Audi slaví velké úspěchy v čtenářské anketě „Allradauto des Jahres 2019“ (Vůz roku 2019 s pohonem všech kol). Modely Q2, Q5, A6 allroad quattro a výhradně elektricky poháněné Audi e-tron zvítězily ve své třídě. Audi se tak stalo nejúspěšnější značkou ankety.
„Ze čtyřnásobného vítězství máme velkou radost, protože potvrzuje naše rozsáhlé kompetence v oblasti pohonu všech kol quattro, získané mnohaletým vývojem,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti Audi, odpovědný za technický vývoj. „Mimořádně hrdí jsme na ocenění modelu Audi e-tron. S naším elektricky poháněným SUV jsme přenesli pohon všech kol do éry elektrické mobility, a stanovili tak nová měřítka v oblastech ovladatelnosti, trakce a aktivní bezpečnosti.“
Redakce časopisu „AUTO BILD Allrad“ nabídla svým čtenářům v anketě „Allradauto des Jahres 2019“ celkem 211 modelů 43 značek, rozdělených do deseti kategorií. V každé kategorii vozidel mohli čtenáři udělit hlas jednomu svému favoritovi. Ve třídě „Terénní vozy a SUV do 35 000 eur“ se mezi 34 konkurenty prosadilo Audi Q2 ziskem 8,5 procenta hlasů. Jednalo se o nejvíce obsazenou kategorii. O třídu výš, s pořizovací cenou od 35 000 do 50 000 eur, se o hlasy čtenářů ucházelo 29 modelů. Zvítězilo Audi Q5, které obdrželo 6,7 procenta hlasů.
Téměř dvouprocentního náskoku před konkurentem na druhém místě dosáhlo Audi A6 allroad quattro* ve třídě „Crossovery s pohonem všech kol“. Oblíbený model allroad značky Audi si na své konto připsal pozoruhodných 13,99 procenta odevzdaných hlasů. Výrazné bylo také vítězství modelu Audi e-tron* v kategorii „Hybridní a elektrické vozy s pohonem všech kol“. Mezi 24 konkurenty obdrželo elektrické SUV se čtyřmi kruhy 8,65 procenta hlasů.
Sportovní SUV vyšší třídy je na každé nápravě poháněno jedním elektromotorem. Elektrický pohon všech kol pracuje díky tomu s mimořádnou precizností a pohotovými reakcemi. Hnací síla je mezi obě nápravy rozdělována zcela variabilně v závislosti na aktuálních provozních podmínkách. K změnám přitom dochází během zlomků sekundy.
Audi e-tron používá ve většině jízdních situací především elektromotor na zadní nápravě, aby byla zaručena nejvyšší účinnost. V případě potřeby přenáší elektrické quattro větší část hnací síly na přední nápravu. Zejména při nízké adhezi, například na sněhu, se skvěle uplatní výjimečné vlastnosti elektrického SUV v oblasti jízdní dynamiky.
„AUTO BILD Allrad“ je nejprodávanějším časopisem o automobilech s pohonem všech kol v Evropě. Čtenářskou anketu organizuje od roku 2002. Ocenění byla předána v budově vydavatelství Axel Springer Haus v Berlíně. Čtyřnásobné vítězství značky Audi navazuje na její dosavadní úspěchy v této čtenářské anketě. Jen v uplynulých deseti letech stanulo na nejvyšším stupni 17 modelů značky, z toho již třikrát A6 allroad quattro. Model Q5 má na svém kontě již jedno vítězství z roku 2017.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.