Pro mezinárodní autosalon IAA v německém Frankfurtu nad Mohanem (17. až 25. září) si Opel přichystal výraznou premiéru:
Po úspěšném uvedení modelů Astra hatchback, kombi Astra Caravan a Astra GTC nyní modelovou nabídku řady Astra obohacuje originální kupé-kabriolet Astra TwinTop. Elegantní čtyřmístný model s technicky ojedinělou pevnou elektro-hydraulicky rozkládací střechou se u prodejců vozů Opel objeví už na jaře roku 2006.
Nejcharakterističtějším prvkem nové Astry TwinTop je inovativní třídílná pevná střecha, která se za pomoci sofistikovaného kinematického systému skládá do prostoru za zadními sedadly. Je-li střecha vysunuta, nabízí zavazadlový prostor objem přibližně 440 litrů. I po složení střechy a přeměně elegantního kupé na neméně atraktivní kabriolet má zavazadelník stále objem přes 200 litrů.
Praktické využití zavazadlového prostoru ještě umocňuje nová funkce "Easy Load": Po stisknutí tlačítka se v zavazadelníku horizontálně naskládané díly rozkládací střechy o něco pozvednou a tím výrazně usnadní přístup do prostoru pro zavazadla.
Kromě velkého zavazadlového prostoru zdůrazňuje inovativní rozkládací střecha i vyvážené proporce atraktivního modelu. Při délce bezmála 4,5 m dosahuje Astra TwinTop dimenzí srovnatelných s kabriolety střední třídy.
"Astra TwinTop je našim dalším přírůstkem ze segmentu vozů tzv. okrajových segmentů, který zvýrazňuje naši silnou pozici v segmentu kompaktních modelů," říká Hans H. Demant, generální ředitel automobilky Opel a vicepresident pro techniku společnosti General Motors Europe. "Čtyři karosářské verze řady Astra a Zafira představují pět různých automobilových koncepcí na jednotném technickém základě. Díky tomu máme v segmentu kompaktních vozů mnohem lepší pozici než kterýkoli jiný výrobce automobilů."
"Po úspěšném uvedení Tigry TwinTop je Astra TwinTop našim druhým kupé-kabrioletem s inovativní rozkládací pevnou střechou," dodává Alain Visser, výkonný ředitel odpovědný za evropský marketing. "Elegantní design se zřetelným sportovním nádechem, vyspělé technologie, pro modely Opel příznačná flexibilita, velký zavazadlový prostor a spousta místa pro čtyři pasažéry - nová Astra TwinTop je typickým Opelem, který nabízí spoustu radosti pro každý den roku."
Nové kupé-kabriolet těží z vyspělé techniky modelů Astra třetí generace. K jeho přednostem proto také patří široká škála motorů - nabídku tvoří čtyři zážehové agregáty o výkonech 105 k až 200 k a moderní turbodiesel "common-rail" 1.9 CDTI o výkonu 150 k vybavený standardně částicovým filtrem DPF (Diesel Particulate Filter). S nejvýkonnějším agregátem - přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 ECOTEC Turbo o výkonu 200 k, dosahuje Astra TwinTop rychlosti přes 230 km/h. Náskok nového modelu automobilky Opel před konkurencí upevňuje i škála inovativních prvků, jako je např. adaptivní podvozek IDSPlus (Interactive Driving System) s elektronicky řízenými tlumiči pérování CDC (Continuous Damping Control) nebo adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí do zatáček.
Progresivní design, spousta prostoruProgresivní design nové Astry TwinTop s dynamickou šípovitě stylizovanou přední částí ji okamžitě identifikují jako svébytného člena modelové rodiny Astra. O tom, že nastupující Astra TwinTop je zcela svébytným modelem, svědčí však výmluvně především fakt, že 70 procent karosářských dílů tohoto modelu je zcela nových. Na první pohled zaujmou i harmonické proporce modelu dlouhého 4,48 m, širokého (bez zpětných zrcátek) 1,76 m a vysokého 1,41 m. Elegantní proporce nového kupé-kabrioletu vyniknou zejména při pohledu z boku, při kterém se vizuálně prosadí směrem dozadu stoupající boční křivka a vyklenutá linie střechy. Astra TwinTop působí velmi dobře i při pohledu zezadu - ať už je střecha rozložená, nebo složená ukryta v zádi, nic neruší čisté linie vozu.
Do boků zavazadlového prostoru jsou integrovány dvě menší odkládací schránky a praktický úložný prostor, do kterého se ukládá na přání dodávaný větrný deflektor, je i pod podlahou zavazadlového prostoru. Při rozložené střeše nabízí Astra TwinTop celkem 440 litrů prostoru pro zavazadla. Pokud je střecha složená, činí objem zavazadelníku stále více než 200 litrů.
Zadní sedadla nabízejí komfortní cestování i na velmi dlouhé vzdálenosti dvěma dospělým osobám, což je zásluha především technicky nové třídílné střechy: Jednotlivé díly střechy jsou tenčí než v případě konvenčně řešených rozkládacích střech a lze je tedy složit do menšího prostoru, což se samozřejmě pozitivně odráží jak na velikosti zavazadelníku, tak i interiéru.
Rozložení nebo složení střechy Astry TwinTop (ke kterému stačí jen stisknout tlačítko na palubní desce nebo na dálkovém ovladači) trvá jen necelých 30 sekund.
Technici automobilky Opel si dali práci i s usnadněním nakládání a vykládání zavazadel v momentech, kdy je skládací střecha uložena v zavazadlovém prostoru. Manipulaci se zavazadly v tomto případě usnadňuje elektricky ovládaný systém "Easy Load": Horizontálně naskládané díly pevné střechy, uložené v prostoru za zadními sedadly vozu, se pouhým stisknutím tlačítka zvednou přibližně o 25 centimetrů, takže k zavazadlům uloženým pod nimi je mnohem lepší přístup. Astra TwinTop je vybavena komplexním systémem bezpečnostních a ochranných prvků SAFETEC, který kombinuje prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Na přání dodávané výztuhy zvyšují ochranu pasažérů při případném převrácení vozu - tyto výztuhy jsou ukryty přímo za zadními sedadly a pokud citlivá čidla zaznamenají, že vůz se začíná převracet, vysunou se ve zlomku sekundy od své aktivní polohy.
Další kapitola úspěšné historie Nová Astra TwinTop je pokračovatelem dlouhé a úspěšné tradice automobilky Opel ve výrobě kabrioletů. Předchozí kabriolet na bázi modelu Astra, který se od roku 2000 vyráběl ve známé italské karosárně Bertone, si zakoupilo přes 55 000 zákazníků. Kabrioletů Astra první generace, vyráběných od roku 1993, a Kadettů cabrio, vyráběných od roku 1987,se dohromady prodalo přes 100 000 kusů.
Díky modelu Tigra TwinTop, uvedeném v září roku 2004, měl Opel ve svém portfoliu moderní dvoumístný kupé-kabriolet se skládací pevnou střechou. Od uvedení Tigry TwinTop se jich prodalo už více než 41 000 kusů.
Výroba nové Astra TwinTop se rozběhne začátkem roku 2006 v belgických Antwerpách, kde se již nyní vyrábějí modely Astra a Astra GTC. - OPEL -
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?