O tuningu pocházejícím z Číny se příliš často nedočtete, což dává smysl. Automobilová kultura v Číně donedávna v podstatě neexistovala a samotný tuning je tam nelegální. Rozsáhlá korupce a neomezený rozpočet ale umožňuje vznik čím dál zajímavějších kousků
Tuningová scéna v Číně samozřejmě kopíruje své zahraniční vzory, jen je o pár let pozadu. Spíše než na mechaniku svých vozů se majitelé zaměřují na úpravy vzhledu, z jakých by často Evropanům hrozilo selhání orgánů.
Vůz, který vidíte na fotkách, začal život jako Baojun RS-5, tedy spíše levnější model značky, která donedávna představovala pro mateřský General Motors obdobu Dacie. Tedy postarší technika v moderním kabátě a nízká cena. S posledními modely se Baojun snaží o posun o patro výše a zaměření na mladé zákazníky. Baojun RS-5 je asi nejpohlednější vůz značky, nabízí relaitvně pohledný design, bohatě vybavený interiér a začíná na asi 330 tisících Kč.
Úpravce JR pro levné SUV vytvořil brutální bodykit, který původní karosérii mění k nepoznání. Zejména příď, inspirována čumákem žraloka je unikát, která z napodobeniny Hyundaie udělala budgetové Lamborghini. Vyboulená kapota s falešnými karbonovými průdechy vypadá, jako by ukrývala minimálně 12 válec, což bohužel není pravda.
Nápravy byly rozšířeny takovým způsobem, že by kola zcela trčela mimo karosérii, což ale řeší mohutně rozšířené blatníky. 22" kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 245/35 vepředu a 255/35 vzadu, brzdy dodalo Brembo. Zaujmou také extrémní spoilery na předním nárazníku, karbonové nástavce prahů, zadní difuzor jako z Formule 1 a přítlačné křídlo velikosti rogala. Výsledek působí jako stroj určený pro okruhové závody, ve skutečnosti jde ale jen o tuning silničního vozu, který ukrývá téměř nezměněnou techniku. Pod kapotou je tak běžný přeplňovaný čtyřválec, který v sériovém voze dodává 151 koní a 250 Nm. Po přeprogramování ECU se alespoň zvýšil výkon na 188 koní.
Podvozek dostal kromě rozšířění náprav také vzduchové odpružení Magicair, jehož tlakové nádoby jsou umístěny v místech kde bývala rezerva. Celý interiér ostatně prošel podobně radikální úpravou jako karosérie. Veškeré čalunění a plasty šly ven a dovnitř se nastěhovaly rozpěry a ochranný rám. Původní zůstala jen přístrojová deska s velkým displejem infotainmentu a volič automatické převodovky. Místa k sezení zůstala pouze vepředu, sportovní sedačky OMP.
Vzhled auta připraveného porážet rekordy na Pikes Peak doplňuje bojový nátěr s názvy výrobců komponent. Použitá technika však dokazuje, že tento konkrétní kousek bude rekordy porážet maximálně na parkovišti před supermarketem.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.