Jak si vede stará levná indická ojetina v Evropě? Maruti se předvedlo na brzdě

-mdo / AutoRoad.cz, 28. dubna 2019, 09:58 Google+

Už několikrát jsme vám ukázali, jak na motorové brzdě dopadly produkty socialistického průmyslu. Dnes tu ale máme exotický unikát, 26 let starou ojetinu vyrobenou v Indii, na základě 35 let starého japonského minivozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Maruti 800

Maruti 800 | foto: youtube.com/Totalcar.hu

Sdílejte článek

Maruti 800 je jednou z legend indického a pakistánského trhu, v obou zemích se udržel ve výrobě celé dekády a po většinu této doby tam patřil k nejlépe prodávaným vozům. To i přesto, že šlo o vůz původem z roku 1984, vyráběný téměře beze změn až do letošního roku, kdy kvůli přísnějším normám byla výroba ukončena i v Pakistánu. 

img-responsive

Maruti 800 | foto: youtube.com/Totalcar.hu

Co ale mnoho lidí neví je, že Maruti 800 mělo docela úspěšnou kariéru i v Evropě, kde se ve své době stalo jedním z nejlevnějších aut na trhu. První Maruti se dostaly na trh v Maďarsku, už v roce 1987, poté začaly dodávky i do Jugoslávie. Ve stejné době se jednalo i o dovozu do Československa, ten se však nakonec neuskutečnil. Maruti se ale nebálo ani vyspělejších trhů západní Evropy, 800 se vozilo i do Francie, Nizozemska, Británie, na Maltu a do Itálie, kde se poslední kusy prodaly dokonce až v roce 2004, tedy 20 let po začátku výroby původního Suzuki Alto druhé generace.

Dodnes se v Evropě dá setkat s funkčními kusy jednoduchého indicko-japonského vozítka, jeden z nich se na motorové brzdě rozhodli otestovat maďarští novináři. Kus z roku 1993 si jeho majitel pořídil jako malé městské vozidlo jednoduché na údržbu, poté co přemýšlel o koupi malých Fiatů Seicento a Cinquecento. Vůz vypadá docela udržovaně a má najeto jen 84 tisíc km. Maruti se mu zpočátku vymstilo, hned po koupi odešla spojka a poté chlazení, po měsíci bylo potřeba vyměnit těsnění hlavy válců. Díly však nebylo problém sehnat, protože se v Indii dodnes vyrábí a dovážejí do Evropy a to za velmi nízké ceny. Po úvodních problémech, kdy auto měsíc nebylo možné používat, však už jezdí bez problémů.

zdroj: youtube.com/Totalcar.hu

Jednoduchá technika neposkytuje nijak závratné výkony, tříválec o objemu 796 ccm poskytuje 38 koní a 59 Nm. To postačuje pro dosažení maximální rychlosti 130 km/h a zrychlení z nuly na sto za 14 sekund. Jak se ale tyto údaje drží po 26 letech provozu?

Po několika měřeních na motorové brzdě se údaje ustálily na výkonu 33 koní a točivém momentu 54 Nm, tedy o 5 nižší v obou případech. Zejména v případě výkonu je to tedy docela výrazné snížení o asi 13 %. Jak ale říká maďarský novinář, problémem může být špatné nastavení karburátoru. Vzhledem k pořizovací ceně, která se u ojetých kusů v Maďarsku pohybuje od 5 do 13 tisíc Kč, ale není taková degradace významným problémem.

Vytisknout

Diskuze: Jak si vede stará levná indická ojetina v Evropě? Maruti se předvedlo na brzdě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Great Wall Steed 6

Nejlevnější velký pick-up v EU? Stojí tolik co Scala, můžete ho mít i v Česku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud