Zdá se, že chorvatská společnost Rimac, zaměřená na výrobu elektrických supersportů a komponent pro extrémně výkonné elektromobily, získává jednoho významného partnera a investora za druhým. Tím posledním se staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými Rimac uzavřel technologické partnerství a obdržel od nich investici 80 milionů euro.
Chorvatská společnost Rimac Automobili byla založena teprve v roce 2009, přesto už se může pochlubit řadou významných úspěchů. Kromě vývoje dvou vlastních elektrických supersportů se totiž Rimacu podařilo získat investory z řad největších hráčů na trhu a navázat spolupráci se skutečně významnými jmény v oboru.
Rimac se tak se společností Pininfarina podílí na vývoji modelu Battista, společně s Aston Martinem pracuje na modelu Valkyrie a často se mluví o vazbách na automobilku Porsche. Nejnovějšími partnerem se pak pro Rimac staly automobilky Hyundai a Kia, se kterými automobilka uzavřela dohodu o technické spolupráci a od kterých Rumac získal investici 80 milionů euro. Tedy přes dvě miliardy korun.
Podle dohody by značky měly spolupracovat na vývoji dvou výkonných elektromobilů, které by se měly představit kolem roku 2020. Na tu dobu je pak plánována i produkce modelu Rimac C_Two, který se poprvé představil již minulý rok v Ženevě. O jaké vozy půjde je zatím tajemstvím, jeden by však měl být vyvíjen jako elektrický sportovní model divize Hyundai N a druhým by měl být výkonný vůz poháněný palivovými články.
A zatímco výkonný model poháněný palivovými články zůstává obestřen tajemstvím, vůz vyvíjený pod taktovkou Hyundai N by mohl navázat na koncept RM16 N, jak uvádí web Motor1. Koncept, který automobilka představila v roce 2016, navazoval na starší koncept RM15 vycházejícího z modelu Veloster.
V obou případech se mělo jednat o lehké a ryze sportovní vozy s dvoumístnou kabinou, které měly mít motor umístěný uprostřed a nízké těžiště. Zkratka RM v názvu pak byla označením pro „Racing Mid-ship." V červnu minulého roku pak web Motor1 přinesl záběry, které s největší pravděpodobností zachycují prototyp tohoto konceptu během testovacích jízd na Nurburgringu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?