Když se řekne Grand Tour, většina z nás si vzpomene na jména Clarkson, Hammond a May. Součástí týmu, který se stará o jednu z nejlepších motoristických show světa, je však ještě profesionální závodní jezdkyně Abbie Eaton, která s testovanými vozy zajíždí slavný okruh „Eboladrom" na čas.
A právě Abbie, která v roli testovacího řidiče vystřídala jezdce s přezdívkou „Američan," se nedávno objevila v jednom z videí sociální sítě Drive Tribe. Tady pak mladá závodnice prozradila něco málo nejen o sobě, také také o natáčení a jezdeckých schopnostech jednotlivých jezdců.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Tím vůbec nejlepším jezdcem z celé trojice je pak podle jejího názoru Jeremy Clarkson, což i rychle a pádně zdůvodnila: „Je na trati celkem rozhodný, nebojí se jezdit bokem a neustále útočí." Ovšem vzhledem k průměrné rychlosti „kapitána Šneka" a počtu nehod Richarda Hammonda se této volbě ani nelze příliš divit.
Během rozhovoru však Abbie nemluvila jen o hlavní trojici protagonistů, ale také o svých zážitcích během natáčení. Prozradila například, že jejím nejoblíbenějším autem se stalo Lamborghini Huracan Performante, což je skvělá volba „Je to tak zábavné a ukřičené a teatrální, až se musíte při řízení usmívat."
Nejnáročnějším autem, se kterým se musela na testovací trati poprat, prý byl znovuzrozený Stratos, který i Clarkson označil za šílený. Naopak titul nejnudnějšího auta si vysloužil Volkswagen Up! GTI, se kterým jela Abbie za deště a auto ji tak přišlo příliš pomalé a nudné.
Za svůj nejlepší zážitek během natáčení pak Abbie označila závodění s Clarksonem ve Švédsku, kde seděla za volantem Porsche 911 Turbo, zatímco Clarkson testoval nové Lamborghini Urus. Oba se přitom proháněly po dráze, jejíž tvar snad ani nebudeme připomínat.
V současnosti je však Abbie v celkem nepříjemné pozici. Jelikož se Grand Tour rozloučil se svým starým formátem, včetně stanu a testovacího okruhu, je otázkou, zda bude pokračovat a případně na jaké pozici. I když toho ale příliš mnoho před kamerou nenamluvila, celkem věříme, že pro ni producent Andy Wilman najde nějaké to místo.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?