James May je zkušeným motoristickým novinářem, který se nejvíce proslavil natáčením pořadů Top Gear a Grand Tour. V posledních měsících se však stále aktivněji věnuje i natáčení videí pro motoristickou sociální síť DriveTribe, kterou založil společně s Jeremy Clarksonem a Richardem Hammondem. Na rozdíl od televizních show se však na DriveTribe obvykle snaží poskytnout svým divákům i užitečné spotřebitelské rady. Včetně doporučení jediného vozu, který svět skutečně potřebuje.
Ve svém posledním videu, které nese titul „James May solves the Internet's motoring problems" - tedy James May řeší motoristické problémy internetu, se James May snaží nabídnout odpověď lidem, kteří mu napsali právě prostřednictvím sociální sítě DriveTribe. A překvapivě se několikrát jednalo i o hodnotné a praktické rady, i když tedy ne vždy
Hned první dotaz, který přišel ze zámoří, žádá o pomoc s výběrem nového automobilu, který by neměl být moc drahý, měl by být kompaktní a jízda s ním by měla být zajímavá a zábavná. Mezi jeho favority zatím patří Fiat 500 Abarth a Mini Cooper S Hardtop, nicméně rád by si nechal poradit i jinou zajímavou alternativu.
„Řekl bych že Golf.. Golf je odpovědí na všechno, jak víme. A je to vlastně jediné auto, které by opravdu mělo existovat. Ano, Mini a Abarth jsou fajn, ale zkus i Golf, nebo Rabbit - jak to možná nazýváte. Takže - kup si Golf." Nabízí se však otázka, zda May tou dobou již věděl, že tradiční Golf patrně v zámoří skončí. Místo něj už bude automobilka nabízet pouze model GTI, který by však měl požadavkům tazatele stále vyhovovat.
V dalších částech videa pak ale James May odpovídá ještě na další zajímavé dotazy, včetně rad jak „decentně" utnout připomínky spolujezdce ke stylu vašeho řízení, zodpovídá stále častější otázku „zda je v dnešní v pořádku nevědět jak jezdit s manuální převodovkou a zda na tom záleží," diagnostikuje krizi středního věku, radí s výběrem nenápadného auta schopného vyrazit posádce dech svou akcelerací a v závěru doporučí rozvod.
Pokud vám tedy vyhovuje styl, s jakým se James May vrhá na zodpovídání různých dotazů, rozhodně byste měli tohle video dokoukat. Kromě pár zajímavých spotřebitelských rad se totiž jistě pobavíte nad klasickým suše britským humorem a také se dozvíte, že James May se může pochlubit akademickým titulem „Doctor of Letters," který je ve Velké Británii postaven i nad tituly jako Ph.D.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.