GTi modely od Peugeotu vždy patřily k tomu nejlepšímu z žánru hot hatchů, toto označení se však poprvé objevilo na sedanu s pohonem zadních kol. Teď se Peugeot vrací k ostrým vozům se splývavou zádí, musíme si ale zvyknout na nové označení, Sport.
Z Peugeotu nedávno přišla špatná zpráva o ukočení výroby levnějšího hot-hatche Peugeot 308 GT s dieselovým motorem, zatímco silnější 308 GTi se po dvouměsíční přestávce vrátí s několika úpravami. Důvodem není nezájem klientů ale stále přísnější emisní normy. Dnes tu ale máme mnohem pozitivnější zprávu z francouzské automobilky a emisní normy tentokrát spíše pomohly.
Už příští rok se prý dočkáme uvedení na trh produkční verze Peugeotu 508 Sport, tedy nejostřejší verze úžasného fastbacku. Ta byla už před několika měsíci představena ve formě konceptu 508 Sport Engineered Concept, o výrobě však tehdy moc řečeno nebylo.
Stejně jako koncept i produkční verze dostane hybridní systém, který benzínový čtyřválec Prince o objemu 1,6 litru a výkonu 200 koní propojí se dvěma elektrickými motory. Vepředu umístěný elektromotor poskytne 110 koní výkonu, zatímco ten na zadní nápravě 200 koní. Celkový výkon Plug-in hybridního systému vozu Peugeot udává jako 365 koní. To je na moderní Peugeot opravdu velká porce výkonu, pro srovnání nejsilnější současná 508 nabízí 255 koní, 308 GTi pak 270 koní. Ostrá 508 navíc bude benefitovat z okamžitě dostupného maximálního točivého momentu svých elektromotorů. A jak jste již jistě pochopili z rozložení motorů, 508 nabídne pro Peugeot netradiční pohon všech kol. Důvodem pro využití hybridního pohonu v nejostřejším Peugeotu přitom nepřišel kvůli výkonovým výhodám elektromotorů, ale právě kvůli emisním normám.
Další technické údaje zatím známy nejsou, koncept ale byl schopen se stejnou technikou zrychlení z nuly na sto za 4,6 sekundy a maximální rychlosti elektronivky omezené na 250 km/h. Baterie o kapacitě 11,8 kWh by pak měla postačovat pro dojezd v čistě elektrickém režimu asi 50 km.
508 Sport se bude lišit i dalšími detaily, jako jsou 20" kola, vylepšené odpružení a určitě i unikátní prvky karosérie. Zpočátku bude Sport dostupný s karosérií Fastback, pokud vše půjde dle plánu bude ji následovat i kombi verze.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.