Hummer se vrací? Návrat opulentní americké značky asi mnohé nepotěší

Hummer H1
Hummer H1, foto: wheelsage.org
-mdo , AutoRoad.cz 18. června 2019 09:56
Sdílej:

Hummer, výrobce těch nejopulentnějších amerických SUV, které kromě hektolitrů benzínu sály i krev všem ekologům světa, přestal existovat v roce 2010. Podle nových informací má ale Hummer naději na návrat, jen už v poněkud odlišné formě.

Ne že by se Hummer, známý pro své mohutné SUV, rozhodl konkurovat novým modelem Smartu, i nadále půjde o výrobce velkých vozů do terénu. Místo objemných motorů pod kapotou se ale do budoucna už dá počítat jen s elektromotory a mohutnou baterií. Je to tak, symbol plýtvání palivem a postrach ekologů se má vrátit jako čistě elektrická značka. 

Smysl by takový návrat nepochybně dával. SUV jsou i nadále na vzestupu a vyrábět je začínají i automobilky, u kterých by to ještě před pár lety nikoho nenapadlo. Vozidlo velikosti Hummeru má spoustu místa pro velké akumulátory, které zajistí solidní dojezd, i když bude potřeba překonat neexistující aerodynamiku. Předchozí modely navíc nikdy nebyly zrovna levné, což se nedá určitě očekávat ani u elektrické verze. Otázkou je, jak případný elektrický Hummer přijme jeho původní cílová skupina.

Podle posledních informací zvažuje vedení GM návrat Hummeru jako výrobce SUV a pick-upů, což jsou dvě nejžádanější kategorie vozů v Severní Americe. GM v současnosti vyvíjí dvě elektrické platformy, BEV3 pro osobní vozy a menší SUV a druhou pro velká SUV a pick-upy. Případné nové Hummery by využívaly právě tyto nové platformy. Vzhledem k tomu, že práce na obou jsou stále daleko od dokončení, je návrat Hummeru docela vzdálenou budoucností. Rozhodnutí o vzkřísení značky mají také daleko do finálního rozhodnutí, které rozhodně nebude snadné, vzhledem k nákladům spojeným s obnovením mrtvé automobilky, budováním prodení sítě, marketingu atd. 

Elektrifikovaný Hummer už přitom několikrát vznikl a jednou u toho byl i Arnold Schwarzenegger, člověk částečně zodpovědný za vznik značky. V roce 2004 GM představilo Hummer H2H, který k pohonu využíval vodíkové palivové články. O pět let později pak postavila firma Raser Technologies plug-in hybridní verzi Hummeru H3, která byla schopna jízdy v elektrickém režimu a v hybridním režimu měla spotřebu kolem 2,5 l/100 km. Jediný vyrobený prototyp prezentoval Arnold Schwarzenegger na tiskové konferenci v kalifornském Kapitolu v Sacramentu. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.