Zdá se, že chorvatská společnost Rimac, zaměřená na výrobu elektrických supersportů a komponent pro extrémně výkonné elektromobily, získává jednoho významného partnera a investora za druhým. Tím posledním se staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými Rimac uzavřel technologické partnerství a obdržel od nich investici 80 milionů euro.
Chorvatská společnost Rimac Automobili byla založena teprve v roce 2009, přesto už se může pochlubit řadou významných úspěchů. Kromě vývoje dvou vlastních elektrických supersportů se totiž Rimacu podařilo získat investory z řad největších hráčů na trhu a navázat spolupráci se skutečně významnými jmény v oboru.
Rimac se tak se společností Pininfarina podílí na vývoji modelu Battista, společně s Aston Martinem pracuje na modelu Valkyrie a často se mluví o vazbách na automobilku Porsche. Nejnovějšími partnerem se pak pro Rimac staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými automobilka uzavřela dohodu o technické spolupráci a od kterých Rumac získal investici 80 milionů euro. Tedy přes dvě miliardy korun.
Podle dohody by značky měly spolupracovat na vývoji dvou výkonných elektromobilů, které by se měly představit kolem roku 2020. Na tu dobu je pak plánována i produkce modelu Rimac C_Two, který se poprvé představil již minulý rok v Ženevě. O jaké vozy půjde je zatím tajemstvím, jeden by však měl být vyvíjen jako elektrický sportovní model divize Hyundai N a druhým by měl být výkonný vůz poháněný palivovými články.
A zatímco výkonný model poháněný palivovými články zůstává obestřen tajemstvím, vůz vyvíjený pod taktovkou Hyundai N by mohl navázat na koncept RM16 N, jak uvádí web Motor1. Koncept, který automobilka představila v roce 2016, navazoval na starší koncept RM15 vycházejícího z modelu Veloster.
V obou případech se mělo jednat o lehké a ryze sportovní vozy s dvoumístnou kabinou, které měly mít motor umístěný uprostřed a nízké těžiště. Zkratka RM v názvu pak byla označením pro „Racing Mid-ship." V červnu minulého roku pak web Motor1 přinesl záběry, které s největší pravděpodobností zachycují prototyp tohoto konceptu během testovacích jízd na Nurburgringu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.