Když se řekne Grand Tour, většina z nás si vzpomene na jména Clarkson, Hammond a May. Součástí týmu, který se stará o jednu z nejlepších motoristických show světa, je však ještě profesionální závodní jezdkyně Abbie Eaton, která s testovanými vozy zajíždí slavný okruh „Eboladrom" na čas.
A právě Abbie, která v roli testovacího řidiče vystřídala jezdce s přezdívkou „Američan," se nedávno objevila v jednom z videí sociální sítě Drive Tribe. Tady pak mladá závodnice prozradila něco málo nejen o sobě, také také o natáčení a jezdeckých schopnostech jednotlivých jezdců.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Tím vůbec nejlepším jezdcem z celé trojice je pak podle jejího názoru Jeremy Clarkson, což i rychle a pádně zdůvodnila: „Je na trati celkem rozhodný, nebojí se jezdit bokem a neustále útočí." Ovšem vzhledem k průměrné rychlosti „kapitána Šneka" a počtu nehod Richarda Hammonda se této volbě ani nelze příliš divit.
Během rozhovoru však Abbie nemluvila jen o hlavní trojici protagonistů, ale také o svých zážitcích během natáčení. Prozradila například, že jejím nejoblíbenějším autem se stalo Lamborghini Huracan Performante, což je skvělá volba „Je to tak zábavné a ukřičené a teatrální, až se musíte při řízení usmívat."
Nejnáročnějším autem, se kterým se musela na testovací trati poprat, prý byl znovuzrozený Stratos, který i Clarkson označil za šílený. Naopak titul nejnudnějšího auta si vysloužil Volkswagen Up! GTI, se kterým jela Abbie za deště a auto ji tak přišlo příliš pomalé a nudné.
Za svůj nejlepší zážitek během natáčení pak Abbie označila závodění s Clarksonem ve Švédsku, kde seděla za volantem Porsche 911 Turbo, zatímco Clarkson testoval nové Lamborghini Urus. Oba se přitom proháněly po dráze, jejíž tvar snad ani nebudeme připomínat.
V současnosti je však Abbie v celkem nepříjemné pozici. Jelikož se Grand Tour rozloučil se svým starým formátem, včetně stanu a testovacího okruhu, je otázkou, zda bude pokračovat a případně na jaké pozici. I když toho ale příliš mnoho před kamerou nenamluvila, celkem věříme, že pro ni producent Andy Wilman najde nějaké to místo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.