Nedávno jsme vám ukázali, jak by mohl vypadat ruský pick-up z 50. let, pokud by se Rusko vyvíjelo demokratičtějším stylem. Dnešní GAZ je moderní kreací a dokazuje, že současní Rusové umění pick-upu mají v krvi i přes historické nevýhody.
Každý, kdo někdy zavítal do Spojených států a zejména do jižnějších končin, se určitě setkal s v Evropě nevídanými monstry. Pick-upy o velikosti evropských náklaďáků, tyčící se často vysoko nad vozovkou a nabízející až překvapivě luxusní kabinu. Pick-upy všech velikostí jsou v USA už dávno nejpopulárnějším stylem automobilu a jejich provedení se velmi liší od toho, co známe v Evropě.
Pick-upy v Americe už ale dávno nejsou doménou jen tamních výrobců. Mezi nejúspěšnější modely se řadí i vozy japonských automobilek jako Toyota nebo Nissan, ty však zabírají spíše ty menší segmenty trhu. Existuje však značka, která dokáže vyrobit pick-up velikostí i vzhledem až překvapivě imitující americký styl, ačkoliv pochází z Ruska.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
GAZon Next je lehký nákladní automobil, který se v současné generaci vyrábí od roku 2014. Dvounápravový náklaďák s pohonem zadních kol pdokáže zaujmout i svým vzhledem, protáhlá kapota s velkou maskou se velmi liší od podobných vozů v EU, které v naprosté většině využívají trambusovou kabinu. Rusové ale odjakživa preferovali tradiční styl se snadněji přístupným motorem, jak ostatně dokazuje i Tatra Jamal, vyvinutá právě s ohledem na ruský trh. GAZon Next vychází z ruských tradic, výsledek je ale moderní a překvapivě pohledný.
A právě tento vůz si jako základ pro svou kreaci vybrala firma Luidon z Nižného Novgorodu, která chtěla vytvořit ruskou alterantivu k vozům jako International CXT nebo série Ford Super Duty, tedy těm vůbec největším pick-upům dostupným v USA. GAZon Next s pětimístnou kabinou a dvojmontáží na zadní nápravě se dočkal zcela nové korby, která plynule navazuje na panely kabiny. Po americkém vzoru se na korbu nastěhoval také mohutný ochranný rám s přídavnými světlomety. Na přídí byla vytvořena nová maska s velkým nápisem GAZ v latince, který samozřejmě nemůže chybět ani na výklopných dveřích korby. Ta se mimochodem dá uzavřít také velkým výklopným víkem, velmi populárním na amerických pick-upech.
V kabině může zákazník počítat s veškerou výbavou dostupnou pro GAZon, včetně automatické klimatizace a velkého dotykového dispelej infotainmentu. Celá kabina však byla přečalouněna ve dvou odstínech kůže. Pohled na ruský interiér samozřejmě dokazuje, že do výbavy i provedení amerických vozů má stále dost daleko.
Podobně je tomu i pod kapotou. GAZon Next totiž nejčastěji dostává ruský motor JaMZ-53441, tedy dieslový čtyřválec o objemu 4,43 litru, který ale produkuje jen 150 koní a 490 Nm. Právě tento motor je tedy i v kreaci firmy Luidon. Údaje dostačující pro lehký náklaďák, ve srovnání s americkými motory, použitými ve vzorech pro svalnatě se tvářícího Rusa ale poněkud poddimenzované. Pro srovnání, základní motor série Ford Super Duty je osmiválec o výkonu 395 koní a 420 Nm.
I tak je ale GAZon Next Pick-up působivým strojem. který musí na ruských silnicích vzbuzovat respekt. První zákazník za svůj černý vůz v roce 2015 zaplatil přes 1,2 milionu Kč, následující vozy z omezené série se ale nabízejí za cenu od 700 tisíc Kč.
Nápadu na podobný výtvor se ale ujal i samotný GAZ, který postavil podobnou kreaci nazvanou Vepr Next, tedy Divočák Next. Jak už dokazuje jméno, tento stroj je určen spíše mimo cesty. Tomu pomáhá vysoko posazený podvozek a kola obutá do rozměrných off road pneumatik. Jinak se ale koncept z roku 2017 velmi podobá provedením staršímu modelu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.