Nejostřejší Peugeot přijde už příští rok, emisní normy mu paradoxně nahrávají

-mdo / AutoRoad.cz, 8. května 2019, 12:25 Google+

GTi modely od Peugeotu vždy patřily k tomu nejlepšímu z žánru hot hatchů, toto označení se však poprvé objevilo na sedanu s pohonem zadních kol. Teď se Peugeot vrací k ostrým vozům se splývavou zádí, musíme si ale zvyknout na nové označení, Sport.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept 508 Peugeot Sport Engineered

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Z Peugeotu nedávno přišla špatná zpráva o ukočení výroby levnějšího hot-hatche Peugeot 308 GT s dieselovým motorem, zatímco silnější 308 GTi se po dvouměsíční přestávce vrátí s několika úpravami. Důvodem není nezájem klientů ale stále přísnější emisní normy. Dnes tu ale máme mnohem pozitivnější zprávu z francouzské automobilky a emisní normy tentokrát spíše pomohly.

img-responsive

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Už příští rok se prý dočkáme uvedení na trh produkční verze Peugeotu 508 Sport, tedy nejostřejší verze úžasného fastbacku. Ta byla už před několika měsíci představena ve formě konceptu 508 Sport Engineered Concept, o výrobě však tehdy moc řečeno nebylo. 

Stejně jako koncept i produkční verze dostane hybridní systém, který benzínový čtyřválec Prince o objemu 1,6 litru a výkonu 200 koní propojí se dvěma elektrickými motory. Vepředu umístěný elektromotor poskytne 110 koní výkonu, zatímco ten na zadní nápravě 200 koní. Celkový výkon Plug-in hybridního systému vozu Peugeot udává jako 365 koní. To je na moderní Peugeot opravdu velká porce výkonu, pro srovnání nejsilnější současná 508 nabízí 255 koní, 308 GTi pak 270 koní. Ostrá 508 navíc bude benefitovat z okamžitě dostupného maximálního točivého momentu svých elektromotorů. A jak jste již jistě pochopili z rozložení motorů, 508 nabídne pro Peugeot netradiční pohon všech kol. Důvodem pro využití hybridního pohonu v nejostřejším Peugeotu přitom nepřišel kvůli výkonovým výhodám elektromotorů, ale právě kvůli emisním normám. 

img-responsive

Koncept 508 Peugeot Sport Engineered | foto: Peugeot

Další technické údaje zatím známy nejsou, koncept ale byl schopen se stejnou technikou zrychlení z nuly na sto za 4,6 sekundy a maximální rychlosti elektronivky omezené na 250 km/h. Baterie o kapacitě 11,8 kWh by pak měla postačovat pro dojezd v čistě elektrickém režimu asi 50 km. 

508 Sport se bude lišit i dalšími detaily, jako jsou 20" kola, vylepšené odpružení a určitě i unikátní prvky karosérie. Zpočátku bude Sport dostupný s karosérií Fastback, pokud vše půjde dle plánu bude ji následovat i kombi verze. 

Vytisknout

Diskuze: Nejostřejší Peugeot přijde už příští rok, emisní normy mu paradoxně nahrávají

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

toyota mirai

Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

Škoda Slavia

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

ŠKODA SPIDER R5

ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Co všechno lze hacknout v automobilu?

Gumbalkan

Gumbalkan: jaké auto zvolit?

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

Kia Proceed

Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

Škoda

Potvrzený nový sedan automobilky Škoda Auto. Letenští z jejího jména nadšeni nebudou

Toyota Yaris GR

Test: Brutální Toyota Yaris GR - budoucí legenda, která se zapíše do historie + VIDEO

Škoda Enyaq iV

Tohle si u Škodovky za rámeček nedají, Škoda Enyaq pohořela v losím testu

Gumbalkan

Gumbalkan: Registrace byla neskutečný boj, ale jedeme!!

Honda X-ADV

Test Hondy X-ADV, napříč třídami

reklama

Doporučujeme

Suzuki Swift

Exkluzivnější než Bugatti Divo? Suzuki Swift Sport Katana vznikne jen v 30…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: jaké auto zvolit?

  2. Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

  3. Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

  4. ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

  5. Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

  6. Co všechno lze hacknout v automobilu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud