Mezi šéfy motoristických firem je Akio Toyoda výjimečnou postavou. Vnuk zakladatele Toyoty a její současný prezident má v krvi lásku k autům a stále ještě pravidelně závodí. Je to právě on, kdo má největší zásluhy na návratu Toyoty Supry na trh.
Akio Toyoda je aktivní rally a závodní jezdec startující na motoristických akcích pod pseudonymem Morizo. Závodní jízdě se začal věnovat až jako čtyřicátník a jeho učitelem byl Hiromu Naruse, trenér oficiálních jezdců Toyoty. Vedl tým Gazoo Racing a byl to zkušený zkušební jezdec Toyoty a Lexusu, testoval například superauto Lexus LFA.
Akio Toyoda na Nürburgringu
Toyoda a jeho mistr Hiromu Naruse začali trénovat nejprve na japonských drahách, pak se přemístili do Německa. Na dráze v Nürburgringu trénoval za volantem Supry 4. generace. Tento okruh je mezi producenty automobilů velice populární, velmi často se zde testují nové modely. Akio Toyoda se ovšem musel smířit se skutečností, že je na slavné německé dráze jediný zástupce velkého výrobce aut, kdo tu krouží s ojetým vozem, co se dokonce už ani nevyrábí.
Přestože si budoucí šéf Toyoty během svých tréninků dobře uvědomoval, že slavný Nürburgring je tak nebezpečný, že jakákoli chyba nebo technicky problém by ho mohly stát život, jeho trenér brzy rozhodl, že Toyoda pojede příští závod Nürburgring 24h. Poté, co nasbíral první zkušenosti v několika závodech v Japonsku, odstartoval v červnu 2007 do slavného závodu v modernizovaném Lexusu IS. Šťastně dorazil do cíle a na tento okruh se pak ještě mnohokrát vrátil.
Když se v roce 2009 stal prezidentem koncernu, omezil počet svých startů na čtyři ročně. Závodění však zůstává jeho vášní, což se projevuje přibývajícími sportovními modely v nabídce Toyoty. První takové auto, které sjelo z výrobní linky pod jeho vedením, je Toyota GT86, dlouhá léta oblíbený vůz Akia Toyody. Nyní její místo nepochybně zaujme nová Supra.
Supra, jasná volba
Vzhledem k lásce ke sportovním vozům a sentimentálnímu vztahu k Supře bylo jasné, že jakmile se Akio Toyoda stane prezidentem a CEO rodinné firmy, vrátí se Supra do hry. Těžko říct, zda si projektanti z amerického studia Toyoty Calty Design Research tuto skutečnost uvědomovali, když šéfovi koncernu představovali koncept modelu označený jako FT-1.
“Před několika lety mi ukázali koncept, který nazvali FT-1. A jako by bylo nutné, aby mě o něm někdo přesvědčoval, zasadili svůj prototyp do hry Gran Turismo. To mi stačilo. Měl jsem pocit, jako by se starý dobrý přítel vrátil domů,” vzpomíná Akio Toyoda
Zkušenosti, které Akio Toyoda získal v rally a na závodech, udávají tón celé firmě. Nejen že značka rozšiřuje škálu sportovních kupé, ale navíc uvádí na trh další sportovně laděné verze populárních modelů v rámci nové odnože značky GR (Gazoo Racing). Evropa se s ní seznámila díky Yarisu GRMN a Yarisu GR Sport, v autosalonech se brzy objeví nová Corolla GR Sport. Tím to ale určitě nekončí. Alespoň to naznačuje nabídka Toyoty v Japonsku, kde počet modelů se zkratkou GR už překročil desítku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.