Peugeot 407 Coupé - Info a foto

ar1, 4. srpna 2005, 18:56 Google+

V duchu již zažité tradice, která dala vzniknout velkým kupé značky Peugeot jako 404, 504 a 406, slavným vozům,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
407 Coupe

407 Coupe | foto: Peugeot

Sdílejte článek

jež se staly symboly své doby, dnes přichází na scénu další následník v řadě, model 407 Coupé.

Toto nové sportovní kupé ušlechtilého a zároveň velice expresivního vzhledu poskytuje na své palubě dostatek prostoru a pohodlí pro čtyři cestující a všechna jejich zavazadla.

Variabilní uspořádání interiéru vozu a možnost multifunkčního využití, které jsou návdavkem k jeho nesporné dynamické kapacitě, plně odpovídají dnešní představě o sportovním voze v duchu velkých silničních soutěžích Grand Tourisme.

Technologická řešení, zvolená pro pohonné jednotky a podvozkové části, jsou základem vysoce efektivního jízdního projevu a zárukou nejvyššího možného zajištění aktivní bezpečnosti, provozního komfortu a potěšení z jízdy ve všech situacích.

Styl
Velice citlivě navrhované a modelované vzájemné proporce vytváří vyváženou, elegantní a důrazně dynamickou karoserii. Magický pohled šelmy neodolatelně přitahuje pozornost, stylově zkosené čelní sklo navazuje na linii snížené střechy, která probíhá plynule až k  aerodynamickému spojleru připevněnému na víko zavazadlového prostoru. Celé zadní části dodává při pohledu zezadu vizuální dynamiku ostře řezaný zadní nárazník, který vyvolává dojem, že vůz je připraven vrhnout se kdykoliv vpřed.

Působivost estetického díla je umocněna uhrančivým „pohledem“, ostrými křivkami blatníků a aerodynamickou přední částí, díky níž je kabina vozu z vnějšího pohledu velice diskrétní a o to překvapivější je pak její skutečná vnitřní prostornost.


Verze Coupé navazuje na stylistický směr představený s modelovou řadou 407 a ještě více podtrhuje harmonickou vyváženost mezi důrazným temperamentem a vytříbenou jemností, která je novým stylistickým prvkům vlastní.

Automobilová vášeň vyjádřená v liniích siluety Coupé 407 je přenesena i do interiéru vozu, například způsobem jeho zpracování nebo čtyřmi samostatnými sedadly. Svět velkých automobilových legend zde připomíná mimo jiné design sdruženého přístroje a ukazatelů, dekorativní prvky z pravého hliníku nebo kožené prošívané čalounění jako příplatkový prvek výbavy. Palubní deska společná pro model 407 umožnila svou speciální koncepcí a rozvržením vytvořit části, které odlišují jednu verzi od druhé a jsou specifické svým provedením (například luxusní kožené čalounění u verze Coupé).

Rozmanitost a výjimečnost interiérů, které jsou v nabíce pro vůz Coupé 407, otevírá brány do světa velkých automobilových legend.

Architektura
Coupé 407 měří na délku 4,815 m a na šířku 1,868 m. Výška nepřesahuje 1,40 m, přední a zadní převis dosahuje 1,08 m a 1,01 m, což je + 5,5 cm a + 8,5 cm v porovnání s převisy u karosářské varianty sedan.

Větší užitná délka vnitřního prostoru (1,72 m, tedy o 5,8 cm více než u modelu 406 Coupé) byla plně využita ve prospěch prostornosti interiéru kabiny vozu. Podobně se na 1,542 m zvětšila i šířka v loktech na předních sedadlech (+12,8 cm oproti předcházející verzi) a na 1,234 m v ramenou na zadních sedadlech (+14,2 cm). 

Praktickou předností Coupé 407 je sklopné a dělené zadní sedadlo a pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru, který pro přepravu zavazadel nabízí objem 400 dm3 (měřeno metodou VDA). 

Vnímání jedinečné prostornosti kabiny vozidla dále umocňují velké prosklené plochy (2,8 m²) a předsazené čelní sklo. Podobně jako u ostatních karosářských variant 407 umožňuje architektura místa řidiče i u verze kupé navolit ideální vzdálenost mezi volantem, sedadlem a pedály a to i pro osoby většího vzrůstu. Řada možností nastavení optimální polohy řidiče při řízení je základní podmínkou pohodlné a bezpečné jízdy. Pozice řidiče je ve speciálním prostředí vozů kupé oproti klasickým verzím modelu 407 snížena o 20 mm a směrem dozadu je posunuta o 9 mm.

