První čistě elektrický model značky Volkswagen, hatchback nesoucí označení ID.3, slaví první významný úspěch. Během prvních 24 hodin od otevření registrací totiž automobilka přijala již 10 000 objednávek na speciální edici 1ST, což znamená, že zbývá už jen 20 000 kusů.
Elektromobil Volkswagen ID.3, první z rodiny moderních elektromobilů ID postavených na elektrické platformě MEB, je pro celou automobilku jedním z nejdůležitějších modelů v posledních desetiletích. Během prvních hodin od zahájení registrací tak nejspíš všichni s napětím očekávali, jak trh zareaguje. Ovšem výsledky jsou nakonec více než pozitivní.
Jak s odkazem na tiskovou zprávu značky Volkswagen uvedl web InsideEV's, během prvních 24 hodin přijala automobilka již více než 10 000 registrací na vozy z limitované série ID.3 1ST. Zákazníci přitom museli svou registraci stvrdit zaplacením zálohy ve výši 1 000 Euro / 25 000 Kč.
Volkswagen plánuje prodat 30 000 kusů z limitované série ID.3 1ST, které nabídnou střední velikost akumulátorů o kapacitě 52 kW, což by mělo vystačit na dojezd okolo 420 km podle WLTP. Konečná cena modelu by se přitom podle našich informací měla pohybovat pod částkou 40 000 Euro, tedy do 1 030 000 Kč.
Zájem o nový elektromobil automobilku velice příjemně překvapil, měl však i své stinné stránky. Registrační web nebyl na takový příval zájemců připravený, což se projevilo různými nepříjemnostmi. Na některých trzích tak registrace probíhaly velmi pomalu a objevovaly se i různá přerušení, apod. I přes tyto problémy si však evropští zákazníci registrovali během 24 hodin přes 10 000 vozidel.
Jakmile si zákazníci rozeberou prvních 30 000 kusů vozidel z edice 1ST, přejde automobilka na standardní nabídku, která by měla nabídnout širší výběr velikosti akumulátorů i cen. Vůbec nejlevnější model by se pak měl pohybovat dokonce pod úrovní 30 000 Euro, tedy cca 772 000 Kč.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?