Chorvatský Rimac pomůže Hyundai s novými sporťáky, navíc získal investici 80 milionů Euro

Rimac uzavřel partnerství se značkami Hyundai a Kia a získal investici 80 milionů Euro
Rimac uzavřel partnerství se značkami Hyundai a Kia a získal investici 80 milionů Euro, foto: Rimac Automobili
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. května 2019 11:02
Sdílej:

Zdá se, že chorvatská společnost Rimac, zaměřená na výrobu elektrických supersportů a komponent pro extrémně výkonné elektromobily, získává jednoho významného partnera a investora za druhým. Tím posledním se staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými Rimac uzavřel technologické partnerství a obdržel od nich investici 80 milionů euro.

Chorvatská společnost Rimac Automobili byla založena teprve v roce 2009, přesto už se může pochlubit řadou významných úspěchů. Kromě vývoje dvou vlastních elektrických supersportů se totiž Rimacu podařilo získat investory z řad největších hráčů na trhu a navázat spolupráci se skutečně významnými jmény v oboru.

Rimac se tak se společností Pininfarina podílí na vývoji modelu Battista, společně s Aston Martinem pracuje na modelu Valkyrie a často se mluví o vazbách na automobilku Porsche. Nejnovějšími partnerem se pak pro Rimac staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými automobilka uzavřela dohodu o technické spolupráci a od kterých Rumac získal investici 80 milionů euro. Tedy přes dvě miliardy korun.

Podle dohody by značky měly spolupracovat na vývoji dvou výkonných elektromobilů, které by se měly představit kolem roku 2020. Na tu dobu je pak plánována i produkce modelu Rimac C_Two, který se poprvé představil již minulý rok v Ženevě. O jaké vozy půjde je zatím tajemstvím, jeden by však měl být vyvíjen jako elektrický sportovní model divize Hyundai N a druhým by měl být výkonný vůz poháněný palivovými články.

A zatímco výkonný model poháněný palivovými články zůstává obestřen tajemstvím, vůz vyvíjený pod taktovkou Hyundai N by mohl navázat na koncept RM16 N, jak uvádí web Motor1. Koncept, který automobilka představila v roce 2016, navazoval na starší koncept RM15 vycházejícího z modelu Veloster.

V obou případech se mělo jednat o lehké a ryze sportovní vozy s dvoumístnou kabinou, které měly mít motor umístěný uprostřed a nízké těžiště. Zkratka RM v názvu pak byla označením pro „Racing Mid-ship." V červnu minulého roku pak web Motor1 přinesl záběry, které s největší pravděpodobností zachycují prototyp tohoto konceptu během testovacích jízd na Nurburgringu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.