Golf R32 – nejvýkonnější Golf všech dob

ar1, 10. srpna 2005, 17:39 Google+

Když v srpnu roku 2002 vyjel první Golf R32, vzbudil opravdové nadšení:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf R32

Golf R32 | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Produkční model poháněný motorem o výkonu 177 kW/241 k nabízel ryzí adrenalinové zážitky a stal se takovým fenoménem, že se jich nakonec prodalo třikrát více, než automobilka původně plánovala. A dnes je na startovní čáře připravený nový Golf R32, postavený na bázi modelu Golf páté generace, který svého předchůdce výkonově ještě překonává.

Nový Golf R32 je poháněný motorem o výkonu 184 kW/250 k, který se přenáší prostřednictvím systému 4MOTION na všechna kola. Nastupující model se veřejnosti představí na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (15. až 25. září). Datum zahájení prodeje a cena v České republice budou stanoveny později.

Zvnějšku lze nový Golf R32 rozeznat nejenom podle loga „R32“, ale i podle řady designových specialit. Dravý nováček má např. originální velkou stříbrnou masku chladiče, připomínající svým tvarem štít, v horní části masky je dvojité příčné žebro z hliníku. Mohutný nasávací otvor pod registrační značkou přivádí vzduch k výkonnému zážehovému šestiválci 3.2 V6. Také zadní část vozu je designově řešená jako jednodílný nárazník v barvě karoserie, pouze střední část, tvarovaná jako difuzér, je vyvedená v černé barvě. Doprostřed zadního nárazníku jsou vsazeny dvě koncovky výfuku z leštěné nerezové oceli. Mohutný zadní spojler vytváří potřebný aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech. Golf R32 je opticky jakoby přitisknutý k vozovce, což je do značné míry dáno snížením světlé výšky vozu o 20 mm.

Nový Golf R32 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech „Zolder“, která se se svým designem s dvaceti paprsky odvolávají na styling kol prvního modelu Golf R32. Velká litá kola nebrání pohledu na modře lakované třmeny kotoučových brzd - disky mají vpředu průměr 345 mm, vzadu pak 310 mm. Na osmnáctipalcové ráfky jsou obuty pneumatiky rozměru 225/40 R18 konstruované pro rychlosti až 300 km/h.

Golf R32 nové generace dosahuje rychlosti 250 km/h a v nabídce bude jak se šestistupňovou manuální převodovku, tak i (na přání) se dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. S ní dokáže nový model zrychlit z 0 na 100 km/h ještě rychleji, než s „manuálem“:
Za 6,2 namísto 6,5 sekundy.

Ryze sportovnímu duchu modelu Golf R32 odpovídá i provedení interiéru. Palubní přístroje dostaly specifický design, sedadla jsou sportovně tvarovaná, pedály jsou vyrobeny z hliníku, sportovní volant je obšitý kůží, která je v místech dotyku s dlaní řidiče perforovaná.

Golf kraluje evropským prodejním statistikám – a není se co divit: Žádný jiný vůz této třídy nenabízí tak širokou možnost výběru pohonných jednotek. Výkonová škála šesti zážehových a čtyř vznětových motorů řady Golf nyní sahá od 55 kW/75 k až po 184 kW/250 k. A ještě v tomto roce se nabídka rozroste o další dva mimořádně zajímavé agregáty.

- VOLKSWAGEN -
Vytisknout

Diskuze: Golf R32 – nejvýkonnější Golf všech dob

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

C-SportLounge Avant

C-SportLounge - V duchu dalekých cest

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud