Nedávno jsme vám ukázali, jak by mohl vypadat ruský pick-up z 50. let, pokud by se Rusko vyvíjelo demokratičtějším stylem. Dnešní GAZ je moderní kreací a dokazuje, že současní Rusové umění pick-upu mají v krvi i přes historické nevýhody.
Každý, kdo někdy zavítal do Spojených států a zejména do jižnějších končin, se určitě setkal s v Evropě nevídanými monstry. Pick-upy o velikosti evropských náklaďáků, tyčící se často vysoko nad vozovkou a nabízející až překvapivě luxusní kabinu. Pick-upy všech velikostí jsou v USA už dávno nejpopulárnějším stylem automobilu a jejich provedení se velmi liší od toho, co známe v Evropě.
Pick-upy v Americe už ale dávno nejsou doménou jen tamních výrobců. Mezi nejúspěšnější modely se řadí i vozy japonských automobilek jako Toyota nebo Nissan, ty však zabírají spíše ty menší segmenty trhu. Existuje však značka, která dokáže vyrobit pick-up velikostí i vzhledem až překvapivě imitující americký styl, ačkoliv pochází z Ruska.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
GAZon Next je lehký nákladní automobil, který se v současné generaci vyrábí od roku 2014. Dvounápravový náklaďák s pohonem zadních kol pdokáže zaujmout i svým vzhledem, protáhlá kapota s velkou maskou se velmi liší od podobných vozů v EU, které v naprosté většině využívají trambusovou kabinu. Rusové ale odjakživa preferovali tradiční styl se snadněji přístupným motorem, jak ostatně dokazuje i Tatra Jamal, vyvinutá právě s ohledem na ruský trh. GAZon Next vychází z ruských tradic, výsledek je ale moderní a překvapivě pohledný.
A právě tento vůz si jako základ pro svou kreaci vybrala firma Luidon z Nižného Novgorodu, která chtěla vytvořit ruskou alterantivu k vozům jako International CXT nebo série Ford Super Duty, tedy těm vůbec největším pick-upům dostupným v USA. GAZon Next s pětimístnou kabinou a dvojmontáží na zadní nápravě se dočkal zcela nové korby, která plynule navazuje na panely kabiny. Po americkém vzoru se na korbu nastěhoval také mohutný ochranný rám s přídavnými světlomety. Na přídí byla vytvořena nová maska s velkým nápisem GAZ v latince, který samozřejmě nemůže chybět ani na výklopných dveřích korby. Ta se mimochodem dá uzavřít také velkým výklopným víkem, velmi populárním na amerických pick-upech.
V kabině může zákazník počítat s veškerou výbavou dostupnou pro GAZon, včetně automatické klimatizace a velkého dotykového dispelej infotainmentu. Celá kabina však byla přečalouněna ve dvou odstínech kůže. Pohled na ruský interiér samozřejmě dokazuje, že do výbavy i provedení amerických vozů má stále dost daleko.
Podobně je tomu i pod kapotou. GAZon Next totiž nejčastěji dostává ruský motor JaMZ-53441, tedy dieslový čtyřválec o objemu 4,43 litru, který ale produkuje jen 150 koní a 490 Nm. Právě tento motor je tedy i v kreaci firmy Luidon. Údaje dostačující pro lehký náklaďák, ve srovnání s americkými motory, použitými ve vzorech pro svalnatě se tvářícího Rusa ale poněkud poddimenzované. Pro srovnání, základní motor série Ford Super Duty je osmiválec o výkonu 395 koní a 420 Nm.
I tak je ale GAZon Next Pick-up působivým strojem. který musí na ruských silnicích vzbuzovat respekt. První zákazník za svůj černý vůz v roce 2015 zaplatil přes 1,2 milionu Kč, následující vozy z omezené série se ale nabízejí za cenu od 700 tisíc Kč.
Nápadu na podobný výtvor se ale ujal i samotný GAZ, který postavil podobnou kreaci nazvanou Vepr Next, tedy Divočák Next. Jak už dokazuje jméno, tento stroj je určen spíše mimo cesty. Tomu pomáhá vysoko posazený podvozek a kola obutá do rozměrných off road pneumatik. Jinak se ale koncept z roku 2017 velmi podobá provedením staršímu modelu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?