Japonsko v těchto dnech oslavuje svého již 126. císaře, kterým se stal Naruhito. Ten se kromě převzetí vladařských povinností může těšit i na zcela nový císařský speciál, jehož unikátnost by měla spočívat v částečně otevřené karoserii.
Většina vládců světa se snaží jezdit prémiovými vozy domácí produkce, pokud je to možné. Britská královna tak často jezdí ve vozech Land Rover či Bentley, americký prezident Trump má svůj Cadillack a ruský prezident Putin si vychutnává zcela nový speciál Aurus.
V Japonsku je však nejprestižnějším automobilem domácí výroby Toyota Century, která se v létě minulého roku představila v nové generaci. Pro většinu světa neznámý model poskytuje maximální komfort a samozřejmostí je i moderní vybavení, které je elegantně integrováno do možná poněkud retro-laděného interiéru.
Vrcholný model z nabídky automobilky je omezen pouze pro japonský trh a tak není divu, že každý měsíc je vyrobeno pouze 50 kusů. Pod kapotou je přitom ukryt hybridní 5.0 litrový motor V8, který poskytuje výkon více než dostatečných 137 kW (431 koní).
Jak ovšem informoval Wall Street Journal, nový japonský císař by neměl dostat jen obyčejnou Toyotou Century. Jeho prezidentský speciál by totiž měl mít částečně otevřenou karoserii. Pravděpodobně tak půjde o zakázkově upravený model, který bude zcela jedinečný.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Podle informací Wall Street Journal se měl Naruhito objevit v nové limuzíně již během své inaugurace, která proběhla 1. května. Podle dostupných záběrů však v císařské koloně žádný podobný vůz nebyl. Nezbývá tedy než čekat, kdy se nový císař v unikátním voze objeví a jak bude vlastně vypadat. Přestavba na zcela otevřený kabriolet se totiž zdá jako poměrně zdlouhavá a náročná, poněkud reálnější by tak mohla být karoserie ve stylu Landaulet, která bude snazší i na výrobu.
Japonský císař však není jediným, kdo se vozí v unikátní Toyotě Century. Vlastníkem jedinečného kusu je i šéf automobilky, Akio Toyoda. Ten se na několika akcích objevil v bílém Century, který však nesl řadu sportovních doplňků od sportovní divize Gazoo Racing. Nechyběl tak agresivnější bodykit, decentní odtrhová hrana na víku kufru a větší kola. Samotná automobilka však žádné další detaily neprozradila.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.