První čistě elektrický model značky Volkswagen, hatchback nesoucí označení ID.3, slaví první významný úspěch. Během prvních 24 hodin od otevření registrací totiž automobilka přijala již 10 000 objednávek na speciální edici 1ST, což znamená, že zbývá už jen 20 000 kusů.
Elektromobil Volkswagen ID.3, první z rodiny moderních elektromobilů ID postavených na elektrické platformě MEB, je pro celou automobilku jedním z nejdůležitějších modelů v posledních desetiletích. Během prvních hodin od zahájení registrací tak nejspíš všichni s napětím očekávali, jak trh zareaguje. Ovšem výsledky jsou nakonec více než pozitivní.
Jak s odkazem na tiskovou zprávu značky Volkswagen uvedl web InsideEV's, během prvních 24 hodin přijala automobilka již více než 10 000 registrací na vozy z limitované série ID.3 1ST. Zákazníci přitom museli svou registraci stvrdit zaplacením zálohy ve výši 1 000 Euro / 25 000 Kč.
Volkswagen plánuje prodat 30 000 kusů z limitované série ID.3 1ST, které nabídnou střední velikost akumulátorů o kapacitě 52 kW, což by mělo vystačit na dojezd okolo 420 km podle WLTP. Konečná cena modelu by se přitom podle našich informací měla pohybovat pod částkou 40 000 Euro, tedy do 1 030 000 Kč.
Zájem o nový elektromobil automobilku velice příjemně překvapil, měl však i své stinné stránky. Registrační web nebyl na takový příval zájemců připravený, což se projevilo různými nepříjemnostmi. Na některých trzích tak registrace probíhaly velmi pomalu a objevovaly se i různá přerušení, apod. I přes tyto problémy si však evropští zákazníci registrovali během 24 hodin přes 10 000 vozidel.
Jakmile si zákazníci rozeberou prvních 30 000 kusů vozidel z edice 1ST, přejde automobilka na standardní nabídku, která by měla nabídnout širší výběr velikosti akumulátorů i cen. Vůbec nejlevnější model by se pak měl pohybovat dokonce pod úrovní 30 000 Euro, tedy cca 772 000 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.