První „micromobility expo“ se koná ve dnech 2. až 4. května v Hannoveru. Konference a veletrh v novém formátu propaguje mikromobilitu v městských oblastech. Koncept akce zahrnuje kromě prezentace nových produktů a technologií také otevřený dialog. Značka Volkswagen Užitkové vozy je přítomna jako účastník konference – její odborníci představují na „micromobility expo“ svou vizi mikromobility budoucnosti – a zároveň prezentuje nový a inovativní produkt pro mikromobilitu současnosti, sériově vyráběnou verzi modelu Cargo e-Bike pro poslední úsek logistického řetězce.
Volkswagen Užitkové vozy propaguje nové koncepty založené na pohonu s nulovými emisemi, které splňují požadavky na systémy dopravy budoucnosti. Výrobce lehkých užitkových vozů vstoupí před koncem letošního roku na trh s novým modelem Cargo e-Bike, koncipovaným pro přepravu na posledním úseku logistického řetězce.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Thomas Ludewig, vedoucí projektu Cargo e-Bike, k tomu říká: „Pro výzvy rozvážkové dopravy ve městech jsme připravili inovativní řešení a produkty – v tomto případě Cargo e-Bike. Cílem je změnit podobu městské mobility a dosáhnout výrazného snížení emisí.“
Cargo e-Bike značky Volkswagen Užitkové vozy je nákladní jízdní kolo, doplněné o elektromotor uložený uprostřed, který při šlapání podporuje jezdce výkonem 250 W (48 V) až do rychlosti jízdy 25 km/h. Výhodou nákladního jízdního kola je skutečnost, že může být používáno prakticky kdekoli, aniž by jezdec musel mít řidičské oprávnění nebo provozovatel musel platit pojištění.
Elektromotor je napájen lithium-iontovým akumulátorem (kapacita: 500 Wh). Dojezd nákladního jízdního kola je až 100 kilometrů. Inovativní kinematika přední nápravy zaručuje zachování horizontální polohy a stability přepravovaného nákladu, a to i v zatáčkách. Systém vyrovnávání náklonu je inovací v segmentu nákladních jízdních kol. Volkswagen Užitkové vozy bude vyrábět model Cargo e-Bike ve svém hannoverském závodě a jeho výroba bude brzy zahájena.
Volkswagen Užitkové vozy se navíc aktivně účastní konference, která probíhá současně s výstavou vozidel. Ve „fóru“ probíhají diskuze a prezentace, týkající se inovací, ukázek osvědčených metod a možných řešení pro mikromobilitu. V diskuzní zóně vedle fóra si mohou odborníci a uživatelé vyměňovat své názory a zkušenosti nebo navazovat nové kontakty s představiteli průmyslu a politiky.
Více informací o právě probíhající akci „micromobility expo“ a programu fóra naleznete na www.micromobilityexpo.de.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.