Elektrická automobilka Rivian je sice teprve na začátku poměrně dlouhé cesty, přesto je už nyní mnohými odborníky považována za nejvážnějšího konkurenta pro Teslu. Tuto pozici si navíc Rivian nedávno upevnil poodhalením některých technických detailů svých připravovaných modelů, kterými budou pickup R1T a SUV R1S.
Automobilka Rivian je sice poměrně mladá, přesto lze již nyní říci, že se nebude jednat o jeden z mnoha elektrických Start-up-, které po pár týdnech ve světle reflektorů mizí na smetišti dějin. Rivina má totiž podporu několika zámožných gigantů, včetně automobilky Ford nebo společnosti Amazon, které si automobilka dokázala získat svým originálním přístupem.
Ostatně po pár hodinách si Rivian dokázal získat i Richarda Truetta z Autmotive News, který po pár hodinách v technologickém a vývojovém centru změnil svůj jinak skeptický názor. V automobilce se totiž sešla řada ostřílených a hlavně úspěšných veteránů z automobilového průmyslu, kteří pracovali pro široké spektrum automobilek.
Jejich zkušenosti se pak odráží na přístupu, který může pro Rivian znamenat obrovský benefit: Technici se totiž snaží udržet všechno co nejjednodušší a pracují s ověřenými celosvětovými dodavateli, což je velmi chytrý krok.
Jak totiž dodává Truett, pokud bude Rivian nakupovat součástky ukryté pod nebo uvnitř auta od renomovaných dodavatelů - tedy komponenty, systémy a technologie, které již byly prověřeny - nikoho nebude zajímat, jestli se objevují i v modelech jiných automobilek. Důležité bude, že budou fungovat správně. Dalším benefitem pak samozřejmě může být i jejich snazší dostupnost a nižší ceny.
Dalším významným plusem Rivianu mají být obrovské „battery packy," tedy bateriové moduly, uvnitř kterých jsou uloženy samotné články baterií. Jak potvrdil tiskový mluvčí automobilky, Rivian by měl nabídnout největší moduly v automobilovém průmyslu, uvnitř kterých bude uloženo až 7 776 článků.
To by mělo Rivianu pomoci dosáhnout slibovaného dojezdu až 400 mil (cca 643 km) na jedno nabití. Současně to však může představovat i menší problém, se kterým ale doufejme Rivian počítá. Vzhledem k prudkému nástupu elektromobility je totiž o baterie nouze, což dokonce přinutilo některé automobilky zajistit si vlastní společnosti na jejich dodávky.
Kolem připravovaných elektromobilů Rivian tak stále zůstává řada otázek, na které se snad postupem času dozvíme odpovědi. Již během léta totiž Rivian plánuje zahájit první testovací jízdy prototypů a ve stejnou dobu by se mohlo začít i s crash-testy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.