Japonsko v těchto dnech oslavuje svého již 126. císaře, kterým se stal Naruhito. Ten se kromě převzetí vladařských povinností může těšit i na zcela nový císařský speciál, jehož unikátnost by měla spočívat v částečně otevřené karoserii.
Většina vládců světa se snaží jezdit prémiovými vozy domácí produkce, pokud je to možné. Britská královna tak často jezdí ve vozech Land Rover či Bentley, americký prezident Trump má svůj Cadillack a ruský prezident Putin si vychutnává zcela nový speciál Aurus.
V Japonsku je však nejprestižnějším automobilem domácí výroby Toyota Century, která se v létě minulého roku představila v nové generaci. Pro většinu světa neznámý model poskytuje maximální komfort a samozřejmostí je i moderní vybavení, které je elegantně integrováno do možná poněkud retro-laděného interiéru.
Vrcholný model z nabídky automobilky je omezen pouze pro japonský trh a tak není divu, že každý měsíc je vyrobeno pouze 50 kusů. Pod kapotou je přitom ukryt hybridní 5.0 litrový motor V8, který poskytuje výkon více než dostatečných 137 kW (431 koní).
Jak ovšem informoval Wall Street Journal, nový japonský císař by neměl dostat jen obyčejnou Toyotou Century. Jeho prezidentský speciál by totiž měl mít částečně otevřenou karoserii. Pravděpodobně tak půjde o zakázkově upravený model, který bude zcela jedinečný.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Wall Street Journal se měl Naruhito objevit v nové limuzíně již během své inaugurace, která proběhla 1. května. Podle dostupných záběrů však v císařské koloně žádný podobný vůz nebyl. Nezbývá tedy než čekat, kdy se nový císař v unikátním voze objeví a jak bude vlastně vypadat. Přestavba na zcela otevřený kabriolet se totiž zdá jako poměrně zdlouhavá a náročná, poněkud reálnější by tak mohla být karoserie ve stylu Landaulet, která bude snazší i na výrobu.
Japonský císař však není jediným, kdo se vozí v unikátní Toyotě Century. Vlastníkem jedinečného kusu je i šéf automobilky, Akio Toyoda. Ten se na několika akcích objevil v bílém Century, který však nesl řadu sportovních doplňků od sportovní divize Gazoo Racing. Nechyběl tak agresivnější bodykit, decentní odtrhová hrana na víku kufru a větší kola. Samotná automobilka však žádné další detaily neprozradila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.