Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Baojun RS-5
Baojun RS-5, foto: 汽车之家
-mdo , AutoRoad.cz 24. května 2019 15:20
Sdílej:

O tuningu pocházejícím z Číny se příliš často nedočtete, což dává smysl. Automobilová kultura v Číně donedávna v podstatě neexistovala a samotný tuning je tam nelegální. Rozsáhlá korupce a neomezený rozpočet ale umožňuje vznik čím dál zajímavějších kousků

Tuningová scéna v Číně samozřejmě kopíruje své zahraniční vzory, jen je o pár let pozadu. Spíše než na mechaniku svých vozů se majitelé zaměřují na úpravy vzhledu, z jakých by často Evropanům hrozilo selhání orgánů. 

Vůz, který vidíte na fotkách, začal život jako Baojun RS-5, tedy spíše levnější model značky, která donedávna představovala pro mateřský General Motors obdobu Dacie. Tedy postarší technika v moderním kabátě a nízká cena. S posledními modely se Baojun snaží o posun o patro výše a zaměření na mladé zákazníky. Baojun RS-5 je asi nejpohlednější vůz značky, nabízí relaitvně pohledný design, bohatě vybavený interiér a začíná na asi 330 tisících Kč.

Úpravce JR pro levné SUV vytvořil brutální bodykit, který původní karosérii mění k nepoznání. Zejména příď, inspirována čumákem žraloka je unikát, která z napodobeniny Hyundaie udělala budgetové Lamborghini. Vyboulená kapota s falešnými karbonovými průdechy vypadá, jako by ukrývala minimálně 12 válec, což bohužel není pravda. 

Nápravy byly rozšířeny takovým způsobem, že by kola zcela trčela mimo karosérii, což ale řeší mohutně rozšířené blatníky. 22" kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 245/35 vepředu a 255/35 vzadu, brzdy dodalo Brembo. Zaujmou také extrémní spoilery na předním nárazníku, karbonové nástavce prahů, zadní difuzor jako z Formule 1 a přítlačné křídlo velikosti rogala. Výsledek působí jako stroj určený pro okruhové závody, ve skutečnosti jde ale jen o tuning silničního vozu, který ukrývá téměř nezměněnou techniku. Pod kapotou je tak běžný přeplňovaný čtyřválec, který v sériovém voze dodává 151 koní a 250 Nm. Po přeprogramování ECU se alespoň zvýšil výkon na 188 koní. 

Podvozek dostal kromě rozšířění náprav také vzduchové odpružení Magicair, jehož tlakové nádoby jsou umístěny v místech kde bývala rezerva. Celý interiér ostatně prošel podobně radikální úpravou jako karosérie. Veškeré čalunění a plasty šly ven a dovnitř se nastěhovaly rozpěry a ochranný rám. Původní zůstala jen přístrojová deska s velkým displejem infotainmentu a volič automatické převodovky. Místa k sezení zůstala pouze vepředu, sportovní sedačky OMP. 

Vzhled auta připraveného porážet rekordy na Pikes Peak doplňuje bojový nátěr s názvy výrobců komponent. Použitá technika však dokazuje, že tento konkrétní kousek bude rekordy porážet maximálně na parkovišti před supermarketem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.