BMW vyseklo poklonu odcházejícímu šéfovi Mercedes-Benz. A pak si trochu rýplo

BMW poděkovalo bývalému šéfovi Mercedes-Benz za inspirující konkurenci a pak si lehce rýplo
BMW poděkovalo bývalému šéfovi Mercedes-Benz za inspirující konkurenci a pak si lehce rýplo, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. května 2019 08:45
Sdílej:

Mezi automobilkami Mercedes-Benz a BMW panuje dlouholetá rivalita, která se však většinu času nese v nevídaně sportovním, možná až gentlemanském, duchu. To ostatně potvrzuje i video zveřejněné mnichovskou automobilkou, které děkuje odcházejícímu šéfovi konkurence za inspirující konkurenci. A pak si trošku rýpne.

Automobilku Mercedes-Benz včera po dlouhé době opustil její šéf Dieter Zetsche, který býval často familiérně přezdívaná Dr. Z. Že mu za jeho bezpochyby dobře odvedenou práci bude děkovat celý Daimler, to se dalo očekávat. Že se však dočká i poklony od BMW, se kterým Mercedes vždy bojoval o postavení nejlepší německé prémiové značky, však překvapilo nejednoho z nás.

Zhruba minutové video, které automobilka BMW sdílela na všech svých sociálních sítích, vypadá spíše jako z produkce konkurenta. Zachycuje totiž poslední momenty Zetscheho v budově Daimleru, odevzdávání jeho vstupní karty a cestu Mercedesem třídy S domů. Nic zkrátka nenasvědčuje, že by se mělo jednat o práci konkurence.

Jenže místo na Zetscheho se díváme na skvěle namaskovaného herce, který krátce po odjezdu služebního Mercedesu zamíří do své garáže. V ní sice můžeme vidět zaparkovaný černý Mercedes, pravděpodobně z 50. let, nicméně Zetsche se nakonec vydá na cestu ve zcela jiném voze. Z garáže totiž vyjede v hybridním roadsteru BMW i8 v zářivě oranžové barvě.

Mnichovští si tak sice ze své konkurence utahují a naznačují, že teprve nyní se může Zetsche svobodně rozhodnout při volbě svého vozu, v samotném závěru se však objevuje poděkování „Děkujeme vám, Dietře Zetsche, za tolik let inspirující konkurence."

Thanks @BMW for the kind suggestion – but we’re 100% sure he already decided to #switchtoEQ 😉 https://t.co/M6lYL1dmR2

— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) 22. května 2019

Mercedes s reakcí neotálel a na Twitteru i Facebooku sdílel video i s reakcí „Děkujeme BMW za laskavý návrh - ale jsme si 100% jistí, že už se rozhodl pro #switchtoEQ," čímž automobilka naráží na svou novou řadu elektromobilů. Ten první, SUV s označením EQC, přitom relativně nedávno začal sjíždět z výrobního pásu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.