C-SportLounge - V duchu dalekých cest

ar1, 10. srpna 2005, 17:33 Google+

Citroën představí ve světové premiéře na frankfurtském autosalonu v září 2005 novou představu vozu určeného k dlouhým cestám, který slibuje opravdové automobilové vzrušení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C-SportLounge Avant

C-SportLounge Avant | foto: Citroën

Sdílejte článek

Originální architektura konceptu C-SportLounge, jehož jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit, snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.

Dlouhé linie a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge navozují dojem síly a výkonu. Jsou výrazem snahy o nalezení ideálních aerodynamických vlastností, které jsou silnou stránkou značky Citroën. Proudění vzduchu bylo podrobeno velmi podrobnému studiu, a výsledkem je ambiciózní koeficient odporu vzduchu Cx = 0,26. Charakter přední části je umocněn rozměrnými sacími otvory a protáhlým, ostře řezaným tvarem světlometů. Mohutný přední nárazník se zvedá a bez jakéhokoliv přerušení plynulé linie přechází v panoramatickou střechu, která zdůrazňuje bohaté prosklení. Vůz proto nabízí mimořádný výhled ven, a současně propouští velké množství světla do interiéru.

Luxusní interiér modelu C-SportLounge byl navržen tak, aby čtyřem dospělým cestujícím umožnil příjemný a pohodlný pobyt. Takové zpracování je dalším důkazem, že vůz je určen pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály s klasickým pojetím pracoviště řidiče. Zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, a zlepšují tak přístup do vozu. U tohoto typu vozů se jedná o naprosto výjimečný prvek. Objemný zavazadlový prostor je další výhodou pro dlouhá cestování.

Pracoviště řidiče, stejně jako ostatní místa pro pasažéry, nezapře inspiraci prvky z leteckého prostředí. Tento dojem je umocněn osobitým zpracováním a umístěním analogových přístrojů. Pozice řidiče za volantem přispívá k potěšení ze řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc stále v polovysoké poloze, jež je současně příjemná a bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zvláště pro ovládání řadicí páky a klimatizace, které jsou vždy na dosah bez ohledu na podélné nastavení sedadla. Vše je navrženo a umístěno s cílem umožnit řidiči plné soustředění na jízdu. Vůz je vybaven volantem s pevným středem, pod nímž jsou umístěny sdružené ovladače a páky pro řazení rychlostních stupňů.

- CITROËN -
Vytisknout

Diskuze: C-SportLounge - V duchu dalekých cest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Q7

Audi Q7 se již testuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud