Společnost DS Automobiles vystavuje na letošním autosalonu v Šanghaji, který začal v úterý 16. dubna, pestrou řadu elektromobilů a potvrzuje tím svou celosvětovou strategii elektrifikace. Na stánku o rozloze 700 m2, který nejlépe vystihují slova elegance a technologie, se představí hned 4 elektrifikované modely.
DS 7 Crossback E-Tense 4×4: již na objednávku a velmi brzy i v ulicích
Model DS 7 Crossback, který je na trhu od roku 2018, rozšiřuje svou nabídku o zcela nový model: DS 7 Crossback E-Tense 4×4. DS Automobiles se díky této verzi se 3 motory (1 spalovací a 2 elektrické) stává prvním výrobcem, který nabízí výkonnou benzínovou hybridní technologii v segmentu prémiových kompaktních SUV.
Výkon a inteligence
Pod kapotou se ukrývá benzínový motor 200 k (147 kW) spojený se dvěma elektromotory 109 k (80 kW) a osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka EAT8. Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 300 k, maximální točivý moment 450 Nm, pohon 4×4.
Řidič má k dispozici několik režimů řízení:
„Electric“ je standardní režim. Po každém nastartování totiž naskočí elektrorežim pro větší komfort řízení, tichý chod a nulové emise CO2 a škodlivin; „Sport“ pro vyšší výkon a větší požitek z řízení; Hybrid“ automaticky optimalizuje výkon a spotřebu paliva (2,2 l na 100 km ve smíšeném režimu); „4WD“ zvyšuje pohyblivost a přilnavost na vlhkém, písečném nebo zasněženém povrchu.V plně elektrickém režimu je DS7 Crossback E-Tense 4×4 schopný ujet díky baterii 13,2 kW až 50 km. Tento dojezd stačí pro každodenní cestu z domova do práce ve městě nebo na dálnici až do rychlosti 135 km/h. Při nízké hladině nabití baterie nebo v případě potřeby většího výkonu se přidá zážehový motor.
D7 Crossback E-Tense 4×4, který využívá zkušenosti získané v závodech Formule E, dokáže díky funkci „Brake“ rekuperovat elektrickou energii při zpomalování a brzdění a prodloužit tak možnosti dojezdu. Další funkce „E-Save“ zase dokáže našetřit dostatek energie pro jízdu v plně elektrickém režimu pro zvolenou část trasy. Baterie vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se dobije za 1 hodinu 45 minut přes zásuvku ve zdi.
DS 3 Crossback E-Tense: asijská premiéra nového SUV, ikony Hi-Tech stylu
DS 3 Crossback E-Tense je první 100% elektrické prémiové SUV na trhu, které nabízí úžasné výkony a současně útulný elegantní interiér typický pro DS Automobiles.
Klidný komfort s dynamickým 100% elektrickým pohonem
Elektrický pohon vozu DS 3 CROSSBACK E-TENSE tvoří elektromotor o výkonu 100 kW/136 koní s točivým momentem 260 Nm, spojený s lithium-iontovou baterií uloženou pod podlahou o výkonu 50 kWh, a systém rekuperace energie při zpomalování a brzdění.
Dojezd vozu je 430 km podle cyklu NEDC (což se rovná 320 km v protokolu WLTP). Tyto výkony přináší současně převratné jízdní vlastnosti, zrychlení z 0 na 50 km/hod. za pouhé 3,3 vteřiny.
I z hlediska komfortu nastavuje vůz nové standardy, a to díky mimořádně nízkému hluku odvalování pneumatik a absenci vibrací motoru. Jízdní vlastnosti posiluje i umístění kompaktní baterie ve středové dolní části pod podlahou.
V nabídce jsou tři režimy řízení:
„Eco“ pro maximalizaci dojezdu, „Normal“ pro nejlepší rovnováhu mezi dojezdem a výkonem, a „Sport“ pro maximalizaci dojezdu.Vynikající dojezd
Řidič má na výběr dvě řešení rekuperace energie inspirované Formulí E: Normal pro simulaci chování spalovacího motoru a Brake se zpomalením 1,2m/s2. Dojezd zvyšuje i možnost přednastavení teploty v kabině i teploty baterie již před nastartováním a využití velmi účinného tepelného čerpadla.
Rychlé nabíjení 100 kW umožňuje ušetřit 9 km za minutu a dosáhnout 80 % nabíjení za pouhých 30 minut. Pro nabíjení baterie doma nabízí značka DS konektivní zařízení DS Smart Wallbox, jehož třífázová verze umožní úplné nabití za pouhých 5 hodin. Jednofázová verze zajišťuje 100% nabití baterie za 8 hodin. Je nabízena i odborná služba, která zhodnotí elektroinstalace u zákazníka a nasměruje ho na nejlepší volbu.
DS X E-Tense: naše vize automobilu pro rok 2035
DS X E-Tense ztělesňuje vizi značky o luxusu vozů DS v horizontu roku 2035, budoucnosti, v níž se snoubí technologie s poezií. Týmy DS se při tvorbě tohoto dream caru inspirovali světem budoucího luxusu a opatřili ho technologiemi, které bude ještě třeba dovyvinout, ale kladli důraz i na krásu, lidský přístup, smyslové požitky a výjimečnost. Představovali si, jak by chtěli zákazníci žít a prožívat radost z jízdy ve voze DS v roce 2035.
DS X E-Tense má elektrický pohon, který vyvinula divize DS Performance. 100 % elektrické motory zaručují bezkonkurenční reaktivitu. Dva motory umístěné u předních kol poskytují v běžném provozu výkon 400 kW (540 k), v okruhovém režimu pak mohou nabízet 1 000 kW (1 360 k), takže si řidič může vychutnat vynikající nastavení podvozku.
V interiéru je patrná inspirace vynikajícího know-how francouzských módních salonů, a to například na proplétané kůži, která je dílem sedlářských mistrů DS, nebo na technice využívající peří, kterou vyvinula firma Maison Lemarié. Hodinářská firma BRM zase dodala virtuální hodiny a značka Focal audio výbavu.
DS X E-Tense JE duální automobil, pro který je typická asymetrie – na jedné straně je kokpit a na druhé luxusní kabina. Snoubí se v něm intenzivní radost z řízení se silným motorem a francouzský životní styl při autonomním řízení.
DS E-Tense FE 19: monopost Formule E, výsledek znalostí a dovedností DS Performance
DS Automobiles je jedinou francouzskou značkou, která je oficiálně zastoupena na závodech FIA nové generace, jichž se účastní 100% elektrické monoposty. DS E-Tense FE 19 je vybaven novým motorem o výkonu 250 kW (338 koní), který vyvinuli inženýři divize DS Performance, a nabízí nový design a výrazně posílenou aerodynamiku.
Vyvinuté technologie se již osvědčily v minulé sezóně a před nedávnem na E-Prix v čínském městě San-ja, kde Jean-Erica Vergne zvítězil a DS Techeetah jako stáj získala první místo, a před 2 dny v závodě E-Prix v Římě, kde se stáj DS TEC Techeetah ujala vedení v pořadí týmů.
Díky znalostem a dovednostem, které značka DS Automobiles získává v závodech, je schopná od roku 2019 nabízet plně elektrifikované vozy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.