DS představilo v Šanghaji čtveřici elektromobilů: Od produkčních, přes koncept až po formuli

DS Automobiles vystavuje v Šanghaji čtyři zajímavé elektromobily
DS Automobiles vystavuje v Šanghaji čtyři zajímavé elektromobily, foto: DS Automobiles
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. dubna 2019 14:59
Sdílej:

Společnost DS Automobiles vystavuje na letošním autosalonu v Šanghaji, který začal v úterý 16. dubna, pestrou řadu elektromobilů a potvrzuje tím svou celosvětovou strategii elektrifikace. Na stánku o rozloze 700 m2, který nejlépe vystihují slova elegance a technologie, se představí hned 4 elektrifikované modely.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4: již na objednávku a velmi brzy i v ulicích

Model DS 7 Crossback, který je na trhu od roku 2018, rozšiřuje svou nabídku o zcela nový model: DS 7 Crossback E-Tense 4×4. DS Automobiles se díky této verzi se 3 motory (1 spalovací a 2 elektrické) stává prvním výrobcem, který nabízí výkonnou benzínovou hybridní technologii v segmentu prémiových kompaktních SUV.

Výkon a inteligence

Pod kapotou se ukrývá benzínový motor 200 k (147 kW) spojený se dvěma elektromotory 109 k (80 kW) a osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka EAT8. Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 300 k, maximální točivý moment 450 Nm, pohon 4×4.

Řidič má k dispozici několik režimů řízení:

„Electric“ je standardní režim. Po každém nastartování totiž naskočí elektrorežim pro větší komfort řízení, tichý chod a nulové emise CO2 a škodlivin; „Sport“ pro vyšší výkon a větší požitek z řízení; Hybrid“ automaticky optimalizuje výkon a spotřebu paliva (2,2 l na 100 km ve smíšeném režimu); „4WD“ zvyšuje pohyblivost a přilnavost na vlhkém, písečném nebo zasněženém povrchu.

V plně elektrickém režimu je DS7 Crossback E-Tense 4×4 schopný ujet díky baterii 13,2 kW až 50 km. Tento dojezd stačí pro každodenní cestu z domova do práce ve městě nebo na dálnici až do rychlosti 135 km/h. Při nízké hladině nabití baterie nebo v případě potřeby většího výkonu se přidá zážehový motor.

D7 Crossback E-Tense 4×4, který využívá zkušenosti získané v závodech Formule E, dokáže díky funkci „Brake“ rekuperovat elektrickou energii při zpomalování a brzdění a prodloužit tak možnosti dojezdu. Další funkce „E-Save“ zase dokáže našetřit dostatek energie pro jízdu v plně elektrickém režimu pro zvolenou část trasy. Baterie vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se dobije za 1 hodinu 45 minut přes zásuvku ve zdi.

DS 3 Crossback E-Tense: asijská premiéra nového SUV, ikony Hi-Tech stylu

DS 3 Crossback E-Tense je první 100% elektrické prémiové SUV na trhu, které nabízí úžasné výkony a současně útulný elegantní interiér typický pro DS Automobiles.

Klidný komfort s dynamickým 100% elektrickým pohonem

Elektrický pohon vozu DS 3 CROSSBACK E-TENSE tvoří elektromotor o výkonu 100 kW/136 koní s točivým momentem 260 Nm, spojený s lithium-iontovou baterií uloženou pod podlahou o výkonu 50 kWh, a systém rekuperace energie při zpomalování a brzdění.

Dojezd vozu je 430 km podle cyklu NEDC (což se rovná 320 km v protokolu WLTP). Tyto výkony přináší současně převratné jízdní vlastnosti, zrychlení z 0 na 50 km/hod. za pouhé 3,3 vteřiny.

I z hlediska komfortu nastavuje vůz nové standardy, a to díky mimořádně nízkému hluku odvalování pneumatik a absenci vibrací motoru. Jízdní vlastnosti posiluje i umístění kompaktní baterie ve středové dolní části pod podlahou.

V nabídce jsou tři režimy řízení:

„Eco“ pro maximalizaci dojezdu, „Normal“ pro nejlepší rovnováhu mezi dojezdem a výkonem, a „Sport“ pro maximalizaci dojezdu.

Vynikající dojezd

Řidič má na výběr dvě řešení rekuperace energie inspirované Formulí E: Normal pro simulaci chování spalovacího motoru a Brake se zpomalením 1,2m/s2. Dojezd zvyšuje i možnost přednastavení teploty v kabině i teploty baterie již před nastartováním a využití velmi účinného tepelného čerpadla.

Rychlé nabíjení 100 kW umožňuje ušetřit 9 km za minutu a dosáhnout 80 % nabíjení za pouhých 30 minut. Pro nabíjení baterie doma nabízí značka DS konektivní zařízení DS Smart Wallbox, jehož třífázová verze umožní úplné nabití za pouhých 5 hodin. Jednofázová verze zajišťuje 100% nabití baterie za 8 hodin. Je nabízena i odborná služba, která zhodnotí elektroinstalace u zákazníka a nasměruje ho na nejlepší volbu.

DS X E-Tense: naše vize automobilu pro rok 2035

DS X E-Tense ztělesňuje vizi značky o luxusu vozů DS v horizontu roku 2035, budoucnosti, v níž se snoubí technologie s poezií. Týmy DS se při tvorbě tohoto dream caru inspirovali světem budoucího luxusu a opatřili ho technologiemi, které bude ještě třeba dovyvinout, ale kladli důraz i na krásu, lidský přístup, smyslové požitky a výjimečnost. Představovali si, jak by chtěli zákazníci žít a prožívat radost z jízdy ve voze DS v roce 2035.

DS X E-Tense má elektrický pohon, který vyvinula divize DS Performance. 100 % elektrické motory zaručují bezkonkurenční reaktivitu. Dva motory umístěné u předních kol poskytují v běžném provozu výkon 400 kW (540 k), v okruhovém režimu pak mohou nabízet 1 000 kW (1 360 k), takže si řidič může vychutnat vynikající nastavení podvozku.

V interiéru je patrná inspirace vynikajícího know-how francouzských módních salonů, a to například na proplétané kůži, která je dílem sedlářských mistrů DS, nebo na technice využívající peří, kterou vyvinula firma Maison Lemarié. Hodinářská firma BRM zase dodala virtuální hodiny a značka Focal audio výbavu.

DS X E-Tense JE duální automobil, pro který je typická asymetrie – na jedné straně je kokpit a na druhé luxusní kabina. Snoubí se v něm intenzivní radost z řízení se silným motorem a francouzský životní styl při autonomním řízení.

DS E-Tense FE 19: monopost Formule E, výsledek znalostí a dovedností DS Performance

DS Automobiles je jedinou francouzskou značkou, která je oficiálně zastoupena na závodech FIA nové generace, jichž se účastní 100% elektrické monoposty. DS E-Tense FE 19 je vybaven novým motorem o výkonu 250 kW (338 koní), který vyvinuli inženýři divize DS Performance, a nabízí nový design a výrazně posílenou aerodynamiku.

Vyvinuté technologie se již osvědčily v minulé sezóně a před nedávnem na E-Prix v čínském městě San-ja, kde Jean-Erica Vergne zvítězil a DS Techeetah jako stáj získala první místo, a před 2 dny v závodě E-Prix v Římě, kde se stáj DS TEC Techeetah ujala vedení v pořadí týmů.

Díky znalostem a dovednostem, které značka DS Automobiles získává v závodech, je schopná od roku 2019 nabízet plně elektrifikované vozy.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?