James May je zkušeným motoristickým novinářem, který se nejvíce proslavil natáčením pořadů Top Gear a Grand Tour. V posledních měsících se však stále aktivněji věnuje i natáčení videí pro motoristickou sociální síť DriveTribe, kterou založil společně s Jeremy Clarksonem a Richardem Hammondem. Na rozdíl od televizních show se však na DriveTribe obvykle snaží poskytnout svým divákům i užitečné spotřebitelské rady. Včetně doporučení jediného vozu, který svět skutečně potřebuje.
Ve svém posledním videu, které nese titul „James May solves the Internet's motoring problems" - tedy James May řeší motoristické problémy internetu, se James May snaží nabídnout odpověď lidem, kteří mu napsali právě prostřednictvím sociální sítě DriveTribe. A překvapivě se několikrát jednalo i o hodnotné a praktické rady, i když tedy ne vždy
Hned první dotaz, který přišel ze zámoří, žádá o pomoc s výběrem nového automobilu, který by neměl být moc drahý, měl by být kompaktní a jízda s ním by měla být zajímavá a zábavná. Mezi jeho favority zatím patří Fiat 500 Abarth a Mini Cooper S Hardtop, nicméně rád by si nechal poradit i jinou zajímavou alternativu.
„Řekl bych že Golf.. Golf je odpovědí na všechno, jak víme. A je to vlastně jediné auto, které by opravdu mělo existovat. Ano, Mini a Abarth jsou fajn, ale zkus i Golf, nebo Rabbit - jak to možná nazýváte. Takže - kup si Golf." Nabízí se však otázka, zda May tou dobou již věděl, že tradiční Golf patrně v zámoří skončí. Místo něj už bude automobilka nabízet pouze model GTI, který by však měl požadavkům tazatele stále vyhovovat.
V dalších částech videa pak ale James May odpovídá ještě na další zajímavé dotazy, včetně rad jak „decentně" utnout připomínky spolujezdce ke stylu vašeho řízení, zodpovídá stále častější otázku „zda je v dnešní v pořádku nevědět jak jezdit s manuální převodovkou a zda na tom záleží," diagnostikuje krizi středního věku, radí s výběrem nenápadného auta schopného vyrazit posádce dech svou akcelerací a v závěru doporučí rozvod.
Pokud vám tedy vyhovuje styl, s jakým se James May vrhá na zodpovídání různých dotazů, rozhodně byste měli tohle video dokoukat. Kromě pár zajímavých spotřebitelských rad se totiž jistě pobavíte nad klasickým suše britským humorem a také se dozvíte, že James May se může pochlubit akademickým titulem „Doctor of Letters," který je ve Velké Británii postaven i nad tituly jako Ph.D.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.