Originální architektura konceptu C-SportLounge, jehož jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit, snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.
Dlouhé linie a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge navozují dojem síly a výkonu. Jsou výrazem snahy o nalezení ideálních aerodynamických vlastností, které jsou silnou stránkou značky Citroën. Proudění vzduchu bylo podrobeno velmi podrobnému studiu, a výsledkem je ambiciózní koeficient odporu vzduchu Cx = 0,26. Charakter přední části je umocněn rozměrnými sacími otvory a protáhlým, ostře řezaným tvarem světlometů. Mohutný přední nárazník se zvedá a bez jakéhokoliv přerušení plynulé linie přechází v panoramatickou střechu, která zdůrazňuje bohaté prosklení. Vůz proto nabízí mimořádný výhled ven, a současně propouští velké množství světla do interiéru.
Luxusní interiér modelu C-SportLounge byl navržen tak, aby čtyřem dospělým cestujícím umožnil příjemný a pohodlný pobyt. Takové zpracování je dalším důkazem, že vůz je určen pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály s klasickým pojetím pracoviště řidiče. Zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, a zlepšují tak přístup do vozu. U tohoto typu vozů se jedná o naprosto výjimečný prvek. Objemný zavazadlový prostor je další výhodou pro dlouhá cestování.
Pracoviště řidiče, stejně jako ostatní místa pro pasažéry, nezapře inspiraci prvky z leteckého prostředí. Tento dojem je umocněn osobitým zpracováním a umístěním analogových přístrojů. Pozice řidiče za volantem přispívá k potěšení ze řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc stále v polovysoké poloze, jež je současně příjemná a bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zvláště pro ovládání řadicí páky a klimatizace, které jsou vždy na dosah bez ohledu na podélné nastavení sedadla. Vše je navrženo a umístěno s cílem umožnit řidiči plné soustředění na jízdu. Vůz je vybaven volantem s pevným středem, pod nímž jsou umístěny sdružené ovladače a páky pro řazení rychlostních stupňů.
- CITROËN -