Jeden z nejpopulárnějších modelů Renaultu, Kangoo, se po 12 letech na trhu dočká nové generace. Nedávno představený koncept ukazuje, jak bude třetí generace vypadat, stejně jako předchozí se i nové Kangoo na trh dostane v elektrické verzi.
Současná generace Renaultu Kangoo se na trhu drží už od roku 2007, patří tedy mezi nejstarší auta, jaké si můžete koupit. Brzy se však druhá generace odebere do důchodu a Renault ji nahradí zcela novou, jejíž koncept se nyní ukázal.
Kromě spalovací verze Renault nabízí Kangoo i v elektrické verzi Z.E., která se prodává i na našem trhu. A právě na Kangoo Z.E. navazuje nový stříbrný koncept. Kulaté tvary současné generace nové Kangoo nahrazuje mnohem ostřejšími rysy, vycházejícími ze současného designového jazyka francouzské automobilky. Některé prvky, jako LED pás denního svícení, který se táhne přes celou masku a tvoří i světelný rám kolem loga, nebo kamery místo zrcátek se do produkční verze určitě nedostanou, jinak je ale koncept velmi blízký produkční verzi.
Kangoo Z.E. je nejprodávanější elektrická dodávka v EU, je proto jasné, že bude Renault dávat velký důraz na elektrickou verzi. Technické údaje ke konceptu Renault nezveřejnil, dá se ale počítat s výrazně lepší technikou než u současné generace, která si vystačí s dojezdem 170 kilometrů a maximální rychlostí 130 km/h.
Produkční verze třetí generace Kangoo by se na trh měla dostat už přístí rok a kromě elektrické se počítá i se spalovacími verzemi. Kromě něj Renault chystá i nové modely Trafic a Master, druhý jmenovaný se navíc znovu objeví i v elektrické verzi. Kromě tradiční palety užitkových modelů Renault nedávno ukázal také novou čistě elektrickou minidodávku EZ-FLEX, určenou pro rozvoz ve městech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.