Už se vám někdy stalo, že jste vyšli před dům a uviděli svůj automobil bez kol - v lepším případě postavený na špalcích nebo cihlách? Tak si představte, že manager dealerství Chevroletu v americké Louisianě takhle objevil hned 31 automobilů. To znamená 124 ukradených kol. A škodu sahající přes 2.7 milionu korun.
Když v sobotu 27. dubna dorazil Matt Bowers do dealerství Chevroletu v Slidell, kde pracuje na pozici manažera, čekalo ho nepříjemné překvapení. Na parkovišti dealerství totiž objevil desítky vozidel, kterým chyběla kola. Část z nich byla alespoň částečně podložena, některé vozy však ležely na zemi.
Ukrást uprostřed noci 124 kol z 31 automobilů samozřejmě není žádná sranda a proto policisté z místního oddělení předpokládají, že se jednalo o dobře organizovanou partu profesionálů. To ostatně potvrzuje i jejich snaha o zahlazení stop, neboť zničili většinu záznamových zařízení, vyřadili alarm a dokonce zničili i světla na parkovišti, aby si jich nikdo nevšiml.
Přesto se podařilo získat alespoň nějaké záznamy bezpečnostních kamer, díky kterým policisté věděli, že zloději se na místo vloupali okolo třetí hodiny ranní. Záběry z kamer ukazují dvojici zlodějů, která se vkrádá na parkoviště a následně odstraňuje zámky z brány, aby do areálu mohl vjet pronajatý nákladní vůz společnosti U-Haul.
Záběry ze samotného parkoviště bohužel zřejmě neexistují. Jak policisté uvedli v tiskovém prohlášení na FB, zloději dokázali vyřadit většinu bezpečnostních opatření. Z parkoviště však i s lupem odjížděli už za cca 40 minut, což opět potvrzuje úvahy o dobře sehrané a organizované skupině.
Jak dodává web Motor1, který na případ upozornil, s odkazem na zpravodajský server WGNO a Autoblog, podobné krádeže byly již dříve hlášeny ze států Texas a Oklahoma. Policisty tak čeká vyšetřování, zda se jedná jen o lokální zločin, nebo o dílo zločinců působících na více místech USA.
Vzhledem ke způsobeným škodám není divu, že se dealerství rozhodlo vypsat na dopadení zločinců odměnu ve výši 25 000 dolarů, tedy cca 576 000 Kč. Polovina bude vyplacena po zatčení podezřelých a druhá polovina po jejich usvědčení.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.