Mrzí vás, že si už nemůžete koupit nový SAAB? Teď je asi vůbec poslední možnost, jak si takový vůz pořídit. Do aukce totiž míří poslední nový vůz s tímto jménem, má najeto jen 5 kilometrů a pod kapotou má spalovací motor.
NEVS, neboli New Electric Vehicle Sweden se dostal ke zbytkům po Saabu v roce 2014 a dokonce na krátkou dobu restartoval ve Švédsku výrobu původní spalovací 9-3. Tehdy ještě pod jménem Saab, o to však v následujících letech přišel, když majitel názvu, švédská zbrojovka Saab neprodloužila NEVS licenční smlouvu z důvodu finanční nestability. Stejně tak firma přišla o právo používat logo, které Saab sdílel se Scanií.
Model 9-3 však žije dál, v Číně byla nedávno uvedena do prodeje jeho elektrická verze, stále vycházející z druhé generace vozu. Nový majitel NEVS, jihočínský Evergrande Group, má ale velké ambice, stát se největším světovým výrobcem elektromobilů, což se mu může podařit.
Dnes tu ale máme něco z historie. Jeden z posledních vyrobených kusů spalovacího SAABu 9-3 Aero, tedy posledního vozu nesoucího jméno SAAB na přídi, i když už bez typického loga. Kus z malé 420 kusové série byl vyroben ve Švédsku v roce 2014, poté nastal definitivní konec tradiční švédské automobilky. Vzhledem ke stavu, v jakém je stříbrný vůz nabízený k prodeji, lze o něm mluvit jako o vůbec posledním novém SAABu, jaký si můžete koupit.
Stříbrný kousek má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 217 koní, maximální točivý moment je 350 Nm. Převodovka je automatická, šestirychlostní, od japonského Aisinu. Vůz má navíc najeto jen 5 kilometrů, opravdu tedy jde o nový, ani nezajetý vůz. Původně mělo jít o kus připravený pro nárazové testy, ke kterým nakonec nedošlo, proto se dochoval ve stavu v jakém je.
Pokud máte zájem, můžete si tento kousek celý tento víkend prohlédnout v NEVS v Trollhattan, během festivalu Saab Car Museum. Samotná akce proběhne koncem roku, žádné další informace ale NEVS zatím nezveřejnil.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?