Automobilová slavnost LEGENDY se již tradičně stává místem českých výstavních premiér. Nejinak tomu je i v případě letošního, již šestého ročníku. Hlavní tématem jsou americké vozy, a tak rozhodně zaujme návštěvníky slavnosti zcela nový Cadillac XT4 představený na slavnosti společností Tucar Plus, a naopak příznivce japonské značky Toyota potěší výstavní premiéra modelu Supra.
Amerika s evropskou příchutí
Po rozměrnějším SUV modelu XT5, který měl světovou premiéru v roce 2015, představil Cadillac kompaktnější crossover XT4, který by se svými parametry neměl na evropském trhu rozhodně ztratit. Je totiž vhodnou alternativou k současné produkci na starém kontinentě. Nový Cadillac XT4 mířící do nejrychleji rostoucího segmentu prémiových vozů byl vyvinut na exkluzivní architektuře kompaktních SUV a přináší působivý design, sebejisté jízdní schopnosti, prostornou kabinu a několik nových technologií.
V nabídce je k dispozici jak pohon všech kol, tak i přenos výkonu výhradně na přední nápravu. Dvoulitrový benzínový čtyřválec s výkonem 238 koní (podle SAE) doplňuje sametově řadící 9stupňová automatická převodovka. Technologickou zajímavostí je zvýšení efektivity jízdy odpojením dvou válců motoru za určitým podmínek v provozu. Kombinovaná spotřeba paliva u modelu XT4 je na velmi příznivé hladině 8,7 litrů/100 km. Cadillac XT4 je také první modelem této značky, který používá elektro-hydraulický brzdový systém, jenž tradiční podtlakový posilovač brzd nahrazuje elektro-hydraulickým systémem ve prospěch nižší spotřeby paliva a menších prostorových nároků pod kapotou. Na výstavní expozici Tucar Plus, v rámci slavnosti LEGENDY 2019, získají návštěvníci více detailních informací k vozu.
Japonská sportovní ikona se vrací
Legendární sportovní vůz Toyota GR Supra se na trh vrátil po 17 letech. Motor o zdvihovém objemu 3,0 litru ve spolupráci s turbodmychadlem typu Twin Scroll dosahuje nejvyššího výkonu 340 koní, resp. točivého momentu 500 Nm. Pohonnou jednotku ve spojení s 8stupňovou automatickou převodovkou charakterizuje hladké a suverénní zrychlování s více než dostatečným točivým momentem v širokém spektru otáček motoru. Všechna provedení Toyoty GR Supra prodávaná v Evropě budou používat aktivní diferenciál.
O pečlivé odladění jízdních schopností nového sportovního vozu se postarali specialisté z Toyota Gazoo Racing, kteří díky intenzivnímu testování na proslulé Severní smyčce okruhu Nürburgring a okolních cestách v Německu dosáhli mimořádné agility, stability a atraktivních jízdních vlastností. Další detailní testování pak vůz prodělal v různých zemích po celém světě. Kokpit vozu, přímo inspirován uspořádáním ze závodních monopostů, je navržený tak, aby se řidič mohl co nejlépe soustředit jen na řízení.
Přístrojový panel, středový panel a výplně dveří na sebe hladce navazují tak, aby v kokpitu vytvořily výrazně harmonickou atmosféru. Během prvního roku po uvedení na trh v Evropě najde svého majitele prvních 900 nových vozů Toyota GR Supra. LEGENDY 2019 dají možnost seznámit se s tímto vozem vůbec poprvé v ČR v rámci expozice Toyota.
Automobilovou slavnost LEGEDY bude v roce 2019 provázet motto:
Vášeň. Elegance. Unikátnost. Prestiž.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?