Na sportovní SUV si už svět zvykl a vyžaduje je v obrovském množství, Sportovní pick-upy ale byly přes vyjímky doménou Australanů. Takové HSV Maloo si dokázalo podat i mnohem tradičnější sportovní vozy. S ukončením výroby vozů v Austrálii se ale zdálo být s rychlými Ute konec.
Nový vůz má ale poněkud jiný základ, než El Caminem inspirovaný Holden z dřívějška. Po ukončení výroby vlastních vozidel v Austrálii se z Holdenu stal pouze importér, který lepí svá loga na modely jiných výrobců ze stáje GM. Jediným pick-upem, který je v současnosti v nabídce, je Holden Colorado a jak už jméno napodívá, jde o lokální variantu Chevroletu Colorado.
Klasický pick-up s karosérií na rámu v americkém stylu se dočkal úpravy od HSV, neboli Holden Special Vehicles, oproti dřívějším kreacím je ale podstatně umírněnější. Zatímco HSV Maloo vyjíždělo s osmiválcem o výkonu přes 400 koní, upravené Colorado si ponechává standardní čtyřválec s výkonem 200 koní a šestistupňovou automatickou převodovku. Vůz ale dostal alespoň sportovnější podvozek, rozšířený rozchod kol a mohutnější brzdy.
Nejpodstatnější změny se tak odehrály na karosérii. Pětimístná kabina dostala zcela odlišnou masku, mohutný černý prolis na kapotě a sportovnější přední nárazník, korba pak výrazný rám a kryt ložné plochy. Kromě toho vozidlo dostalo speciální bílou barvu doplněnou o červené polepy a loga HSV. V kabině je pak všechno čalounění provedeno v kůži s výrazným rudým prošíváním.
Limitovaná edice HSV SportsCat RS vznikne pouze ve sto kusové sérii, přičemž 94 jich zůstane v austrálii a zbylých 6 bude prodáno na Novém Zélandě. Cena za sportovnější Ute je 63990 AUD, tedy asi milion korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.