Struktura
Aby struktura verze Coupé, převzatá od již uvedených předchůdců v rámci modelové řady 407, mohla být použita pro novou karosářskou variantu, bylo nutné provést některé speciální úpravy. Pevnost v krutu je vyšší než u verze sedan a splňuje zadávací kriteria z oblasti bezpečnosti a jízdních vlastností. Při kroutícím momentu 100 daNm aplikovaném na nápravy nepřesahovala hodnota deformace 0,71 mrd, což je výsledek, kterého nebylo zatím dosaženo u žádného vozu značky Peugeot. 
Tato velká tuhost je zárukou lepšího využití náprav ve prospěch jízdních vlastností, aktivní bezpečnosti, potěšení z jízdy a dynamického komfortu.

Jako u ostatních vozů 407 je i struktura verze Coupé vybavena vedle klasické horní ochranné zóny i spodním ochranným absorbčním kanálem. Ten je tvořen podélným nosníkem, který je, podobně jako hlavní skupiny dílů pérování, vyroben z hliníku.

Platforma společná s verzí sedan byla specificky upravena a snížena o 4,4 cm a těžiště vozu bylo přeneseno o 25 mm níže. V porovnání s verzemi 407 sedan a SW byl rovněž rozšířen přední a zadní rozchod kol.

Motory

Coupé 407 klade vysoké požadavky na prvotřídní jízdní vlastnosti a komfort zprostředkované širokou nabídkou moderních a výkonných benzinových nebo dieselových motorů s filtrem pevných částic FAP.

Jako první v řadě je v nabídce benzinový čtyřválcový motor o objemu 2 230 cm3 s šestnáctiventilovýmir rozvody a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Dosahuje maximálního výkonu 120 kW (přibližně160 k) a největšího točivého momentu 220 Nm. Vačkový hřídel sacích ventilů je opatřen systémem proměnného časování (VTC), díky němuž je 92 % disponibilního největšího točivého momentu dosaženo v režimu již od 2 000 1/min až do 5 500 1/min.

Druhým benzinovým motorem, který je k dispozici u verzí 407 sedan a SW od uvedení vozů na trh, je šestiválec do V v úhlu 60° o objemu 2 946 cm3, který vyvíjí maximální výkon 155 kW (přibližně 210 k) a největší točivý moment 290 Nm. Jedná se o agregát se čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě a dvaceti čtyřmi ventily. Vačkové hřídele sacích ventilů jsou vybaveny systémem průběžného proměnného časování rozvodu VVT, 
čímž je umožněno optimální plnění spalovacích prostorů a motor je současně pružný i výkonný.

Coupé 407 je první siluetou v modelové řadě 407, která je poháněna novým dieselovým šestiválcem do V v úhlu 60°, jenž byl doposud vyhrazen exkluzivně pro nový model 607.  Motor o objemu 2 720 cm3 je opatřen čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě a dvaceti čtyřmi ventily. Je vybaven systémem přímého vysokotlakého vstřikování typu Common Rail a do výfukového traktu je zabudován filtr pevných částic FAP s intervalem výměny prodlouženým na 210 000 ujetých kilometrů. Dosahuje maximálního výkonu 150 kW (přibližně 205 k) a zásluhou dvou turbokompresorů s proměnnou geometrií má největší točivý moment hodnotu 440 Nm!

Převodová ústrojí
Bez ohledu na zvolený typ motoru je verze Coupé 407 vždy vybavena šestistupňovou převodovkou. V případě benzinového motoru 2.2 se jedná o manuální typ, u dieselového V6 HDI o automatický a u benzinového šestiválcového motoru jsou k dispozici manuální i automatická šestistupňová převodovka. Oba dva typy jsou přizpůsobeny zvláštním charakteristikám jednotlivých typů motorů, jejich výkonům i požadavkům na velikost točivého momentu.

Manuální převodovka ML6/C představuje s motorem ES9/A premiérovou kombinaci, jediný rozdíl mezi touto převodovkou u motoru 2.2 a benzinového šestiválce 3.0 V6 tvoří stálý převod, který je v prvním případě 14/69 a ve druhém 14/67. Aby bylo dosaženo požadované živosti každého z motorů, převody při 1000 1/min jsou u čtyřválcového motoru o menším objemu kratší.

