Že je elektřina budoucností automobilů je už pár let docela zřejmé. Ani baterky místo nádrže ale nemusí být koncem zábavných aut, což se snaží dokázat spousta malých výrobců. Jedním ze zajímavých pokusů může být i elektrický muscle car inspirovaný Fordem Mustang.
Londýnský startup Charge Automotive oznámil, že na chystaném festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc ukáže svůj první výtvor, sportovní elektromobil využívající karosérii první generace Fordu Mustang. Nejde přitom o nějakou kopii, karosérie mají být licencovány přímo Fordem a být tedy přesnou replikou původního vozu z 60. let. I přes jiné logo na přídi ostatně Charge Automotive vůz stále nazývá Ford Mustang.
Místo osmiválce či šestiválce dostupného v původním Fordu však v Británii do klasické karosérie napěchovali moderní systém elektrického pohonu. Elektrický motor disponuje výkonem 469 koní a 1200 Nm točivého momentu. Už z toho je zřejmé, že modernizovaný Mustang je podstatně výkonější, než původní spalovací verze. Zrychlení z nuly na sto by měl elektrický stroj zvládat lehce pod 4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 240 km/h. I to je však stále více, než nejsilnější původní Mustang s osmiválcem Boss. Výhodou elektrického Mustangu je i volitelný pohon všech kol, jinak se výkon standardně přenáší na zadní nápravu.
Ani s dojezdem to není marné, Charge vůz vybavil akumulátorem o kapacitě 64 kWh, který by měl postačovat pro 320 kilometrů dojezdu, samozřejmě ale záleží na stylu jízdy. Díky palubní nabíječce schopné rapidního nabíjení při 50 kW by nabití akumulátoru do plna mělo trvat jen něco přes hodinu. Technologie použité ve voze pochází od dalšího britského startupu, Arrival, který se ale zaměřuje na elektrické užitkové automobily.
Více informací zatím Charge Automotive nezveřejnili, dočkáme se tedy asi až v Goodwoodu. Víme však, že produkce je omezena na 499 kusů a že cena bude začínat na 300 tisících Liber, tedy asi 8,6 milionu Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.