Britský klenotník Russll Lord za svůj život vystřídal hned 55 automobilů značky Ford, což z něj dělá bezesporu jednoho z nejvěrnějších fanoušků. Před pětadvaceti lety se však pustil do stavby vlastního „Fordu," který je zcela jedinečný. I přes měřítko 1:25 je totiž až neuvěřitelně věrný předloze a navíc je vyroben z kombinace zlata, stříbra a diamantů.
Tvůrcem modelu je profesionální klenotník Russell Lord. Během let postupně vlastnil 55 Fordů Escort, tak říkaje v životní velikosti. Na modelu začal pracovat už před pětadvaceti lety a vložil do něj tisíce hodin práce.
Karoserie je stříbrná. Vůz má zlaté brzdy a spoiler. Kola i uchycení kapoty jsou z 18karátového zlata, přední maska z 18karátového bílého zlata, světlomety ze 72bodového diamantu, směrová světla z oranžového safíru a brzdová světla z rubínu.
„Byl to koníček, ke kterému jsem se znovu a znovu vracel, ale před třemi lety jsem se rozhodl model dokončit. Vůz znám dokonale, takže jsem nepracoval podle žádných výkresů. Prostě jsem ho od základu sestavil kousek pod kousku," řekl Russell Lord, který žije ve Velké Británii.
Inspirací se stal tovární Escort Mk2, se kterým koncem 70. let závodil Ari Vatanen. Jen materiál vyšel v přepočtu na více než 2,33 milionu korun. Model bude 14. května prodán v aukci na www.themarket.co.uk a výtěžek půjde na dobročinné účely.
K zajímavým detailům modelu patří pohyblivá řadicí páka z platiny posázená diamanty a skleněná okna. Kvůli nim rozbil klenotník bezpočet váz, než našel střepy s potřebným zakřivením.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?