Japonsko v těchto dnech oslavuje svého již 126. císaře, kterým se stal Naruhito. Ten se kromě převzetí vladařských povinností může těšit i na zcela nový císařský speciál, jehož unikátnost by měla spočívat v částečně otevřené karoserii.
Většina vládců světa se snaží jezdit prémiovými vozy domácí produkce, pokud je to možné. Britská královna tak často jezdí ve vozech Land Rover či Bentley, americký prezident Trump má svůj Cadillack a ruský prezident Putin si vychutnává zcela nový speciál Aurus.
V Japonsku je však nejprestižnějším automobilem domácí výroby Toyota Century, která se v létě minulého roku představila v nové generaci. Pro většinu světa neznámý model poskytuje maximální komfort a samozřejmostí je i moderní vybavení, které je elegantně integrováno do možná poněkud retro-laděného interiéru.
Vrcholný model z nabídky automobilky je omezen pouze pro japonský trh a tak není divu, že každý měsíc je vyrobeno pouze 50 kusů. Pod kapotou je přitom ukryt hybridní 5.0 litrový motor V8, který poskytuje výkon více než dostatečných 137 kW (431 koní).
Jak ovšem informoval Wall Street Journal, nový japonský císař by neměl dostat jen obyčejnou Toyotou Century. Jeho prezidentský speciál by totiž měl mít částečně otevřenou karoserii. Pravděpodobně tak půjde o zakázkově upravený model, který bude zcela jedinečný.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Wall Street Journal se měl Naruhito objevit v nové limuzíně již během své inaugurace, která proběhla 1. května. Podle dostupných záběrů však v císařské koloně žádný podobný vůz nebyl. Nezbývá tedy než čekat, kdy se nový císař v unikátním voze objeví a jak bude vlastně vypadat. Přestavba na zcela otevřený kabriolet se totiž zdá jako poměrně zdlouhavá a náročná, poněkud reálnější by tak mohla být karoserie ve stylu Landaulet, která bude snazší i na výrobu.
Japonský císař však není jediným, kdo se vozí v unikátní Toyotě Century. Vlastníkem jedinečného kusu je i šéf automobilky, Akio Toyoda. Ten se na několika akcích objevil v bílém Century, který však nesl řadu sportovních doplňků od sportovní divize Gazoo Racing. Nechyběl tak agresivnější bodykit, decentní odtrhová hrana na víku kufru a větší kola. Samotná automobilka však žádné další detaily neprozradila.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.