James May je zkušeným motoristickým novinářem, který se nejvíce proslavil natáčením pořadů Top Gear a Grand Tour. V posledních měsících se však stále aktivněji věnuje i natáčení videí pro motoristickou sociální síť DriveTribe, kterou založil společně s Jeremy Clarksonem a Richardem Hammondem. Na rozdíl od televizních show se však na DriveTribe obvykle snaží poskytnout svým divákům i užitečné spotřebitelské rady. Včetně doporučení jediného vozu, který svět skutečně potřebuje.
Ve svém posledním videu, které nese titul „James May solves the Internet's motoring problems" - tedy James May řeší motoristické problémy internetu, se James May snaží nabídnout odpověď lidem, kteří mu napsali právě prostřednictvím sociální sítě DriveTribe. A překvapivě se několikrát jednalo i o hodnotné a praktické rady, i když tedy ne vždy
Hned první dotaz, který přišel ze zámoří, žádá o pomoc s výběrem nového automobilu, který by neměl být moc drahý, měl by být kompaktní a jízda s ním by měla být zajímavá a zábavná. Mezi jeho favority zatím patří Fiat 500 Abarth a Mini Cooper S Hardtop, nicméně rád by si nechal poradit i jinou zajímavou alternativu.
„Řekl bych že Golf.. Golf je odpovědí na všechno, jak víme. A je to vlastně jediné auto, které by opravdu mělo existovat. Ano, Mini a Abarth jsou fajn, ale zkus i Golf, nebo Rabbit - jak to možná nazýváte. Takže - kup si Golf." Nabízí se však otázka, zda May tou dobou již věděl, že tradiční Golf patrně v zámoří skončí. Místo něj už bude automobilka nabízet pouze model GTI, který by však měl požadavkům tazatele stále vyhovovat.
V dalších částech videa pak ale James May odpovídá ještě na další zajímavé dotazy, včetně rad jak „decentně" utnout připomínky spolujezdce ke stylu vašeho řízení, zodpovídá stále častější otázku „zda je v dnešní v pořádku nevědět jak jezdit s manuální převodovkou a zda na tom záleží," diagnostikuje krizi středního věku, radí s výběrem nenápadného auta schopného vyrazit posádce dech svou akcelerací a v závěru doporučí rozvod.
Pokud vám tedy vyhovuje styl, s jakým se James May vrhá na zodpovídání různých dotazů, rozhodně byste měli tohle video dokoukat. Kromě pár zajímavých spotřebitelských rad se totiž jistě pobavíte nad klasickým suše britským humorem a také se dozvíte, že James May se může pochlubit akademickým titulem „Doctor of Letters," který je ve Velké Británii postaven i nad tituly jako Ph.D.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?