Japonsko v těchto dnech oslavuje svého již 126. císaře, kterým se stal Naruhito. Ten se kromě převzetí vladařských povinností může těšit i na zcela nový císařský speciál, jehož unikátnost by měla spočívat v částečně otevřené karoserii.
Většina vládců světa se snaží jezdit prémiovými vozy domácí produkce, pokud je to možné. Britská královna tak často jezdí ve vozech Land Rover či Bentley, americký prezident Trump má svůj Cadillack a ruský prezident Putin si vychutnává zcela nový speciál Aurus.
V Japonsku je však nejprestižnějším automobilem domácí výroby Toyota Century, která se v létě minulého roku představila v nové generaci. Pro většinu světa neznámý model poskytuje maximální komfort a samozřejmostí je i moderní vybavení, které je elegantně integrováno do možná poněkud retro-laděného interiéru.
Vrcholný model z nabídky automobilky je omezen pouze pro japonský trh a tak není divu, že každý měsíc je vyrobeno pouze 50 kusů. Pod kapotou je přitom ukryt hybridní 5.0 litrový motor V8, který poskytuje výkon více než dostatečných 137 kW (431 koní).
Jak ovšem informoval Wall Street Journal, nový japonský císař by neměl dostat jen obyčejnou Toyotou Century. Jeho prezidentský speciál by totiž měl mít částečně otevřenou karoserii. Pravděpodobně tak půjde o zakázkově upravený model, který bude zcela jedinečný.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Wall Street Journal se měl Naruhito objevit v nové limuzíně již během své inaugurace, která proběhla 1. května. Podle dostupných záběrů však v císařské koloně žádný podobný vůz nebyl. Nezbývá tedy než čekat, kdy se nový císař v unikátním voze objeví a jak bude vlastně vypadat. Přestavba na zcela otevřený kabriolet se totiž zdá jako poměrně zdlouhavá a náročná, poněkud reálnější by tak mohla být karoserie ve stylu Landaulet, která bude snazší i na výrobu.
Japonský císař však není jediným, kdo se vozí v unikátní Toyotě Century. Vlastníkem jedinečného kusu je i šéf automobilky, Akio Toyoda. Ten se na několika akcích objevil v bílém Century, který však nesl řadu sportovních doplňků od sportovní divize Gazoo Racing. Nechyběl tak agresivnější bodykit, decentní odtrhová hrana na víku kufru a větší kola. Samotná automobilka však žádné další detaily neprozradila.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?