Když se řekne Grand Tour, většina z nás si vzpomene na jména Clarkson, Hammond a May. Součástí týmu, který se stará o jednu z nejlepších motoristických show světa, je však ještě profesionální závodní jezdkyně Abbie Eaton, která s testovanými vozy zajíždí slavný okruh „Eboladrom" na čas.
A právě Abbie, která v roli testovacího řidiče vystřídala jezdce s přezdívkou „Američan," se nedávno objevila v jednom z videí sociální sítě Drive Tribe. Tady pak mladá závodnice prozradila něco málo nejen o sobě, také také o natáčení a jezdeckých schopnostech jednotlivých jezdců.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Tím vůbec nejlepším jezdcem z celé trojice je pak podle jejího názoru Jeremy Clarkson, což i rychle a pádně zdůvodnila: „Je na trati celkem rozhodný, nebojí se jezdit bokem a neustále útočí." Ovšem vzhledem k průměrné rychlosti „kapitána Šneka" a počtu nehod Richarda Hammonda se této volbě ani nelze příliš divit.
Během rozhovoru však Abbie nemluvila jen o hlavní trojici protagonistů, ale také o svých zážitcích během natáčení. Prozradila například, že jejím nejoblíbenějším autem se stalo Lamborghini Huracan Performante, což je skvělá volba „Je to tak zábavné a ukřičené a teatrální, až se musíte při řízení usmívat."
Nejnáročnějším autem, se kterým se musela na testovací trati poprat, prý byl znovuzrozený Stratos, který i Clarkson označil za šílený. Naopak titul nejnudnějšího auta si vysloužil Volkswagen Up! GTI, se kterým jela Abbie za deště a auto ji tak přišlo příliš pomalé a nudné.
Za svůj nejlepší zážitek během natáčení pak Abbie označila závodění s Clarksonem ve Švédsku, kde seděla za volantem Porsche 911 Turbo, zatímco Clarkson testoval nové Lamborghini Urus. Oba se přitom proháněly po dráze, jejíž tvar snad ani nebudeme připomínat.
V současnosti je však Abbie v celkem nepříjemné pozici. Jelikož se Grand Tour rozloučil se svým starým formátem, včetně stanu a testovacího okruhu, je otázkou, zda bude pokračovat a případně na jaké pozici. I když toho ale příliš mnoho před kamerou nenamluvila, celkem věříme, že pro ni producent Andy Wilman najde nějaké to místo.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?