James May je zkušeným motoristickým novinářem, který se nejvíce proslavil natáčením pořadů Top Gear a Grand Tour. V posledních měsících se však stále aktivněji věnuje i natáčení videí pro motoristickou sociální síť DriveTribe, kterou založil společně s Jeremy Clarksonem a Richardem Hammondem. Na rozdíl od televizních show se však na DriveTribe obvykle snaží poskytnout svým divákům i užitečné spotřebitelské rady. Včetně doporučení jediného vozu, který svět skutečně potřebuje.
Ve svém posledním videu, které nese titul „James May solves the Internet's motoring problems" - tedy James May řeší motoristické problémy internetu, se James May snaží nabídnout odpověď lidem, kteří mu napsali právě prostřednictvím sociální sítě DriveTribe. A překvapivě se několikrát jednalo i o hodnotné a praktické rady, i když tedy ne vždy
Hned první dotaz, který přišel ze zámoří, žádá o pomoc s výběrem nového automobilu, který by neměl být moc drahý, měl by být kompaktní a jízda s ním by měla být zajímavá a zábavná. Mezi jeho favority zatím patří Fiat 500 Abarth a Mini Cooper S Hardtop, nicméně rád by si nechal poradit i jinou zajímavou alternativu.
„Řekl bych že Golf.. Golf je odpovědí na všechno, jak víme. A je to vlastně jediné auto, které by opravdu mělo existovat. Ano, Mini a Abarth jsou fajn, ale zkus i Golf, nebo Rabbit - jak to možná nazýváte. Takže - kup si Golf." Nabízí se však otázka, zda May tou dobou již věděl, že tradiční Golf patrně v zámoří skončí. Místo něj už bude automobilka nabízet pouze model GTI, který by však měl požadavkům tazatele stále vyhovovat.
V dalších částech videa pak ale James May odpovídá ještě na další zajímavé dotazy, včetně rad jak „decentně" utnout připomínky spolujezdce ke stylu vašeho řízení, zodpovídá stále častější otázku „zda je v dnešní v pořádku nevědět jak jezdit s manuální převodovkou a zda na tom záleží," diagnostikuje krizi středního věku, radí s výběrem nenápadného auta schopného vyrazit posádce dech svou akcelerací a v závěru doporučí rozvod.
Pokud vám tedy vyhovuje styl, s jakým se James May vrhá na zodpovídání různých dotazů, rozhodně byste měli tohle video dokoukat. Kromě pár zajímavých spotřebitelských rad se totiž jistě pobavíte nad klasickým suše britským humorem a také se dozvíte, že James May se může pochlubit akademickým titulem „Doctor of Letters," který je ve Velké Británii postaven i nad tituly jako Ph.D.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?