Manuální převodovky se v posledních letech začíná stávat ohroženým druhem, přesto se najde řada automobilek, které na ně nedají dopustit. Snad žádná automobilka však nezašla tak daleko, jak Volkswagen. Ten totiž v zámoří prezentuje manuální převodovku nového modelu Jetta GLI jako zvláštní bezpečnostní opatření.
Automatické převodovky dnes poskytují řadu benefitů, od vyššího komfortu, přes lepší akceleraci až po nižší spotřebu. Je tak celkem pochopitelné, že v posledních letech jejich obliba u zákazníků vzrůstá a automobilky tak přestávají manuální převodovky u některých modelů nabízet.
Manuální převodovky tak často bývají v hledáčku převážně lidí, kteří si chtějí řízení vozu skutečně vychutnat a chtějí ho mít plně pod kontrolou. Americké zastoupení Volkswagenu se však rozhodlo prezentovat manuální řazení u sportovně laděného modelu Jetta GLI jako nový a neobvyklý bezpečnostní prvek.
Reklama začíná debatou dvou kamarádů, kteří v Jettě GLI projíždějí nočním městem. Když pak zaparkují u chodníku, řidič vůz automobil opustí a klidně od něj odchází. Zaražený spolujezdec se proto zeptá „Ty nebude zamykat auto?" a řidič jen klidně odpoví „Ne, vždyť je to manuál." Když pak oba od vozu odchází, je ještě slyšet hlas spolujezdce „O čem to mluvíš? Jsi si tím 100% jist?."
Automobilka si tak dělá legraci z nespočtu pokusů o krádež automobilu, které ztroskotaly na neschopnosti zlodějů poradit si s manuálním řazením. V zámoří jsou totiž lidé většinou zvyklí na automaty a manuální řazení tak zde má ještě vzácnější postavení, než jinde ve světě.
Reklama má však ještě vtipné zakončení. Na konci se totiž pod logem Volkswagenu objeví tradiční dodatkový bílý nápis, který uvádí „Z právních důvodů vám musíme říci, že byste měli vždy zamykat svůj vůz, takže byste vždy měli zamykat svůj vůz." V podstatě se tak jedná jen o další narážku na specifika amerického trhu, kde jsou lidé schopni důvěřovat i evidentně přehnaným reklamám a pak se soudit kvůli drobnostem. A k nelibosti větších společností se svými žalobami také často vítězí a získávají nároky na obrovská odškodnění.
Vraťme se ale ještě na chvíli k samotnému vozu, který na našem trhu bohužel neseženete. Jak dodává web CarScoops, který upozornil i na samotnou reklamu, Jetta GLI nabízí kromě manuálního řazení i 2.0 litrový motor TSI, který nabídne dostatečných 228 koní a 350 Nm točivého momentu. S přenosem výkonu na silnici pak kromě sportovně laděného podvozku pomáhá i samosvorný diferenciál.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?