Britský klenotník Russll Lord za svůj život vystřídal hned 55 automobilů značky Ford, což z něj dělá bezesporu jednoho z nejvěrnějších fanoušků. Před pětadvaceti lety se však pustil do stavby vlastního „Fordu," který je zcela jedinečný. I přes měřítko 1:25 je totiž až neuvěřitelně věrný předloze a navíc je vyroben z kombinace zlata, stříbra a diamantů.
Tvůrcem modelu je profesionální klenotník Russell Lord. Během let postupně vlastnil 55 Fordů Escort, tak říkaje v životní velikosti. Na modelu začal pracovat už před pětadvaceti lety a vložil do něj tisíce hodin práce.
Karoserie je stříbrná. Vůz má zlaté brzdy a spoiler. Kola i uchycení kapoty jsou z 18karátového zlata, přední maska z 18karátového bílého zlata, světlomety ze 72bodového diamantu, směrová světla z oranžového safíru a brzdová světla z rubínu.
„Byl to koníček, ke kterému jsem se znovu a znovu vracel, ale před třemi lety jsem se rozhodl model dokončit. Vůz znám dokonale, takže jsem nepracoval podle žádných výkresů. Prostě jsem ho od základu sestavil kousek pod kousku," řekl Russell Lord, který žije ve Velké Británii.
Inspirací se stal tovární Escort Mk2, se kterým koncem 70. let závodil Ari Vatanen. Jen materiál vyšel v přepočtu na více než 2,33 milionu korun. Model bude 14. května prodán v aukci na www.themarket.co.uk a výtěžek půjde na dobročinné účely.
K zajímavým detailům modelu patří pohyblivá řadicí páka z platiny posázená diamanty a skleněná okna. Kvůli nim rozbil klenotník bezpočet váz, než našel střepy s potřebným zakřivením.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.