Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

-mdo / AutoRoad.cz, 24. května 2019, 15:20 Google+

O tuningu pocházejícím z Číny se příliš často nedočtete, což dává smysl. Automobilová kultura v Číně donedávna v podstatě neexistovala a samotný tuning je tam nelegální. Rozsáhlá korupce a neomezený rozpočet ale umožňuje vznik čím dál zajímavějších kousků

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Baojun RS-5

Baojun RS-5 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Tuningová scéna v Číně samozřejmě kopíruje své zahraniční vzory, jen je o pár let pozadu. Spíše než na mechaniku svých vozů se majitelé zaměřují na úpravy vzhledu, z jakých by často Evropanům hrozilo selhání orgánů. 

Vůz, který vidíte na fotkách, začal život jako Baojun RS-5, tedy spíše levnější model značky, která donedávna představovala pro mateřský General Motors obdobu Dacie. Tedy postarší technika v moderním kabátě a nízká cena. S posledními modely se Baojun snaží o posun o patro výše a zaměření na mladé zákazníky. Baojun RS-5 je asi nejpohlednější vůz značky, nabízí relaitvně pohledný design, bohatě vybavený interiér a začíná na asi 330 tisících Kč.

img-responsive

Baojun RS-5 | foto: 汽车之家

Úpravce JR pro levné SUV vytvořil brutální bodykit, který původní karosérii mění k nepoznání. Zejména příď, inspirována čumákem žraloka je unikát, která z napodobeniny Hyundaie udělala budgetové Lamborghini. Vyboulená kapota s falešnými karbonovými průdechy vypadá, jako by ukrývala minimálně 12 válec, což bohužel není pravda. 

Nápravy byly rozšířeny takovým způsobem, že by kola zcela trčela mimo karosérii, což ale řeší mohutně rozšířené blatníky. 22" kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 245/35 vepředu a 255/35 vzadu, brzdy dodalo Brembo. Zaujmou také extrémní spoilery na předním nárazníku, karbonové nástavce prahů, zadní difuzor jako z Formule 1 a přítlačné křídlo velikosti rogala. Výsledek působí jako stroj určený pro okruhové závody, ve skutečnosti jde ale jen o tuning silničního vozu, který ukrývá téměř nezměněnou techniku. Pod kapotou je tak běžný přeplňovaný čtyřválec, který v sériovém voze dodává 151 koní a 250 Nm. Po přeprogramování ECU se alespoň zvýšil výkon na 188 koní. 

img-responsive

Baojun RS-5 | foto: 汽车之家

Podvozek dostal kromě rozšířění náprav také vzduchové odpružení Magicair, jehož tlakové nádoby jsou umístěny v místech kde bývala rezerva. Celý interiér ostatně prošel podobně radikální úpravou jako karosérie. Veškeré čalunění a plasty šly ven a dovnitř se nastěhovaly rozpěry a ochranný rám. Původní zůstala jen přístrojová deska s velkým displejem infotainmentu a volič automatické převodovky. Místa k sezení zůstala pouze vepředu, sportovní sedačky OMP. 

Vzhled auta připraveného porážet rekordy na Pikes Peak doplňuje bojový nátěr s názvy výrobců komponent. Použitá technika však dokazuje, že tento konkrétní kousek bude rekordy porážet maximálně na parkovišti před supermarketem.

Vytisknout

Diskuze: Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault Arkana

Móda SUV kupé se přesouvá i do nižších sfér, Renault Arkana má ale zásadní vadu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud