Manuální převodovky se v posledních letech začíná stávat ohroženým druhem, přesto se najde řada automobilek, které na ně nedají dopustit. Snad žádná automobilka však nezašla tak daleko, jak Volkswagen. Ten totiž v zámoří prezentuje manuální převodovku nového modelu Jetta GLI jako zvláštní bezpečnostní opatření.
Automatické převodovky dnes poskytují řadu benefitů, od vyššího komfortu, přes lepší akceleraci až po nižší spotřebu. Je tak celkem pochopitelné, že v posledních letech jejich obliba u zákazníků vzrůstá a automobilky tak přestávají manuální převodovky u některých modelů nabízet.
Manuální převodovky tak často bývají v hledáčku převážně lidí, kteří si chtějí řízení vozu skutečně vychutnat a chtějí ho mít plně pod kontrolou. Americké zastoupení Volkswagenu se však rozhodlo prezentovat manuální řazení u sportovně laděného modelu Jetta GLI jako nový a neobvyklý bezpečnostní prvek.
Reklama začíná debatou dvou kamarádů, kteří v Jettě GLI projíždějí nočním městem. Když pak zaparkují u chodníku, řidič vůz automobil opustí a klidně od něj odchází. Zaražený spolujezdec se proto zeptá „Ty nebude zamykat auto?" a řidič jen klidně odpoví „Ne, vždyť je to manuál." Když pak oba od vozu odchází, je ještě slyšet hlas spolujezdce „O čem to mluvíš? Jsi si tím 100% jist?."
Automobilka si tak dělá legraci z nespočtu pokusů o krádež automobilu, které ztroskotaly na neschopnosti zlodějů poradit si s manuálním řazením. V zámoří jsou totiž lidé většinou zvyklí na automaty a manuální řazení tak zde má ještě vzácnější postavení, než jinde ve světě.
Reklama má však ještě vtipné zakončení. Na konci se totiž pod logem Volkswagenu objeví tradiční dodatkový bílý nápis, který uvádí „Z právních důvodů vám musíme říci, že byste měli vždy zamykat svůj vůz, takže byste vždy měli zamykat svůj vůz." V podstatě se tak jedná jen o další narážku na specifika amerického trhu, kde jsou lidé schopni důvěřovat i evidentně přehnaným reklamám a pak se soudit kvůli drobnostem. A k nelibosti větších společností se svými žalobami také často vítězí a získávají nároky na obrovská odškodnění.
Vraťme se ale ještě na chvíli k samotnému vozu, který na našem trhu bohužel neseženete. Jak dodává web CarScoops, který upozornil i na samotnou reklamu, Jetta GLI nabízí kromě manuálního řazení i 2.0 litrový motor TSI, který nabídne dostatečných 228 koní a 350 Nm točivého momentu. S přenosem výkonu na silnici pak kromě sportovně laděného podvozku pomáhá i samosvorný diferenciál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.