Hummer, výrobce těch nejopulentnějších amerických SUV, které kromě hektolitrů benzínu sály i krev všem ekologům světa, přestal existovat v roce 2010. Podle nových informací má ale Hummer naději na návrat, jen už v poněkud odlišné formě.
Ne že by se Hummer, známý pro své mohutné SUV, rozhodl konkurovat novým modelem Smartu, i nadále půjde o výrobce velkých vozů do terénu. Místo objemných motorů pod kapotou se ale do budoucna už dá počítat jen s elektromotory a mohutnou baterií. Je to tak, symbol plýtvání palivem a postrach ekologů se má vrátit jako čistě elektrická značka.
Smysl by takový návrat nepochybně dával. SUV jsou i nadále na vzestupu a vyrábět je začínají i automobilky, u kterých by to ještě před pár lety nikoho nenapadlo. Vozidlo velikosti Hummeru má spoustu místa pro velké akumulátory, které zajistí solidní dojezd, i když bude potřeba překonat neexistující aerodynamiku. Předchozí modely navíc nikdy nebyly zrovna levné, což se nedá určitě očekávat ani u elektrické verze. Otázkou je, jak případný elektrický Hummer přijme jeho původní cílová skupina.
Podle posledních informací zvažuje vedení GM návrat Hummeru jako výrobce SUV a pick-upů, což jsou dvě nejžádanější kategorie vozů v Severní Americe. GM v současnosti vyvíjí dvě elektrické platformy, BEV3 pro osobní vozy a menší SUV a druhou pro velká SUV a pick-upy. Případné nové Hummery by využívaly právě tyto nové platformy. Vzhledem k tomu, že práce na obou jsou stále daleko od dokončení, je návrat Hummeru docela vzdálenou budoucností. Rozhodnutí o vzkřísení značky mají také daleko do finálního rozhodnutí, které rozhodně nebude snadné, vzhledem k nákladům spojeným s obnovením mrtvé automobilky, budováním prodení sítě, marketingu atd.
Elektrifikovaný Hummer už přitom několikrát vznikl a jednou u toho byl i Arnold Schwarzenegger, člověk částečně zodpovědný za vznik značky. V roce 2004 GM představilo Hummer H2H, který k pohonu využíval vodíkové palivové články. O pět let později pak postavila firma Raser Technologies plug-in hybridní verzi Hummeru H3, která byla schopna jízdy v elektrickém režimu a v hybridním režimu měla spotřebu kolem 2,5 l/100 km. Jediný vyrobený prototyp prezentoval Arnold Schwarzenegger na tiskové konferenci v kalifornském Kapitolu v Sacramentu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.