Audi s pohonem 4x4 zabodovaly ve čtenářské anketě, ovládly 4 z 10 kategorií

Audi e-tron
Audi e-tron, foto: Audi
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. dubna 2019 16:36
Sdílej:

Audi slaví velké úspěchy v čtenářské anketě „Allradauto des Jahres 2019“ (Vůz roku 2019 s pohonem všech kol). Modely Q2, Q5, A6 allroad quattro a výhradně elektricky poháněné Audi e-tron zvítězily ve své třídě. Audi se tak stalo nejúspěšnější značkou ankety.

„Ze čtyřnásobného vítězství máme velkou radost, protože potvrzuje naše rozsáhlé kompetence v oblasti pohonu všech kol quattro, získané mnohaletým vývojem,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti Audi, odpovědný za technický vývoj. „Mimořádně hrdí jsme na ocenění modelu Audi e-tron. S naším elektricky poháněným SUV jsme přenesli pohon všech kol do éry elektrické mobility, a stanovili tak nová měřítka v oblastech ovladatelnosti, trakce a aktivní bezpečnosti.“

Redakce časopisu „AUTO BILD Allrad“ nabídla svým čtenářům v anketě „Allradauto des Jahres 2019“ celkem 211 modelů 43 značek, rozdělených do deseti kategorií. V každé kategorii vozidel mohli čtenáři udělit hlas jednomu svému favoritovi. Ve třídě „Terénní vozy a SUV do 35 000 eur“ se mezi 34 konkurenty prosadilo Audi Q2 ziskem 8,5 procenta hlasů. Jednalo se o nejvíce obsazenou kategorii. O třídu výš, s pořizovací cenou od 35 000 do 50 000 eur, se o hlasy čtenářů ucházelo 29 modelů. Zvítězilo Audi Q5, které obdrželo 6,7 procenta hlasů.

Téměř dvouprocentního náskoku před konkurentem na druhém místě dosáhlo Audi A6 allroad quattro* ve třídě „Crossovery s pohonem všech kol“. Oblíbený model allroad značky Audi si na své konto připsal pozoruhodných 13,99 procenta odevzdaných hlasů. Výrazné bylo také vítězství modelu Audi e-tron* v kategorii „Hybridní a elektrické vozy s pohonem všech kol“. Mezi 24 konkurenty obdrželo elektrické SUV se čtyřmi kruhy 8,65 procenta hlasů.

Sportovní SUV vyšší třídy je na každé nápravě poháněno jedním elektromotorem. Elektrický pohon všech kol pracuje díky tomu s mimořádnou precizností a pohotovými reakcemi. Hnací síla je mezi obě nápravy rozdělována zcela variabilně v závislosti na aktuálních provozních podmínkách. K změnám přitom dochází během zlomků sekundy.

Audi e-tron používá ve většině jízdních situací především elektromotor na zadní nápravě, aby byla zaručena nejvyšší účinnost. V případě potřeby přenáší elektrické quattro větší část hnací síly na přední nápravu. Zejména při nízké adhezi, například na sněhu, se skvěle uplatní výjimečné vlastnosti elektrického SUV v oblasti jízdní dynamiky.

„AUTO BILD Allrad“ je nejprodávanějším časopisem o automobilech s pohonem všech kol v Evropě. Čtenářskou anketu organizuje od roku 2002. Ocenění byla předána v budově vydavatelství Axel Springer Haus v Berlíně. Čtyřnásobné vítězství značky Audi navazuje na její dosavadní úspěchy v této čtenářské anketě. Jen v uplynulých deseti letech stanulo na nejvyšším stupni 17 modelů značky, z toho již třikrát A6 allroad quattro. Model Q5 má na svém kontě již jedno vítězství z roku 2017.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.