Nemusíme příliš pátrat, abychom v historii automobilky Peugeot objevili hned několik zdařilých sportovních modelů. S masivním nástupem elektrifikace se však množí otázky, jaký osud vlastně podobné vozy čeká. Některé automobilky se svých sportovních modelů rovnou vzdávají, to však není případ Peugeotu. Jeho šéf ale přesto potvrdil, že sportovní vozy v současné podobě z trhu brzy zmizí. A důvod je naprosto jednoduchý.
Elektrifikace se nevyhýbá ani automobilce Peugeot, která připravuje čistě elektrický model 208 a plug-in hybridní provedení modelů 508 a 3008. Co však čeká výkonné sportovní modely, jako je třeba populární Peugeot 308 GTI? Na tuto otázku odpověděl Jean-Philippe Imparato, šéf značky, v rozhovoru pro AutoNews.
Peter Sigal, který rozhovor vedl, se zeptal, zda je vedle populární 308 GTI místo i pro výkonný plug-in hybridní model, jakým je v Ženevě představený koncept Peugeot 508 Sport Engineered, který slibuje výkon až 400 koní. Na to Imparato odpověděl následovně: „Vsadím se, že ano, neboť tradiční sportovní modely jako 308 GTi zmizí."
Důvodem je samozřejmě regulace emisí, jak naznačil v pokračování své odpovědi „Platit extra 10 000 Euro (emisní pokuty) za automobil není zrovna etickou cestou k čistším vozidlům. Můžete mít auto, které je zábavné řídit, a které bude současně respektovat přechod k novým energiím, se kterým se vyrovnáváme."
Už před pár dny se přitom objevily informace, podle kterých by automobilka mohla ukončit produkci modelů 308 GT a 308 GTi již letos. A důvodem samozřejmě není nic jiného, než emise CO2. Dá se tedy předpokládat, že pokud se v budoucnosti opět dočkáme podobného hot-hatche, už bude pravděpodobně určitým způsobem elektrifikovaný.
Ostatně i z rozhovoru je poměrně dobře vidět, že Imparato dává přednost čistším a tím pádem i elektrifikovaným alternativám k současným sportovním modelům. I díky tomu se však nejspíš dočkáme produkční varianty konceptu 508 Sport Engineering Concept, který si během své premiéry v Ženevě získal ohromnou pozornost. Plug-in hybridní koncept totiž sliboval akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy. maximální rychlost až 250 km/h a navrch sportovně agresivní design.
Během rozhovoru přišla řeč také na koncept e-Legend, kolem kterého se po premiéře také rozpoutala vášnivá diskuze. Futuristické zpracování klasického Peugeotu 504 s elektrickým pohonným systémem se totiž trefilo do vkusu ohromného počtu lidí, což autu dávalo i slušné šance na produkční model. Imparato však ohledně budoucnosti konceptu e-Legend nebyl tak optimistický.
Přiznal sice, že automobilka zaznamenala úžasnou zpětnou vazbu, nicméně o jeho osudu stále není rozhodnuto. Finální verdikt by měl padnout až v příštím roce, nicméně Imparato mu není příliš nakloněn. „Raději bych naše peníze investoval do okamžitého přechodu (na elektromobilitu), než do e-Legend, což by byla investice v hodnotě cca 250 milionů Euro. Najít 20 000 zákazníků pro vůz v hodnotě 80 000 Euro totiž není jednoduché."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?