Automatická šestistupňová převodovka AM6 umístěná napříč byla poprvé představena s modelem 407 a posléze rozšířila nabídku převodových ústrojí modelu 607, v obou případech spolu se šestiválcovými motory do V. S kapacitou přenosu točivého momentu dosahující až 450 Nm se zcela přirozeně přizpůsobí maximální hodnotě 440 Nm, které dosahuje dieselový motor V6 HDI (DT17). Její rozměry a hmotnost jsou měřitelné s manuálními šestistupňovými převodovkami, umožňuje optimální využití motoru, upřednostňuje akceleraci, kontinuální zátah a zároveň si zachovává výborné provozní vlastnosti v oblasti spotřeby paliva. Pro každý z motorů byl odlišně upraven převod na nižší stupeň (54/47 u dieselového motoru DT17 a 49/52 u benzinového ES9/A).

V plně automatickém režimu je převodovka schopna se přizpůsobit stylu jízdy řídiče a nabízí samozřejmě i možnost volby aktivnějšího režimu se sekvenčním ovládáním typu « Tiptronic System Porsche ». Je vybavena plně elektronickým řízením s autoadaptivní schopností v závislosti na profilu vozovky, rychlosti otáčení volantem, stylu jízdy, atd…

Optimálním využitím motoru s nízkým poklesem otáček při řazení poskytuje tato automatická převodovka příkladný jízdní komfort při současném zachování vynikajících provozních a akustických charakteristik.

Technické charakteristiky motorů Coupé 407

 

BENZINOVÉ

DIESELOVÝ

Typ motoru

EW12

ES9/A

DT 17

Typ převodovky

ML6/C

AM6 Auto

Počet převodových stupňů

6

Zdvihový objem (cm3)

2 230

2 946

2 720

Maximální výkon(kW - 1/min)

120 / 5 875

155/6 000

150 / 4 000

Nej. točivý moment (Nm -  1/min)

  220 / 4 150

290 / 3 750

440 / 1 900

Výkony

 

 

 

 

- Maximální rychlost (km/h)

222

243

235

230

- 1 000 m s pevným startem (s)

30,6 (31,0)*

29,0 (29,7)*

29,7 (29,9)*

29,8 (30,2)*

- zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

9,2 (9,7)*

8,4 (8,9)*

8,7 (9,1)*

8,5 (9,0)*

Spotřeba  (l/100 km)

 

 

 

- městský provoz

12,2

15,0

11,9

- mimoměstský provoz

6,6

7,3

6,5

- kombinovaný provoz

8,7

10,2

8,5

- emise CO2

206

242

226

Pohotovostní hmotnost (kg)

1 525

1 612

1 637

1 724

(*) měřeno při ½ zatížení

Podvozkové skupiny
Podvozkové skupiny, které se osvědčily již u dříve uvedených verzí modelové řady 407 sedan a SW, jsou zárukou zajištění vysoké úrovně aktivní bezpečnosti i u varianty Coupé. Vedle rozšíření rozchodu kol byly podvozkové části podrobeny i dalším modifikacím, které zlepšily jejich účinnost a zvýšily odolnost struktury karoserie v krutu (ta dosahuje u tohoto nového vozu v rámci modelové řady bezprecedentní hodnotu 0,71 mrd).


Pasivní bezpečnost
V souladu s vysokou mírou zajištění aktivní bezpečnosti nabízí cestujícím model Coupé 407 i stejně účinnou pasivní ochranu. Konstrukce struktury karoserie a princip ochrany proti čelnímu nárazu (horní i spodní absorbční zóny) jsou řešeny stejně jako u verze sedan. Rovněž sloupek řízení je bezpečnostní a v případě čelního nárazu se zasune až o 80 mm a ochranný štít brání posunu celku motoru s převodovkou do kabiny vozu.

Verze Coupé 407 určené pro evropský trh jsou sériově vybaveny sedmi airbagy: dvěma předními, dvěma bočními vpředu, dvěma hlavovými pro přední i zadní sedadla a jedním kolenním airbagem pod sloupkem řízení.

Každý z cestujících má navíc k dispozici tříbodový bezpečnostní pás, vpředu jsou pásy výškově nastavitelné s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku až do 450 daN.

- PEUGEOT -

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 407 Coupé - Info a foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pajero

Mitsubishi vyvinulo dva nové motory MIVEC

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud