Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Baojun RS-5
Baojun RS-5, foto: 汽车之家
-mdo , AutoRoad.cz 24. května 2019 15:20
Sdílej:

O tuningu pocházejícím z Číny se příliš často nedočtete, což dává smysl. Automobilová kultura v Číně donedávna v podstatě neexistovala a samotný tuning je tam nelegální. Rozsáhlá korupce a neomezený rozpočet ale umožňuje vznik čím dál zajímavějších kousků

Tuningová scéna v Číně samozřejmě kopíruje své zahraniční vzory, jen je o pár let pozadu. Spíše než na mechaniku svých vozů se majitelé zaměřují na úpravy vzhledu, z jakých by často Evropanům hrozilo selhání orgánů. 

Vůz, který vidíte na fotkách, začal život jako Baojun RS-5, tedy spíše levnější model značky, která donedávna představovala pro mateřský General Motors obdobu Dacie. Tedy postarší technika v moderním kabátě a nízká cena. S posledními modely se Baojun snaží o posun o patro výše a zaměření na mladé zákazníky. Baojun RS-5 je asi nejpohlednější vůz značky, nabízí relaitvně pohledný design, bohatě vybavený interiér a začíná na asi 330 tisících Kč.

Úpravce JR pro levné SUV vytvořil brutální bodykit, který původní karosérii mění k nepoznání. Zejména příď, inspirována čumákem žraloka je unikát, která z napodobeniny Hyundaie udělala budgetové Lamborghini. Vyboulená kapota s falešnými karbonovými průdechy vypadá, jako by ukrývala minimálně 12 válec, což bohužel není pravda. 

Nápravy byly rozšířeny takovým způsobem, že by kola zcela trčela mimo karosérii, což ale řeší mohutně rozšířené blatníky. 22" kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 245/35 vepředu a 255/35 vzadu, brzdy dodalo Brembo. Zaujmou také extrémní spoilery na předním nárazníku, karbonové nástavce prahů, zadní difuzor jako z Formule 1 a přítlačné křídlo velikosti rogala. Výsledek působí jako stroj určený pro okruhové závody, ve skutečnosti jde ale jen o tuning silničního vozu, který ukrývá téměř nezměněnou techniku. Pod kapotou je tak běžný přeplňovaný čtyřválec, který v sériovém voze dodává 151 koní a 250 Nm. Po přeprogramování ECU se alespoň zvýšil výkon na 188 koní. 

Podvozek dostal kromě rozšířění náprav také vzduchové odpružení Magicair, jehož tlakové nádoby jsou umístěny v místech kde bývala rezerva. Celý interiér ostatně prošel podobně radikální úpravou jako karosérie. Veškeré čalunění a plasty šly ven a dovnitř se nastěhovaly rozpěry a ochranný rám. Původní zůstala jen přístrojová deska s velkým displejem infotainmentu a volič automatické převodovky. Místa k sezení zůstala pouze vepředu, sportovní sedačky OMP. 

Vzhled auta připraveného porážet rekordy na Pikes Peak doplňuje bojový nátěr s názvy výrobců komponent. Použitá technika však dokazuje, že tento konkrétní kousek bude rekordy porážet maximálně na parkovišti před supermarketem.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.