, dočkáme se tedy asi až v Goodwoodu. Víme však, že produkce je omezena na 499 kusů a že cena bude začínat na 300 tisících Liber, tedy asi 8,6 milionu Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.