DS 7 Crossback E-Tense 4×4: již na objednávku a velmi brzy i v ulicích
Model DS 7 Crossback, který je na trhu od roku 2018, rozšiřuje svou nabídku o zcela nový model: DS 7 Crossback E-Tense 4×4. DS Automobiles se díky této verzi se 3 motory (1 spalovací a 2 elektrické) stává prvním výrobcem, který nabízí výkonnou benzínovou hybridní technologii v segmentu prémiových kompaktních SUV.
Výkon a inteligence
Pod kapotou se ukrývá benzínový motor 200 k (147 kW) spojený se dvěma elektromotory 109 k (80 kW) a osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka EAT8. Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 300 k, maximální točivý moment 450 Nm, pohon 4×4.
Řidič má k dispozici několik režimů řízení:
- „Electric“ je standardní režim. Po každém nastartování totiž naskočí elektrorežim pro větší komfort řízení, tichý chod a nulové emise CO2 a škodlivin;
- „Sport“ pro vyšší výkon a větší požitek z řízení;
- Hybrid“ automaticky optimalizuje výkon a spotřebu paliva (2,2 l na 100 km ve smíšeném režimu);
- „4WD“ zvyšuje pohyblivost a přilnavost na vlhkém, písečném nebo zasněženém povrchu.
V plně elektrickém režimu je DS7 Crossback E-Tense 4×4 schopný ujet díky baterii 13,2 kW až 50 km. Tento dojezd stačí pro každodenní cestu z domova do práce ve městě nebo na dálnici až do rychlosti 135 km/h. Při nízké hladině nabití baterie nebo v případě potřeby většího výkonu se přidá zážehový motor.
D7 Crossback E-Tense 4×4, který využívá zkušenosti získané v závodech Formule E, dokáže díky funkci „Brake“ rekuperovat elektrickou energii při zpomalování a brzdění a prodloužit tak možnosti dojezdu. Další funkce „E-Save“ zase dokáže našetřit dostatek energie pro jízdu v plně elektrickém režimu pro zvolenou část trasy. Baterie vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se dobije za 1 hodinu 45 minut přes zásuvku ve zdi.
DS 3 Crossback E-Tense: asijská premiéra nového SUV, ikony Hi-Tech stylu
DS 3 Crossback E-Tense je první 100% elektrické prémiové SUV na trhu, které nabízí úžasné výkony a současně útulný elegantní interiér typický pro DS Automobiles.
Klidný komfort s dynamickým 100% elektrickým pohonem
Elektrický pohon vozu DS 3 CROSSBACK E-TENSE tvoří elektromotor o výkonu 100 kW/136 koní s točivým momentem 260 Nm, spojený s lithium-iontovou baterií uloženou pod podlahou o výkonu 50 kWh, a systém rekuperace energie při zpomalování a brzdění.
Dojezd vozu je 430 km podle cyklu NEDC (což se rovná 320 km v protokolu WLTP). Tyto výkony přináší současně převratné jízdní vlastnosti, zrychlení z 0 na 50 km/hod. za pouhé 3,3 vteřiny.
I z hlediska komfortu nastavuje vůz nové standardy, a to díky mimořádně nízkému hluku odvalování pneumatik a absenci vibrací motoru. Jízdní vlastnosti posiluje i umístění kompaktní baterie ve středové dolní části pod podlahou.
V nabídce jsou tři režimy řízení:
- „Eco“ pro maximalizaci dojezdu,
- „Normal“ pro nejlepší rovnováhu mezi dojezdem a výkonem,
- a „Sport“ pro maximalizaci dojezdu.
Vynikající dojezd
Řidič má na výběr dvě řešení rekuperace energie inspirované Formulí E: Normal pro simulaci chování spalovacího motoru a Brake se zpomalením 1,2m/s2. Dojezd zvyšuje i možnost přednastavení teploty v kabině i teploty baterie již před nastartováním a využití velmi účinného tepelného čerpadla.
Rychlé nabíjení 100 kW umožňuje ušetřit 9 km za minutu a dosáhnout 80 % nabíjení za pouhých 30 minut. Pro nabíjení baterie doma nabízí značka DS konektivní zařízení DS Smart Wallbox, jehož třífázová verze umožní úplné nabití za pouhých 5 hodin. Jednofázová verze zajišťuje 100% nabití baterie za 8 hodin. Je nabízena i odborná služba, která zhodnotí elektroinstalace u zákazníka a nasměruje ho na nejlepší volbu.
DS X E-Tense: naše vize automobilu pro rok 2035
DS X E-Tense ztělesňuje vizi značky o luxusu vozů DS v horizontu roku 2035, budoucnosti, v níž se snoubí technologie s poezií. Týmy DS se při tvorbě tohoto dream caru inspirovali světem budoucího luxusu a opatřili ho technologiemi, které bude ještě třeba dovyvinout, ale kladli důraz i na krásu, lidský přístup, smyslové požitky a výjimečnost. Představovali si, jak by chtěli zákazníci žít a prožívat radost z jízdy ve voze DS v roce 2035.
DS X E-Tense má elektrický pohon, který vyvinula divize DS Performance. 100 % elektrické motory zaručují bezkonkurenční reaktivitu. Dva motory umístěné u předních kol poskytují v běžném provozu výkon 400 kW (540 k), v okruhovém režimu pak mohou nabízet 1 000 kW (1 360 k), takže si řidič může vychutnat vynikající nastavení podvozku.
V interiéru je patrná inspirace vynikajícího know-how francouzských módních salonů, a to například na proplétané kůži, která je dílem sedlářských mistrů DS, nebo na technice využívající peří, kterou vyvinula firma Maison Lemarié. Hodinářská firma BRM zase dodala virtuální hodiny a značka Focal audio výbavu.
DS X E-Tense JE duální automobil, pro který je typická asymetrie – na jedné straně je kokpit a na druhé luxusní kabina. Snoubí se v něm intenzivní radost z řízení se silným motorem a francouzský životní styl při autonomním řízení.
DS E-Tense FE 19: monopost Formule E, výsledek znalostí a dovedností DS Performance
DS Automobiles je jedinou francouzskou značkou, která je oficiálně zastoupena na závodech FIA nové generace, jichž se účastní 100% elektrické monoposty. DS E-Tense FE 19 je vybaven novým motorem o výkonu 250 kW (338 koní), který vyvinuli inženýři divize DS Performance, a nabízí nový design a výrazně posílenou aerodynamiku.
Vyvinuté technologie se již osvědčily v minulé sezóně a před nedávnem na E-Prix v čínském městě San-ja, kde Jean-Erica Vergne zvítězil a DS Techeetah jako stáj získala první místo, a před 2 dny v závodě E-Prix v Římě, kde se stáj DS TEC Techeetah ujala vedení v pořadí týmů.
Díky znalostem a dovednostem, které značka DS Automobiles získává v závodech, je schopná od roku 2019 nabízet plně elektrifikované vozy.