Japonsko v těchto dnech oslavuje svého již 126. císaře, kterým se stal Naruhito. Ten se kromě převzetí vladařských povinností může těšit i na zcela nový císařský speciál, jehož unikátnost by měla spočívat v částečně otevřené karoserii.
Většina vládců světa se snaží jezdit prémiovými vozy domácí produkce, pokud je to možné. Britská královna tak často jezdí ve vozech Land Rover či Bentley, americký prezident Trump má svůj Cadillack a ruský prezident Putin si vychutnává zcela nový speciál Aurus.
V Japonsku je však nejprestižnějším automobilem domácí výroby Toyota Century, která se v létě minulého roku představila v nové generaci. Pro většinu světa neznámý model poskytuje maximální komfort a samozřejmostí je i moderní vybavení, které je elegantně integrováno do možná poněkud retro-laděného interiéru.
Vrcholný model z nabídky automobilky je omezen pouze pro japonský trh a tak není divu, že každý měsíc je vyrobeno pouze 50 kusů. Pod kapotou je přitom ukryt hybridní 5.0 litrový motor V8, který poskytuje výkon více než dostatečných 137 kW (431 koní).
Jak ovšem informoval Wall Street Journal, nový japonský císař by neměl dostat jen obyčejnou Toyotou Century. Jeho prezidentský speciál by totiž měl mít částečně otevřenou karoserii. Pravděpodobně tak půjde o zakázkově upravený model, který bude zcela jedinečný.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Wall Street Journal se měl Naruhito objevit v nové limuzíně již během své inaugurace, která proběhla 1. května. Podle dostupných záběrů však v císařské koloně žádný podobný vůz nebyl. Nezbývá tedy než čekat, kdy se nový císař v unikátním voze objeví a jak bude vlastně vypadat. Přestavba na zcela otevřený kabriolet se totiž zdá jako poměrně zdlouhavá a náročná, poněkud reálnější by tak mohla být karoserie ve stylu Landaulet, která bude snazší i na výrobu.
Japonský císař však není jediným, kdo se vozí v unikátní Toyotě Century. Vlastníkem jedinečného kusu je i šéf automobilky, Akio Toyoda. Ten se na několika akcích objevil v bílém Century, který však nesl řadu sportovních doplňků od sportovní divize Gazoo Racing. Nechyběl tak agresivnější bodykit, decentní odtrhová hrana na víku kufru a větší kola. Samotná automobilka však žádné další detaily neprozradila.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?