Britský klenotník Russll Lord za svůj život vystřídal hned 55 automobilů značky Ford, což z něj dělá bezesporu jednoho z nejvěrnějších fanoušků. Před pětadvaceti lety se však pustil do stavby vlastního „Fordu," který je zcela jedinečný. I přes měřítko 1:25 je totiž až neuvěřitelně věrný předloze a navíc je vyroben z kombinace zlata, stříbra a diamantů.
Tvůrcem modelu je profesionální klenotník Russell Lord. Během let postupně vlastnil 55 Fordů Escort, tak říkaje v životní velikosti. Na modelu začal pracovat už před pětadvaceti lety a vložil do něj tisíce hodin práce.
Karoserie je stříbrná. Vůz má zlaté brzdy a spoiler. Kola i uchycení kapoty jsou z 18karátového zlata, přední maska z 18karátového bílého zlata, světlomety ze 72bodového diamantu, směrová světla z oranžového safíru a brzdová světla z rubínu.
„Byl to koníček, ke kterému jsem se znovu a znovu vracel, ale před třemi lety jsem se rozhodl model dokončit. Vůz znám dokonale, takže jsem nepracoval podle žádných výkresů. Prostě jsem ho od základu sestavil kousek pod kousku," řekl Russell Lord, který žije ve Velké Británii.
Inspirací se stal tovární Escort Mk2, se kterým koncem 70. let závodil Ari Vatanen. Jen materiál vyšel v přepočtu na více než 2,33 milionu korun. Model bude 14. května prodán v aukci na www.themarket.co.uk a výtěžek půjde na dobročinné účely.
K zajímavým detailům modelu patří pohyblivá řadicí páka z platiny posázená diamanty a skleněná okna. Kvůli nim rozbil klenotník bezpočet váz, než našel střepy s potřebným zakřivením.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.