Pokud toužíte po zatraceně rychlém a přesto stále praktickém a kompaktním hatchbacku s pohonem pouze předních kol, pravděpodobně nakonec skončíte u dvou modelů. Tím prvním bude legendární Golf GTI, model stojící u zrodu tohoto segmentu, v provedení TCR. Tím druhým pak Hyundai i30 N Performance, které si během krátké doby stihlo získat srdce nás všech. Který z této dvojice však bude rychlejší na skutečném okruhu?
Mnoho lidí si pořizuje ostré hatchbacky jen kvůli stylu, případně kvůli svižnější jízdě po oblíbené okresce. Najdou se však i tací, kteří si rádi udělají výlet na okruh, kde se snaží dostat ze svého vozu maximum. Který z výše jmenované dvojice však dokáže urvat na okruhu lepší čas? Odpověď se rozhodl zjistit německý motoristický magazín SportAuto.
Začněme ale nejprve u techniky, která hraje ve prospěch Golfu. Ten totiž nabízí 290 koní, což je o 15 koní více, než kolik může nabídnout i30 N Performance. Oba modely přitom využívají 2.0 litrový přeplňovaný model, ovšem zatímco Golf dostal sedmistupňové DSG, za volantem Hyundai je potřeba umět řadit s šestistupňovým manuálem.
Když se pak podíváme na čísla, začíná být jasné, jak tenhle závod dopadne.Zatímco Golf slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.6 sekundy, Hyundai to trvá 6.1. Oba modely mají maximální rychlost 250 km/h, nicméně u Golfu je možné posunout omezovač až na 260 km/h. A ani u váhy nehledejme velké rozdíly, oba vozy váží lehce pod 1 500 kilogramů.
Pokud si ale myslíte, že teď už je to jasné, musíme vás zklamat. Golf GTI TCR má sice papírově navrch, nicméně technici v oddělení Hyundai N Performance předvedli neskutečně kvalitní práci. Nko je neuvěřitelně zdařilý vůz, který vám za volantem dává téměř křídla.
JAk je z videa patrné, oba vozy se na trati chovaly podobně a oba si vedly skvěle, vítěz však mohl být jen jeden. A tím se stalo právě i30 N Performance. Nicméně rozdíl v časech obou vozů je těžko uvěřitelný. Zatímco Hyundai pokořilo trať za 2:03.5 minuty, Golfu GTI TCR to trvalo 2:03.6 minuty. To je absolutně neuvěřitelně těsný výsledek.
Ať už se tedy rozhodnete pro pořízení kteréhokoliv z těchto strojů, ani s jedním neuděláte chybu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?