Automobilová slavnost LEGENDY se již tradičně stává místem českých výstavních premiér. Nejinak tomu je i v případě letošního, již šestého ročníku. Hlavní tématem jsou americké vozy, a tak rozhodně zaujme návštěvníky slavnosti zcela nový Cadillac XT4 představený na slavnosti společností Tucar Plus, a naopak příznivce japonské značky Toyota potěší výstavní premiéra modelu Supra.
Amerika s evropskou příchutí
Po rozměrnějším SUV modelu XT5, který měl světovou premiéru v roce 2015, představil Cadillac kompaktnější crossover XT4, který by se svými parametry neměl na evropském trhu rozhodně ztratit. Je totiž vhodnou alternativou k současné produkci na starém kontinentě. Nový Cadillac XT4 mířící do nejrychleji rostoucího segmentu prémiových vozů byl vyvinut na exkluzivní architektuře kompaktních SUV a přináší působivý design, sebejisté jízdní schopnosti, prostornou kabinu a několik nových technologií.
V nabídce je k dispozici jak pohon všech kol, tak i přenos výkonu výhradně na přední nápravu. Dvoulitrový benzínový čtyřválec s výkonem 238 koní (podle SAE) doplňuje sametově řadící 9stupňová automatická převodovka. Technologickou zajímavostí je zvýšení efektivity jízdy odpojením dvou válců motoru za určitým podmínek v provozu. Kombinovaná spotřeba paliva u modelu XT4 je na velmi příznivé hladině 8,7 litrů/100 km. Cadillac XT4 je také první modelem této značky, který používá elektro-hydraulický brzdový systém, jenž tradiční podtlakový posilovač brzd nahrazuje elektro-hydraulickým systémem ve prospěch nižší spotřeby paliva a menších prostorových nároků pod kapotou. Na výstavní expozici Tucar Plus, v rámci slavnosti LEGENDY 2019, získají návštěvníci více detailních informací k vozu.
Japonská sportovní ikona se vrací
Legendární sportovní vůz Toyota GR Supra se na trh vrátil po 17 letech. Motor o zdvihovém objemu 3,0 litru ve spolupráci s turbodmychadlem typu Twin Scroll dosahuje nejvyššího výkonu 340 koní, resp. točivého momentu 500 Nm. Pohonnou jednotku ve spojení s 8stupňovou automatickou převodovkou charakterizuje hladké a suverénní zrychlování s více než dostatečným točivým momentem v širokém spektru otáček motoru. Všechna provedení Toyoty GR Supra prodávaná v Evropě budou používat aktivní diferenciál.
O pečlivé odladění jízdních schopností nového sportovního vozu se postarali specialisté z Toyota Gazoo Racing, kteří díky intenzivnímu testování na proslulé Severní smyčce okruhu Nürburgring a okolních cestách v Německu dosáhli mimořádné agility, stability a atraktivních jízdních vlastností. Další detailní testování pak vůz prodělal v různých zemích po celém světě. Kokpit vozu, přímo inspirován uspořádáním ze závodních monopostů, je navržený tak, aby se řidič mohl co nejlépe soustředit jen na řízení.
Přístrojový panel, středový panel a výplně dveří na sebe hladce navazují tak, aby v kokpitu vytvořily výrazně harmonickou atmosféru. Během prvního roku po uvedení na trh v Evropě najde svého majitele prvních 900 nových vozů Toyota GR Supra. LEGENDY 2019 dají možnost seznámit se s tímto vozem vůbec poprvé v ČR v rámci expozice Toyota.
Automobilovou slavnost LEGEDY bude v roce 2019 provázet motto:
Vášeň. Elegance. Unikátnost. Prestiž.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?