Nedávno jsme vám ukázali, jak by mohl vypadat ruský pick-up z 50. let, pokud by se Rusko vyvíjelo demokratičtějším stylem. Dnešní GAZ je moderní kreací a dokazuje, že současní Rusové umění pick-upu mají v krvi i přes historické nevýhody.
Každý, kdo někdy zavítal do Spojených států a zejména do jižnějších končin, se určitě setkal s v Evropě nevídanými monstry. Pick-upy o velikosti evropských náklaďáků, tyčící se často vysoko nad vozovkou a nabízející až překvapivě luxusní kabinu. Pick-upy všech velikostí jsou v USA už dávno nejpopulárnějším stylem automobilu a jejich provedení se velmi liší od toho, co známe v Evropě.
Pick-upy v Americe už ale dávno nejsou doménou jen tamních výrobců. Mezi nejúspěšnější modely se řadí i vozy japonských automobilek jako Toyota nebo Nissan, ty však zabírají spíše ty menší segmenty trhu. Existuje však značka, která dokáže vyrobit pick-up velikostí i vzhledem až překvapivě imitující americký styl, ačkoliv pochází z Ruska.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
GAZon Next je lehký nákladní automobil, který se v současné generaci vyrábí od roku 2014. Dvounápravový náklaďák s pohonem zadních kol pdokáže zaujmout i svým vzhledem, protáhlá kapota s velkou maskou se velmi liší od podobných vozů v EU, které v naprosté většině využívají trambusovou kabinu. Rusové ale odjakživa preferovali tradiční styl se snadněji přístupným motorem, jak ostatně dokazuje i Tatra Jamal, vyvinutá právě s ohledem na ruský trh. GAZon Next vychází z ruských tradic, výsledek je ale moderní a překvapivě pohledný.
A právě tento vůz si jako základ pro svou kreaci vybrala firma Luidon z Nižného Novgorodu, která chtěla vytvořit ruskou alterantivu k vozům jako International CXT nebo série Ford Super Duty, tedy těm vůbec největším pick-upům dostupným v USA. GAZon Next s pětimístnou kabinou a dvojmontáží na zadní nápravě se dočkal zcela nové korby, která plynule navazuje na panely kabiny. Po americkém vzoru se na korbu nastěhoval také mohutný ochranný rám s přídavnými světlomety. Na přídí byla vytvořena nová maska s velkým nápisem GAZ v latince, který samozřejmě nemůže chybět ani na výklopných dveřích korby. Ta se mimochodem dá uzavřít také velkým výklopným víkem, velmi populárním na amerických pick-upech.
V kabině může zákazník počítat s veškerou výbavou dostupnou pro GAZon, včetně automatické klimatizace a velkého dotykového dispelej infotainmentu. Celá kabina však byla přečalouněna ve dvou odstínech kůže. Pohled na ruský interiér samozřejmě dokazuje, že do výbavy i provedení amerických vozů má stále dost daleko.
Podobně je tomu i pod kapotou. GAZon Next totiž nejčastěji dostává ruský motor JaMZ-53441, tedy dieslový čtyřválec o objemu 4,43 litru, který ale produkuje jen 150 koní a 490 Nm. Právě tento motor je tedy i v kreaci firmy Luidon. Údaje dostačující pro lehký náklaďák, ve srovnání s americkými motory, použitými ve vzorech pro svalnatě se tvářícího Rusa ale poněkud poddimenzované. Pro srovnání, základní motor série Ford Super Duty je osmiválec o výkonu 395 koní a 420 Nm.
I tak je ale GAZon Next Pick-up působivým strojem. který musí na ruských silnicích vzbuzovat respekt. První zákazník za svůj černý vůz v roce 2015 zaplatil přes 1,2 milionu Kč, následující vozy z omezené série se ale nabízejí za cenu od 700 tisíc Kč.
Nápadu na podobný výtvor se ale ujal i samotný GAZ, který postavil podobnou kreaci nazvanou Vepr Next, tedy Divočák Next. Jak už dokazuje jméno, tento stroj je určen spíše mimo cesty. Tomu pomáhá vysoko posazený podvozek a kola obutá do rozměrných off road pneumatik. Jinak se ale koncept z roku 2017 velmi podobá provedením staršímu modelu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?