Představa, že do svého vozu budete jednou lít místo benzínu vodu je nepochybně velmi lákavá, ale zároveň působí jako nereálná možnost odsouzena k existenci jen ve sci-fi filmech. Ve skutečnosti ale taková možnost existuje a nedávno ukázaný vůz čínské automobilky Youngman to jen dokazuje.
Automobilka Youngman, čínsky Qingnian, z provincie Zhejiang v Číně, se věnuje produkci autobusů a nákladních automobilů. Firma, založená v roce 2001, nějakou dobu produkovala i osobní automobily ve spolupráci s malajským Protonem. Vozy pro čínský trh ale dostaly unikátní značku Youngman Lotus. K pojmenování Lotus se firma dostala díky tomu, žepůsobila jako exkluzivní dovozce britských sporťáků do Číny. Po ukončení spolupráce ji anglické i čínské jméno v Číně zůstalo a opravdový Lotus se tam musel přejmenovat na Lotus Nyo.
Prototyp, který firma ukázala ve své pobočce v Henanu, vodu ve svém systému využívá jako zdroj vodíku, který pak slouží k samotnému pohonu. Takovýto systém není nic až tak převratného, problémem však vždy byla velmi vysoká spotřeba energie, potřebná pro získání vodíku z vody. To znamenal, že podobný systém bylo téměř nemožné napasovat do automobilu. Youngman ale tvrdí, že si jejich systém vystačí s mnohem menší dodávkou energie, žádné další detaily však zveřejněny nebyly. Vodík se z vody v systému vyvinutém u Youngman získává s použitím blíže neurčeného katalyzátoru, hliníkového prášku a vody.
Na obrázcích je vidět běžný lehký náklaďák velikosti Avie, s mohutným systémem instalovaným za kabinou. Zakladatel automobilky, Pang Qingnian, novinářům sdělil, že vodíkový náklaďák je schopen ujet až 500 kilometrů se spotřebou 300 - 400 litrů vody, firma ale chce dojezd zvýšit až na 1000 kilometrů.
Vývoj vodíkového vozu má být hotový příští rok a ihned poté bude spuštěna sériová výroba. První rok se počítá s produkcí 100 tisíc vozů, od následujícího roku už ale Youngman plánuje vyrábět přes 300 tisíc takových aut ročně. Zda toho bude zrovna tato automobilka schopna je ale nejasné, Youngman se poslední roky potýkal s finančními problémy, které mimo jiné vedly i k ukončení výroby osobních vozů v roce 2015. Jisté však je, že lokální vláda v Henanu už do vodíkového projektu investovala kolem 12 miliard korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.