Příští řada populárního motoristického pořadu The Grand Tour bude zaměřena na poutavé speciály, které se obvykle natáčejí v lákavých destinacích. Produkce pořadu však musela v nedávné době hned několik těchto lokací takzvaně odpískat, neboť slavné trojici moderátorů prý reálně hrozilo, že by se nemuseli z natáčení vrátit živí.
Jak dnes upozornil web Motor1, Jeremy Clarkson se ve svém nedávném sloupku pro Sunday Times svěřil, že s kolegy z Grand Tour museli zrušit natáčení jednoho z připravovaných speciálů. Měl se totiž odehrávat na středním východě, kde však slavné trojici hrozilo příliš vysoké riziko teroristického útoku.
Jedna z epizod čtvrté série totiž měla být věnována cestě ze Saúdské Arábie do Egypta, tedy konkrétně do Káhiry. Jak ovšem Clarkson uvedl ve svém sloupku, natáčení muselo být zrušeno kvůli „sporadickým a krutým teroristickým útokům."
Jak web Motor1 doslova cituje z jeho sloupku „Byla by to epická cesta, tedy až na to, že by znamenala přejezd Sinajského poloostrova. A tak by šance, že dorazíme na druhou stranu i s hlavami, byly kvůli ISIS poměrně nízké."
Není to však poprvé, co slavná trojice moderátorů musela zrušit plánované natáčení kvůli obavám o život. Již dříve bylo zrušeno například natáčení na Andamanských ostrovech poblíž Thajska, které by také nemuselo skončit dobře. „Na jednom z těch ostrovů žije kmen, který zabije každého, kdo tam zakotví," uvedl Clarkson k lokaci.
Svůj sloupek pak Clarkson okořenil ještě trochou svého tradičně britského humoru „Milujeme cestovat na místě, kam jiné motoristické show nemohou. Ale kvůli ISIS teď trčíme ve Slough."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.