Hyundai i30 N vs. VW Golf GTI TCR: Těsnější souboj jsme snad ještě neviděli

Souboj VW Golf GTI TCR a Hyundai i30 N Performance skončil neuvěřitelně těsným rozdílem
Souboj VW Golf GTI TCR a Hyundai i30 N Performance skončil neuvěřitelně těsným rozdílem, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. dubna 2019 11:13
Sdílej:

Pokud toužíte po zatraceně rychlém a přesto stále praktickém a kompaktním hatchbacku s pohonem pouze předních kol, pravděpodobně nakonec skončíte u dvou modelů. Tím prvním bude legendární Golf GTI, model stojící u zrodu tohoto segmentu, v provedení TCR. Tím druhým pak Hyundai i30 N Performance, které si během krátké doby stihlo získat srdce nás všech. Který z této dvojice však bude rychlejší na skutečném okruhu?

Mnoho lidí si pořizuje ostré hatchbacky jen kvůli stylu, případně kvůli svižnější jízdě po oblíbené okresce. Najdou se však i tací, kteří si rádi udělají výlet na okruh, kde se snaží dostat ze svého vozu maximum. Který z výše jmenované dvojice však dokáže urvat na okruhu lepší čas? Odpověď se rozhodl zjistit německý motoristický magazín SportAuto.

Začněme ale nejprve u techniky, která hraje ve prospěch Golfu. Ten totiž nabízí 290 koní, což je o 15 koní více, než kolik může nabídnout i30 N Performance. Oba modely přitom využívají 2.0 litrový přeplňovaný model, ovšem zatímco Golf dostal sedmistupňové DSG, za volantem Hyundai je potřeba umět řadit s šestistupňovým manuálem.

Když se pak podíváme na čísla, začíná být jasné, jak tenhle závod dopadne.Zatímco Golf slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.6 sekundy, Hyundai to trvá 6.1. Oba modely mají maximální rychlost 250 km/h, nicméně u Golfu je možné posunout omezovač až na 260 km/h. A ani u váhy nehledejme velké rozdíly, oba vozy váží lehce pod 1 500 kilogramů.

Pokud si ale myslíte, že teď už je to jasné, musíme vás zklamat. Golf GTI TCR má sice papírově navrch, nicméně technici v oddělení Hyundai N Performance předvedli neskutečně kvalitní práci. Nko je neuvěřitelně zdařilý vůz, který vám za volantem dává téměř křídla.

JAk je z videa patrné, oba vozy se na trati chovaly podobně a oba si vedly skvěle, vítěz však mohl být jen jeden. A tím se stalo právě i30 N Performance. Nicméně rozdíl v časech obou vozů je těžko uvěřitelný. Zatímco Hyundai pokořilo trať za 2:03.5 minuty, Golfu GTI TCR to trvalo 2:03.6 minuty. To je absolutně neuvěřitelně těsný výsledek.

Ať už se tedy rozhodnete pro pořízení kteréhokoliv z těchto strojů, ani s jedním neuděláte chybu. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.