Hyundai i30 N vs. VW Golf GTI TCR: Těsnější souboj jsme snad ještě neviděli

Souboj VW Golf GTI TCR a Hyundai i30 N Performance skončil neuvěřitelně těsným rozdílem
Souboj VW Golf GTI TCR a Hyundai i30 N Performance skončil neuvěřitelně těsným rozdílem, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. dubna 2019 11:13
Sdílej:

Pokud toužíte po zatraceně rychlém a přesto stále praktickém a kompaktním hatchbacku s pohonem pouze předních kol, pravděpodobně nakonec skončíte u dvou modelů. Tím prvním bude legendární Golf GTI, model stojící u zrodu tohoto segmentu, v provedení TCR. Tím druhým pak Hyundai i30 N Performance, které si během krátké doby stihlo získat srdce nás všech. Který z této dvojice však bude rychlejší na skutečném okruhu?

Mnoho lidí si pořizuje ostré hatchbacky jen kvůli stylu, případně kvůli svižnější jízdě po oblíbené okresce. Najdou se však i tací, kteří si rádi udělají výlet na okruh, kde se snaží dostat ze svého vozu maximum. Který z výše jmenované dvojice však dokáže urvat na okruhu lepší čas? Odpověď se rozhodl zjistit německý motoristický magazín SportAuto.

Začněme ale nejprve u techniky, která hraje ve prospěch Golfu. Ten totiž nabízí 290 koní, což je o 15 koní více, než kolik může nabídnout i30 N Performance. Oba modely přitom využívají 2.0 litrový přeplňovaný model, ovšem zatímco Golf dostal sedmistupňové DSG, za volantem Hyundai je potřeba umět řadit s šestistupňovým manuálem.

Když se pak podíváme na čísla, začíná být jasné, jak tenhle závod dopadne.Zatímco Golf slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.6 sekundy, Hyundai to trvá 6.1. Oba modely mají maximální rychlost 250 km/h, nicméně u Golfu je možné posunout omezovač až na 260 km/h. A ani u váhy nehledejme velké rozdíly, oba vozy váží lehce pod 1 500 kilogramů.

Pokud si ale myslíte, že teď už je to jasné, musíme vás zklamat. Golf GTI TCR má sice papírově navrch, nicméně technici v oddělení Hyundai N Performance předvedli neskutečně kvalitní práci. Nko je neuvěřitelně zdařilý vůz, který vám za volantem dává téměř křídla.

JAk je z videa patrné, oba vozy se na trati chovaly podobně a oba si vedly skvěle, vítěz však mohl být jen jeden. A tím se stalo právě i30 N Performance. Nicméně rozdíl v časech obou vozů je těžko uvěřitelný. Zatímco Hyundai pokořilo trať za 2:03.5 minuty, Golfu GTI TCR to trvalo 2:03.6 minuty. To je absolutně neuvěřitelně těsný výsledek.

Ať už se tedy rozhodnete pro pořízení kteréhokoliv z těchto strojů, ani s jedním neuděláte chybu. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.