Mezi automobilkami Mercedes-Benz a BMW panuje dlouholetá rivalita, která se však většinu času nese v nevídaně sportovním, možná až gentlemanském, duchu. To ostatně potvrzuje i video zveřejněné mnichovskou automobilkou, které děkuje odcházejícímu šéfovi konkurence za inspirující konkurenci. A pak si trošku rýpne.
Automobilku Mercedes-Benz včera po dlouhé době opustil její šéf Dieter Zetsche, který býval často familiérně přezdívaná Dr. Z. Že mu za jeho bezpochyby dobře odvedenou práci bude děkovat celý Daimler, to se dalo očekávat. Že se však dočká i poklony od BMW, se kterým Mercedes vždy bojoval o postavení nejlepší německé prémiové značky, však překvapilo nejednoho z nás.
Zhruba minutové video, které automobilka BMW sdílela na všech svých sociálních sítích, vypadá spíše jako z produkce konkurenta. Zachycuje totiž poslední momenty Zetscheho v budově Daimleru, odevzdávání jeho vstupní karty a cestu Mercedesem třídy S domů. Nic zkrátka nenasvědčuje, že by se mělo jednat o práci konkurence.
Jenže místo na Zetscheho se díváme na skvěle namaskovaného herce, který krátce po odjezdu služebního Mercedesu zamíří do své garáže. V ní sice můžeme vidět zaparkovaný černý Mercedes, pravděpodobně z 50. let, nicméně Zetsche se nakonec vydá na cestu ve zcela jiném voze. Z garáže totiž vyjede v hybridním roadsteru BMW i8 v zářivě oranžové barvě.
Mnichovští si tak sice ze své konkurence utahují a naznačují, že teprve nyní se může Zetsche svobodně rozhodnout při volbě svého vozu, v samotném závěru se však objevuje poděkování „Děkujeme vám, Dietře Zetsche, za tolik let inspirující konkurence."
Thanks @BMW for the kind suggestion – but we’re 100% sure he already decided to #switchtoEQ 😉 https://t.co/M6lYL1dmR2
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) 22. května 2019
Mercedes s reakcí neotálel a na Twitteru i Facebooku sdílel video i s reakcí „Děkujeme BMW za laskavý návrh - ale jsme si 100% jistí, že už se rozhodl pro #switchtoEQ," čímž automobilka naráží na svou novou řadu elektromobilů. Ten první, SUV s označením EQC, přitom relativně nedávno začal sjíždět z výrobního pásu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?