Mezi automobilkami Mercedes-Benz a BMW panuje dlouholetá rivalita, která se však většinu času nese v nevídaně sportovním, možná až gentlemanském, duchu. To ostatně potvrzuje i video zveřejněné mnichovskou automobilkou, které děkuje odcházejícímu šéfovi konkurence za inspirující konkurenci. A pak si trošku rýpne.
Automobilku Mercedes-Benz včera po dlouhé době opustil její šéf Dieter Zetsche, který býval často familiérně přezdívaná Dr. Z. Že mu za jeho bezpochyby dobře odvedenou práci bude děkovat celý Daimler, to se dalo očekávat. Že se však dočká i poklony od BMW, se kterým Mercedes vždy bojoval o postavení nejlepší německé prémiové značky, však překvapilo nejednoho z nás.
Zhruba minutové video, které automobilka BMW sdílela na všech svých sociálních sítích, vypadá spíše jako z produkce konkurenta. Zachycuje totiž poslední momenty Zetscheho v budově Daimleru, odevzdávání jeho vstupní karty a cestu Mercedesem třídy S domů. Nic zkrátka nenasvědčuje, že by se mělo jednat o práci konkurence.
Jenže místo na Zetscheho se díváme na skvěle namaskovaného herce, který krátce po odjezdu služebního Mercedesu zamíří do své garáže. V ní sice můžeme vidět zaparkovaný černý Mercedes, pravděpodobně z 50. let, nicméně Zetsche se nakonec vydá na cestu ve zcela jiném voze. Z garáže totiž vyjede v hybridním roadsteru BMW i8 v zářivě oranžové barvě.
Mnichovští si tak sice ze své konkurence utahují a naznačují, že teprve nyní se může Zetsche svobodně rozhodnout při volbě svého vozu, v samotném závěru se však objevuje poděkování „Děkujeme vám, Dietře Zetsche, za tolik let inspirující konkurence."
Thanks @BMW for the kind suggestion – but we’re 100% sure he already decided to #switchtoEQ 😉 https://t.co/M6lYL1dmR2
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) 22. května 2019
Mercedes s reakcí neotálel a na Twitteru i Facebooku sdílel video i s reakcí „Děkujeme BMW za laskavý návrh - ale jsme si 100% jistí, že už se rozhodl pro #switchtoEQ," čímž automobilka naráží na svou novou řadu elektromobilů. Ten první, SUV s označením EQC, přitom relativně nedávno začal sjíždět z výrobního pásu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.