Elektrická automobilka Rivian je sice teprve na začátku poměrně dlouhé cesty, přesto je už nyní mnohými odborníky považována za nejvážnějšího konkurenta pro Teslu. Tuto pozici si navíc Rivian nedávno upevnil poodhalením některých technických detailů svých připravovaných modelů, kterými budou pickup R1T a SUV R1S.
Automobilka Rivian je sice poměrně mladá, přesto lze již nyní říci, že se nebude jednat o jeden z mnoha elektrických Start-up-, které po pár týdnech ve světle reflektorů mizí na smetišti dějin. Rivina má totiž podporu několika zámožných gigantů, včetně automobilky Ford nebo společnosti Amazon, které si automobilka dokázala získat svým originálním přístupem.
Ostatně po pár hodinách si Rivian dokázal získat i Richarda Truetta z Autmotive News, který po pár hodinách v technologickém a vývojovém centru změnil svůj jinak skeptický názor. V automobilce se totiž sešla řada ostřílených a hlavně úspěšných veteránů z automobilového průmyslu, kteří pracovali pro široké spektrum automobilek.
Jejich zkušenosti se pak odráží na přístupu, který může pro Rivian znamenat obrovský benefit: Technici se totiž snaží udržet všechno co nejjednodušší a pracují s ověřenými celosvětovými dodavateli, což je velmi chytrý krok.
Jak totiž dodává Truett, pokud bude Rivian nakupovat součástky ukryté pod nebo uvnitř auta od renomovaných dodavatelů - tedy komponenty, systémy a technologie, které již byly prověřeny - nikoho nebude zajímat, jestli se objevují i v modelech jiných automobilek. Důležité bude, že budou fungovat správně. Dalším benefitem pak samozřejmě může být i jejich snazší dostupnost a nižší ceny.
Dalším významným plusem Rivianu mají být obrovské „battery packy," tedy bateriové moduly, uvnitř kterých jsou uloženy samotné články baterií. Jak potvrdil tiskový mluvčí automobilky, Rivian by měl nabídnout největší moduly v automobilovém průmyslu, uvnitř kterých bude uloženo až 7 776 článků.
To by mělo Rivianu pomoci dosáhnout slibovaného dojezdu až 400 mil (cca 643 km) na jedno nabití. Současně to však může představovat i menší problém, se kterým ale doufejme Rivian počítá. Vzhledem k prudkému nástupu elektromobility je totiž o baterie nouze, což dokonce přinutilo některé automobilky zajistit si vlastní společnosti na jejich dodávky.
Kolem připravovaných elektromobilů Rivian tak stále zůstává řada otázek, na které se snad postupem času dozvíme odpovědi. Již během léta totiž Rivian plánuje zahájit první testovací jízdy prototypů a ve stejnou dobu by se mohlo začít i s crash-testy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.