Zdá se, že chorvatská společnost Rimac, zaměřená na výrobu elektrických supersportů a komponent pro extrémně výkonné elektromobily, získává jednoho významného partnera a investora za druhým. Tím posledním se staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými Rimac uzavřel technologické partnerství a obdržel od nich investici 80 milionů euro.
Chorvatská společnost Rimac Automobili byla založena teprve v roce 2009, přesto už se může pochlubit řadou významných úspěchů. Kromě vývoje dvou vlastních elektrických supersportů se totiž Rimacu podařilo získat investory z řad největších hráčů na trhu a navázat spolupráci se skutečně významnými jmény v oboru.
Rimac se tak se společností Pininfarina podílí na vývoji modelu Battista, společně s Aston Martinem pracuje na modelu Valkyrie a často se mluví o vazbách na automobilku Porsche. Nejnovějšími partnerem se pak pro Rimac staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými automobilka uzavřela dohodu o technické spolupráci a od kterých Rumac získal investici 80 milionů euro. Tedy přes dvě miliardy korun.
Podle dohody by značky měly spolupracovat na vývoji dvou výkonných elektromobilů, které by se měly představit kolem roku 2020. Na tu dobu je pak plánována i produkce modelu Rimac C_Two, který se poprvé představil již minulý rok v Ženevě. O jaké vozy půjde je zatím tajemstvím, jeden by však měl být vyvíjen jako elektrický sportovní model divize Hyundai N a druhým by měl být výkonný vůz poháněný palivovými články.
A zatímco výkonný model poháněný palivovými články zůstává obestřen tajemstvím, vůz vyvíjený pod taktovkou Hyundai N by mohl navázat na koncept RM16 N, jak uvádí web Motor1. Koncept, který automobilka představila v roce 2016, navazoval na starší koncept RM15 vycházejícího z modelu Veloster.
V obou případech se mělo jednat o lehké a ryze sportovní vozy s dvoumístnou kabinou, které měly mít motor umístěný uprostřed a nízké těžiště. Zkratka RM v názvu pak byla označením pro „Racing Mid-ship." V červnu minulého roku pak web Motor1 přinesl záběry, které s největší pravděpodobností zachycují prototyp tohoto konceptu během testovacích jízd na Nurburgringu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.