Letošní zima byla pro silničáře nejnákladnější za posledních pět let. Celkové výdaje na zimní údržbu se vyšplhaly na 804 milionů korun, což je o zhruba 55 milionů korun více než loni. Silničáři spotřebovali i více soli a najezdili více kilometrů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) to sdělilo ČTK. Silničáři ale byli v zimě kvůli údržbě i kritizováni.
Nejtěžší situace v letošní zimě byla tradičně na Vysočině a na tamní části dálnice D1. Problémy v provozu tam vznikaly zejména v prosinci, kdy se kvůli hustému sněžení a zpoždění při rekonstrukci dálnice tvořily mnohakilometrové kolony. Dopravci kvůli tomu kritizovali ŘSD, podle silničářů naopak byly kolony částečně způsobeny nedisciplinovanými řidiči.
Během zimy bylo na české dálnice a silnice 1. třídy vysypáno přes 116.000 tun soli a použito 36.725 litrů solanky. V obou případech jde zhruba o 20 procent více spotřebovaného materiálu než při předchozí zimě. Silničáři zároveň najezdili o 13 procent delší vzdálenost při posypu a pluhování nesjízdných cest, celkově šlo o 1681 kilometrů. I při spotřebě posypového materiálu a absolvované vzdálenosti jde o nejvyšší čísla minimálně od roku 2014.
ŘSD zajišťuje správu celkem 7055 kilometrů dálnic a silnic 1. třídy, které jsou ve vlastnictví státu. Údržbu více než šesti tisíc kilometrů obstarávaly dodavatelské firmy. ŘSD vybralo v roce 2017 v součtu za 6,8 miliardy korun dodavatele pro každý kraj, s výjimkou Středočeského kraje, který byl rozdělen na dvě části. O zbylých zhruba tisíc kilometrů se starali pracovníci ŘSD.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?