Volkswagen promluvil o čínském trhu: Pro elektrickou budoucnost automobilky je klíčový

Volkswagen promluvil o důležitosti britského trhu
Volkswagen promluvil o důležitosti britského trhu, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. dubna 2019 13:30
Sdílej:

Čína sehraje klíčovou roli v globální transformaci koncernu Volkswagen, která směřuje k eliminaci emisí CO2. Již v letošním roce bude rozšířena nabídka elektrifikovaných vozidel. Do roku 2028 má být více než polovina z koncernem plánovaných 22 milionů elektromobilů vyráběna v Číně. Nový společný podnik se navíc zaměří na výstavbu nabíjecí infrastruktury, která urychlí elektrickou ofenzivu a zvýší akceptaci elektromobility. Volkswagen Group China také zefektivní a zintenzivní výzkumné práce na budoucích technologiích zastřešením vývojových oddělení značek Volkswagen a Audi a koncernového výzkumu v rámci nové jednotné struktury výzkumu a vývoje (ONE R&D).

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, k tomu říká: „Plníme nejen náš slib, že budeme snižovat emise v rámci stanovených legislativních limitů v Číně, ale postupně budeme směřovat k neutrální bilanci emisí CO2. Proto sázíme na čistou mobilitu a ekologické výrobní procesy. Čína má v tomto ohledu mimořádný význam.“

Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, řekl: „Volkswagen Group China bude v roce 2019 rychle rozšiřovat produktové portfolio elektricky poháněných modelů. Na konci roku budeme našim zákazníkům v Číně nabízet mimořádně široký výběr 14 elektrifikovaných modelů. Pokračováním transformace koncernu Volkswagen v příštím roce bude uvedení dvou vozidel na základě modulární platformy MEB pro elektromobily a další investice do digitalizace. Společně s našimi čínskými partnery tak zcela nově definujeme mobilitu.“

V rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility plánuje koncern Volkswagen do roku 2028 vyrábět v Číně 11,6 milionu elektromobilů. To je více než polovina koncernem plánované celkové produkce 22 milionů elektricky poháněných vozů. K tomu přispějí všechny tři společné podniky – FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a JAC Volkswagen. Jakmile bude v příštím roce zahájena výroba vozidel na základě MEB v závodech SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu, dosáhne roční kapacita jejich výroby 600 000 elektromobilů ročně.

JAC a SEAT kromě toho vyvíjejí vlastní platformu pro menší elektromobily.

Ve všech 33 čínských výrobních závodech značky Volkswagen a jejích partnerů bude pokračovat snižování ekologické zátěže. Jen v uplynulém roce došlo ke snížení emisí CO2 v čínských výrobních závodech o 13 procent, resp. 390 000 tun CO2.

Vylepšování nabíjecí infrastruktury

Nový společný podnik Volkswagenu bude mít za úkol zlepšovat nabíjecí infrastrukturu. Čínští zákazníci budou díky tomu moci nabíjet svá elektricky poháněná vozidla ještě flexibilněji a komfortněji – doma i na cestách. V rámci spolupráce mezi společnostmi Star Charge, FAW a JAC budou od konce letošního roku nabízeny soukromým zákazníkům nástěnné nabíječky. Kromě toho bude vybudován také velký počet veřejných nabíjecích stanic. Síťové propojení uživatelů a nabíjecích stanic umožní řidičům rychlé a snadné nalezení vhodné nabíjecí stanice. Integrované řešení pro konektivitu bude nabízet Mobility Asia, dceřiná firma společnosti Volkswagen Group China, která vytváří digitální „ekosystém“ pro veškeré požadavky v oblasti mobility.

Nové technologie pro budoucnost, nové modely pro současnost

Pro značky Volkswagen a Audi a pro koncernový výzkum bude zavedena jednotná struktura výzkumu a vývoje (ONE R&D). Tento krok rozšíří kapacity pro výzkum a vývoj budoucích technologií. Díky této úzké spolupráci dojde k ještě intenzivnějšímu využívání synergií a dalšímu zvyšování efektivity.

Jen v letošním roce uvedou koncernové značky na trh osm nových modelů SUV, z nichž pět bude vyráběno v Číně. Tím vycházejí vstříc současné poptávce zákazníků.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.