Elektrická automobilka Rivian je sice teprve na začátku poměrně dlouhé cesty, přesto je už nyní mnohými odborníky považována za nejvážnějšího konkurenta pro Teslu. Tuto pozici si navíc Rivian nedávno upevnil poodhalením některých technických detailů svých připravovaných modelů, kterými budou pickup R1T a SUV R1S.
Automobilka Rivian je sice poměrně mladá, přesto lze již nyní říci, že se nebude jednat o jeden z mnoha elektrických Start-up-, které po pár týdnech ve světle reflektorů mizí na smetišti dějin. Rivina má totiž podporu několika zámožných gigantů, včetně automobilky Ford nebo společnosti Amazon, které si automobilka dokázala získat svým originálním přístupem.
Ostatně po pár hodinách si Rivian dokázal získat i Richarda Truetta z Autmotive News, který po pár hodinách v technologickém a vývojovém centru změnil svůj jinak skeptický názor. V automobilce se totiž sešla řada ostřílených a hlavně úspěšných veteránů z automobilového průmyslu, kteří pracovali pro široké spektrum automobilek.
Jejich zkušenosti se pak odráží na přístupu, který může pro Rivian znamenat obrovský benefit: Technici se totiž snaží udržet všechno co nejjednodušší a pracují s ověřenými celosvětovými dodavateli, což je velmi chytrý krok.
Jak totiž dodává Truett, pokud bude Rivian nakupovat součástky ukryté pod nebo uvnitř auta od renomovaných dodavatelů - tedy komponenty, systémy a technologie, které již byly prověřeny - nikoho nebude zajímat, jestli se objevují i v modelech jiných automobilek. Důležité bude, že budou fungovat správně. Dalším benefitem pak samozřejmě může být i jejich snazší dostupnost a nižší ceny.
Dalším významným plusem Rivianu mají být obrovské „battery packy," tedy bateriové moduly, uvnitř kterých jsou uloženy samotné články baterií. Jak potvrdil tiskový mluvčí automobilky, Rivian by měl nabídnout největší moduly v automobilovém průmyslu, uvnitř kterých bude uloženo až 7 776 článků.
To by mělo Rivianu pomoci dosáhnout slibovaného dojezdu až 400 mil (cca 643 km) na jedno nabití. Současně to však může představovat i menší problém, se kterým ale doufejme Rivian počítá. Vzhledem k prudkému nástupu elektromobility je totiž o baterie nouze, což dokonce přinutilo některé automobilky zajistit si vlastní společnosti na jejich dodávky.
Kolem připravovaných elektromobilů Rivian tak stále zůstává řada otázek, na které se snad postupem času dozvíme odpovědi. Již během léta totiž Rivian plánuje zahájit první testovací jízdy prototypů a ve stejnou dobu by se mohlo začít i s crash-testy.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?