Audi slaví velké úspěchy v čtenářské anketě „Allradauto des Jahres 2019“ (Vůz roku 2019 s pohonem všech kol). Modely Q2, Q5, A6 allroad quattro a výhradně elektricky poháněné Audi e-tron zvítězily ve své třídě. Audi se tak stalo nejúspěšnější značkou ankety.
„Ze čtyřnásobného vítězství máme velkou radost, protože potvrzuje naše rozsáhlé kompetence v oblasti pohonu všech kol quattro, získané mnohaletým vývojem,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti Audi, odpovědný za technický vývoj. „Mimořádně hrdí jsme na ocenění modelu Audi e-tron. S naším elektricky poháněným SUV jsme přenesli pohon všech kol do éry elektrické mobility, a stanovili tak nová měřítka v oblastech ovladatelnosti, trakce a aktivní bezpečnosti.“
Redakce časopisu „AUTO BILD Allrad“ nabídla svým čtenářům v anketě „Allradauto des Jahres 2019“ celkem 211 modelů 43 značek, rozdělených do deseti kategorií. V každé kategorii vozidel mohli čtenáři udělit hlas jednomu svému favoritovi. Ve třídě „Terénní vozy a SUV do 35 000 eur“ se mezi 34 konkurenty prosadilo Audi Q2 ziskem 8,5 procenta hlasů. Jednalo se o nejvíce obsazenou kategorii. O třídu výš, s pořizovací cenou od 35 000 do 50 000 eur, se o hlasy čtenářů ucházelo 29 modelů. Zvítězilo Audi Q5, které obdrželo 6,7 procenta hlasů.
Téměř dvouprocentního náskoku před konkurentem na druhém místě dosáhlo Audi A6 allroad quattro* ve třídě „Crossovery s pohonem všech kol“. Oblíbený model allroad značky Audi si na své konto připsal pozoruhodných 13,99 procenta odevzdaných hlasů. Výrazné bylo také vítězství modelu Audi e-tron* v kategorii „Hybridní a elektrické vozy s pohonem všech kol“. Mezi 24 konkurenty obdrželo elektrické SUV se čtyřmi kruhy 8,65 procenta hlasů.
Sportovní SUV vyšší třídy je na každé nápravě poháněno jedním elektromotorem. Elektrický pohon všech kol pracuje díky tomu s mimořádnou precizností a pohotovými reakcemi. Hnací síla je mezi obě nápravy rozdělována zcela variabilně v závislosti na aktuálních provozních podmínkách. K změnám přitom dochází během zlomků sekundy.
Audi e-tron používá ve většině jízdních situací především elektromotor na zadní nápravě, aby byla zaručena nejvyšší účinnost. V případě potřeby přenáší elektrické quattro větší část hnací síly na přední nápravu. Zejména při nízké adhezi, například na sněhu, se skvěle uplatní výjimečné vlastnosti elektrického SUV v oblasti jízdní dynamiky.
„AUTO BILD Allrad“ je nejprodávanějším časopisem o automobilech s pohonem všech kol v Evropě. Čtenářskou anketu organizuje od roku 2002. Ocenění byla předána v budově vydavatelství Axel Springer Haus v Berlíně. Čtyřnásobné vítězství značky Audi navazuje na její dosavadní úspěchy v této čtenářské anketě. Jen v uplynulých deseti letech stanulo na nejvyšším stupni 17 modelů značky, z toho již třikrát A6 allroad quattro. Model Q5 má na svém kontě již jedno vítězství z roku 2017.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.