Mrzí vás, že si už nemůžete koupit nový SAAB? Teď je asi vůbec poslední možnost, jak si takový vůz pořídit. Do aukce totiž míří poslední nový vůz s tímto jménem, má najeto jen 5 kilometrů a pod kapotou má spalovací motor.
NEVS, neboli New Electric Vehicle Sweden se dostal ke zbytkům po Saabu v roce 2014 a dokonce na krátkou dobu restartoval ve Švédsku výrobu původní spalovací 9-3. Tehdy ještě pod jménem Saab, o to však v následujících letech přišel, když majitel názvu, švédská zbrojovka Saab neprodloužila NEVS licenční smlouvu z důvodu finanční nestability. Stejně tak firma přišla o právo používat logo, které Saab sdílel se Scanií.
Model 9-3 však žije dál, v Číně byla nedávno uvedena do prodeje jeho elektrická verze, stále vycházející z druhé generace vozu. Nový majitel NEVS, jihočínský Evergrande Group, má ale velké ambice, stát se největším světovým výrobcem elektromobilů, což se mu může podařit.
Dnes tu ale máme něco z historie. Jeden z posledních vyrobených kusů spalovacího SAABu 9-3 Aero, tedy posledního vozu nesoucího jméno SAAB na přídi, i když už bez typického loga. Kus z malé 420 kusové série byl vyroben ve Švédsku v roce 2014, poté nastal definitivní konec tradiční švédské automobilky. Vzhledem ke stavu, v jakém je stříbrný vůz nabízený k prodeji, lze o něm mluvit jako o vůbec posledním novém SAABu, jaký si můžete koupit.
Stříbrný kousek má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 217 koní, maximální točivý moment je 350 Nm. Převodovka je automatická, šestirychlostní, od japonského Aisinu. Vůz má navíc najeto jen 5 kilometrů, opravdu tedy jde o nový, ani nezajetý vůz. Původně mělo jít o kus připravený pro nárazové testy, ke kterým nakonec nedošlo, proto se dochoval ve stavu v jakém je.
Pokud máte zájem, můžete si tento kousek celý tento víkend prohlédnout v NEVS v Trollhattan, během festivalu Saab Car Museum. Samotná akce proběhne koncem roku, žádné další informace ale NEVS zatím nezveřejnil.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.