Na sportovní SUV si už svět zvykl a vyžaduje je v obrovském množství, Sportovní pick-upy ale byly přes vyjímky doménou Australanů. Takové HSV Maloo si dokázalo podat i mnohem tradičnější sportovní vozy. S ukončením výroby vozů v Austrálii se ale zdálo být s rychlými Ute konec.
Nový vůz má ale poněkud jiný základ, než El Caminem inspirovaný Holden z dřívějška. Po ukončení výroby vlastních vozidel v Austrálii se z Holdenu stal pouze importér, který lepí svá loga na modely jiných výrobců ze stáje GM. Jediným pick-upem, který je v současnosti v nabídce, je Holden Colorado a jak už jméno napodívá, jde o lokální variantu Chevroletu Colorado.
Klasický pick-up s karosérií na rámu v americkém stylu se dočkal úpravy od HSV, neboli Holden Special Vehicles, oproti dřívějším kreacím je ale podstatně umírněnější. Zatímco HSV Maloo vyjíždělo s osmiválcem o výkonu přes 400 koní, upravené Colorado si ponechává standardní čtyřválec s výkonem 200 koní a šestistupňovou automatickou převodovku. Vůz ale dostal alespoň sportovnější podvozek, rozšířený rozchod kol a mohutnější brzdy.
Nejpodstatnější změny se tak odehrály na karosérii. Pětimístná kabina dostala zcela odlišnou masku, mohutný černý prolis na kapotě a sportovnější přední nárazník, korba pak výrazný rám a kryt ložné plochy. Kromě toho vozidlo dostalo speciální bílou barvu doplněnou o červené polepy a loga HSV. V kabině je pak všechno čalounění provedeno v kůži s výrazným rudým prošíváním.
Limitovaná edice HSV SportsCat RS vznikne pouze ve sto kusové sérii, přičemž 94 jich zůstane v austrálii a zbylých 6 bude prodáno na Novém Zélandě. Cena za sportovnější Ute je 63990 AUD, tedy asi milion korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?