Manuální převodovky se v posledních letech začíná stávat ohroženým druhem, přesto se najde řada automobilek, které na ně nedají dopustit. Snad žádná automobilka však nezašla tak daleko, jak Volkswagen. Ten totiž v zámoří prezentuje manuální převodovku nového modelu Jetta GLI jako zvláštní bezpečnostní opatření.
Automatické převodovky dnes poskytují řadu benefitů, od vyššího komfortu, přes lepší akceleraci až po nižší spotřebu. Je tak celkem pochopitelné, že v posledních letech jejich obliba u zákazníků vzrůstá a automobilky tak přestávají manuální převodovky u některých modelů nabízet.
Manuální převodovky tak často bývají v hledáčku převážně lidí, kteří si chtějí řízení vozu skutečně vychutnat a chtějí ho mít plně pod kontrolou. Americké zastoupení Volkswagenu se však rozhodlo prezentovat manuální řazení u sportovně laděného modelu Jetta GLI jako nový a neobvyklý bezpečnostní prvek.
Reklama začíná debatou dvou kamarádů, kteří v Jettě GLI projíždějí nočním městem. Když pak zaparkují u chodníku, řidič vůz automobil opustí a klidně od něj odchází. Zaražený spolujezdec se proto zeptá „Ty nebude zamykat auto?" a řidič jen klidně odpoví „Ne, vždyť je to manuál." Když pak oba od vozu odchází, je ještě slyšet hlas spolujezdce „O čem to mluvíš? Jsi si tím 100% jist?."
Automobilka si tak dělá legraci z nespočtu pokusů o krádež automobilu, které ztroskotaly na neschopnosti zlodějů poradit si s manuálním řazením. V zámoří jsou totiž lidé většinou zvyklí na automaty a manuální řazení tak zde má ještě vzácnější postavení, než jinde ve světě.
Reklama má však ještě vtipné zakončení. Na konci se totiž pod logem Volkswagenu objeví tradiční dodatkový bílý nápis, který uvádí „Z právních důvodů vám musíme říci, že byste měli vždy zamykat svůj vůz, takže byste vždy měli zamykat svůj vůz." V podstatě se tak jedná jen o další narážku na specifika amerického trhu, kde jsou lidé schopni důvěřovat i evidentně přehnaným reklamám a pak se soudit kvůli drobnostem. A k nelibosti větších společností se svými žalobami také často vítězí a získávají nároky na obrovská odškodnění.
Vraťme se ale ještě na chvíli k samotnému vozu, který na našem trhu bohužel neseženete. Jak dodává web CarScoops, který upozornil i na samotnou reklamu, Jetta GLI nabízí kromě manuálního řazení i 2.0 litrový motor TSI, který nabídne dostatečných 228 koní a 350 Nm točivého momentu. S přenosem výkonu na silnici pak kromě sportovně laděného podvozku pomáhá i samosvorný diferenciál.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.