Škoda představila v den konání čtvrtfinálových zápasů na Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF 2019 ve slovenském hlavním městě Bratislavě poprvé veřejnosti své první elektrifikované sériové vozy a modernizovanou vlajkovou loď Superb. Představením vozů Superb iV a CITIGOe iV tak vstupuje Škoda do éry elektromobility. Škoda tak jako dlouholetý hlavní sponzor Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF poprvé představila nové vozy na této sportovní akci.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Dnešním dnem vstupuje společnost Škoda Auto do éry elektromobility. Jedná se tak o výjimečný moment pro společnost Škoda Auto, která příští rok slaví 125. výročí. Počátek vstupu do éry elektromobility označují hned dva modely, náš první plně elektrický vůz CITIGOe iV a Superb iV jako první plug‑in hybridní vůz značky Škoda. Dále představujeme nové provedení naší vlajkové lodi Superb s vylepšeným vzhledem a novými technologiemi.“
Poprvé také Škoda Auto spojuje aktivity v oblasti sportovního sponzorství s prezentací vozu. Tím podtrhuje dlouholeté partnerství s Mistrovstvím světa v ledním hokeji.
Škoda Auto a Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF společně drží díky 27 turnajům světový rekord za nejdelší hlavní sponzoring v historii sportovních mistrovství světa. Lední hokej je dynamický, sympatický a přitažlivý sport, který jednoduše patří ke značce Škoda. Lední hokej je přitom vedle cyklistiky nejdůležitějším pilířem sponzoringové strategie značky Škoda. Společnost Škoda Auto byla oficiálním automobilovým partnerem během finálových zápasů v Praze a Bratislavě v roce 1992, od roku 1993 je Škoda oficiálním hlavním sponzorem a automobilovým partnerem Mistrovství světa v ledním hokeji Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF). Kruh se tak uzavírá na letošním mistrovství světa konaném ve slovenském hlavním městě. Bratislava je také vhodným místem pro první světovou premiéru nového vozu a premiéru nového vozu Škoda CITIGOe iV. Ještě v tomto roce se v Bratislavě rozběhne výroba tohoto nejmenšího, čistě elektrického modelu značky Škoda.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Vstup do éry E‑mobility je pro značku Škoda důležitým krokem do budoucna. Vozy Superb iV s plug‑in hybridním pohonem a CITIGOe iV jsou pouze začátkem. Již v roce 2020 bude následovat první čistě elektrický vůz ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.
Škoda Superb iV se systémovým výkonem 160 kW (218 k)
Vůz Škoda Superb iV bude stejně jako všechny modely Superb vyráběn v závodě v Kvasinách. Superb iV je první vůz značky Škoda s plug‑in hybridním pohonem, který kombinuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) s elektromotorem o výkonu 85 kW. Tato kombinace s maximálním systémovým výkonem 160 kW (218 k) umožňuje mimořádně ekologickou jízdu bez omezení dynamiky. Škoda Superb iV splňuje emisní normu Euro 6d‑TEMP. Hodnota emisí CO2 činí méně než 40 g/km. Baterie, která má kapacitu 13 kWh, umožňuje čistě elektrický a lokálně bezemisní provoz s dojezdem až 55 km dle režimu WLTP. Lze ji nabít z běžné domácí zásuvky, wallboxu, během jízdy na benzin nebo rekuperací brzdné energie. V kombinaci s benzinovým motorem činí dojezd 850 km. Škoda Superb iV nabízí také nejnovější generaci infotainment systému.
CITIGOe iV naznačuje počátek éry čistě elektrických vozů značky Škoda
Škoda CITIGOe iV je první čistě elektrický vůz značky Škoda. Díky délce 3 597 mm se lokálně bezemisní městský vůz, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW, skvěle hodí do velkoměst. Lithium‑iontová baterie umožňuje dojezd až 265 km v režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kabelu kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.