Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Baojun RS-5
Baojun RS-5, foto: 汽车之家
-mdo , AutoRoad.cz 24. května 2019 15:20
Sdílej:

O tuningu pocházejícím z Číny se příliš často nedočtete, což dává smysl. Automobilová kultura v Číně donedávna v podstatě neexistovala a samotný tuning je tam nelegální. Rozsáhlá korupce a neomezený rozpočet ale umožňuje vznik čím dál zajímavějších kousků

Tuningová scéna v Číně samozřejmě kopíruje své zahraniční vzory, jen je o pár let pozadu. Spíše než na mechaniku svých vozů se majitelé zaměřují na úpravy vzhledu, z jakých by často Evropanům hrozilo selhání orgánů. 

Vůz, který vidíte na fotkách, začal život jako Baojun RS-5, tedy spíše levnější model značky, která donedávna představovala pro mateřský General Motors obdobu Dacie. Tedy postarší technika v moderním kabátě a nízká cena. S posledními modely se Baojun snaží o posun o patro výše a zaměření na mladé zákazníky. Baojun RS-5 je asi nejpohlednější vůz značky, nabízí relaitvně pohledný design, bohatě vybavený interiér a začíná na asi 330 tisících Kč.

Úpravce JR pro levné SUV vytvořil brutální bodykit, který původní karosérii mění k nepoznání. Zejména příď, inspirována čumákem žraloka je unikát, která z napodobeniny Hyundaie udělala budgetové Lamborghini. Vyboulená kapota s falešnými karbonovými průdechy vypadá, jako by ukrývala minimálně 12 válec, což bohužel není pravda. 

Nápravy byly rozšířeny takovým způsobem, že by kola zcela trčela mimo karosérii, což ale řeší mohutně rozšířené blatníky. 22" kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 245/35 vepředu a 255/35 vzadu, brzdy dodalo Brembo. Zaujmou také extrémní spoilery na předním nárazníku, karbonové nástavce prahů, zadní difuzor jako z Formule 1 a přítlačné křídlo velikosti rogala. Výsledek působí jako stroj určený pro okruhové závody, ve skutečnosti jde ale jen o tuning silničního vozu, který ukrývá téměř nezměněnou techniku. Pod kapotou je tak běžný přeplňovaný čtyřválec, který v sériovém voze dodává 151 koní a 250 Nm. Po přeprogramování ECU se alespoň zvýšil výkon na 188 koní. 

Podvozek dostal kromě rozšířění náprav také vzduchové odpružení Magicair, jehož tlakové nádoby jsou umístěny v místech kde bývala rezerva. Celý interiér ostatně prošel podobně radikální úpravou jako karosérie. Veškeré čalunění a plasty šly ven a dovnitř se nastěhovaly rozpěry a ochranný rám. Původní zůstala jen přístrojová deska s velkým displejem infotainmentu a volič automatické převodovky. Místa k sezení zůstala pouze vepředu, sportovní sedačky OMP. 

Vzhled auta připraveného porážet rekordy na Pikes Peak doplňuje bojový nátěr s názvy výrobců komponent. Použitá technika však dokazuje, že tento konkrétní kousek bude rekordy porážet maximálně na parkovišti před supermarketem.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.