Audi slaví velké úspěchy v čtenářské anketě „Allradauto des Jahres 2019“ (Vůz roku 2019 s pohonem všech kol). Modely Q2, Q5, A6 allroad quattro a výhradně elektricky poháněné Audi e-tron zvítězily ve své třídě. Audi se tak stalo nejúspěšnější značkou ankety.
„Ze čtyřnásobného vítězství máme velkou radost, protože potvrzuje naše rozsáhlé kompetence v oblasti pohonu všech kol quattro, získané mnohaletým vývojem,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti Audi, odpovědný za technický vývoj. „Mimořádně hrdí jsme na ocenění modelu Audi e-tron. S naším elektricky poháněným SUV jsme přenesli pohon všech kol do éry elektrické mobility, a stanovili tak nová měřítka v oblastech ovladatelnosti, trakce a aktivní bezpečnosti.“
Redakce časopisu „AUTO BILD Allrad“ nabídla svým čtenářům v anketě „Allradauto des Jahres 2019“ celkem 211 modelů 43 značek, rozdělených do deseti kategorií. V každé kategorii vozidel mohli čtenáři udělit hlas jednomu svému favoritovi. Ve třídě „Terénní vozy a SUV do 35 000 eur“ se mezi 34 konkurenty prosadilo Audi Q2 ziskem 8,5 procenta hlasů. Jednalo se o nejvíce obsazenou kategorii. O třídu výš, s pořizovací cenou od 35 000 do 50 000 eur, se o hlasy čtenářů ucházelo 29 modelů. Zvítězilo Audi Q5, které obdrželo 6,7 procenta hlasů.
Téměř dvouprocentního náskoku před konkurentem na druhém místě dosáhlo Audi A6 allroad quattro* ve třídě „Crossovery s pohonem všech kol“. Oblíbený model allroad značky Audi si na své konto připsal pozoruhodných 13,99 procenta odevzdaných hlasů. Výrazné bylo také vítězství modelu Audi e-tron* v kategorii „Hybridní a elektrické vozy s pohonem všech kol“. Mezi 24 konkurenty obdrželo elektrické SUV se čtyřmi kruhy 8,65 procenta hlasů.
Sportovní SUV vyšší třídy je na každé nápravě poháněno jedním elektromotorem. Elektrický pohon všech kol pracuje díky tomu s mimořádnou precizností a pohotovými reakcemi. Hnací síla je mezi obě nápravy rozdělována zcela variabilně v závislosti na aktuálních provozních podmínkách. K změnám přitom dochází během zlomků sekundy.
Audi e-tron používá ve většině jízdních situací především elektromotor na zadní nápravě, aby byla zaručena nejvyšší účinnost. V případě potřeby přenáší elektrické quattro větší část hnací síly na přední nápravu. Zejména při nízké adhezi, například na sněhu, se skvěle uplatní výjimečné vlastnosti elektrického SUV v oblasti jízdní dynamiky.
„AUTO BILD Allrad“ je nejprodávanějším časopisem o automobilech s pohonem všech kol v Evropě. Čtenářskou anketu organizuje od roku 2002. Ocenění byla předána v budově vydavatelství Axel Springer Haus v Berlíně. Čtyřnásobné vítězství značky Audi navazuje na její dosavadní úspěchy v této čtenářské anketě. Jen v uplynulých deseti letech stanulo na nejvyšším stupni 17 modelů značky, z toho již třikrát A6 allroad quattro. Model Q5 má na svém kontě již jedno vítězství z roku 2017.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?