Nemusíme příliš pátrat, abychom v historii automobilky Peugeot objevili hned několik zdařilých sportovních modelů. S masivním nástupem elektrifikace se však množí otázky, jaký osud vlastně podobné vozy čeká. Některé automobilky se svých sportovních modelů rovnou vzdávají, to však není případ Peugeotu. Jeho šéf ale přesto potvrdil, že sportovní vozy v současné podobě z trhu brzy zmizí. A důvod je naprosto jednoduchý.
Elektrifikace se nevyhýbá ani automobilce Peugeot, která připravuje čistě elektrický model 208 a plug-in hybridní provedení modelů 508 a 3008. Co však čeká výkonné sportovní modely, jako je třeba populární Peugeot 308 GTI? Na tuto otázku odpověděl Jean-Philippe Imparato, šéf značky, v rozhovoru pro AutoNews.
Peter Sigal, který rozhovor vedl, se zeptal, zda je vedle populární 308 GTI místo i pro výkonný plug-in hybridní model, jakým je v Ženevě představený koncept Peugeot 508 Sport Engineered, který slibuje výkon až 400 koní. Na to Imparato odpověděl následovně: „Vsadím se, že ano, neboť tradiční sportovní modely jako 308 GTi zmizí."
Důvodem je samozřejmě regulace emisí, jak naznačil v pokračování své odpovědi „Platit extra 10 000 Euro (emisní pokuty) za automobil není zrovna etickou cestou k čistším vozidlům. Můžete mít auto, které je zábavné řídit, a které bude současně respektovat přechod k novým energiím, se kterým se vyrovnáváme."
Už před pár dny se přitom objevily informace, podle kterých by automobilka mohla ukončit produkci modelů 308 GT a 308 GTi již letos. A důvodem samozřejmě není nic jiného, než emise CO2. Dá se tedy předpokládat, že pokud se v budoucnosti opět dočkáme podobného hot-hatche, už bude pravděpodobně určitým způsobem elektrifikovaný.
Ostatně i z rozhovoru je poměrně dobře vidět, že Imparato dává přednost čistším a tím pádem i elektrifikovaným alternativám k současným sportovním modelům. I díky tomu se však nejspíš dočkáme produkční varianty konceptu 508 Sport Engineering Concept, který si během své premiéry v Ženevě získal ohromnou pozornost. Plug-in hybridní koncept totiž sliboval akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy. maximální rychlost až 250 km/h a navrch sportovně agresivní design.
Během rozhovoru přišla řeč také na koncept e-Legend, kolem kterého se po premiéře také rozpoutala vášnivá diskuze. Futuristické zpracování klasického Peugeotu 504 s elektrickým pohonným systémem se totiž trefilo do vkusu ohromného počtu lidí, což autu dávalo i slušné šance na produkční model. Imparato však ohledně budoucnosti konceptu e-Legend nebyl tak optimistický.
Přiznal sice, že automobilka zaznamenala úžasnou zpětnou vazbu, nicméně o jeho osudu stále není rozhodnuto. Finální verdikt by měl padnout až v příštím roce, nicméně Imparato mu není příliš nakloněn. „Raději bych naše peníze investoval do okamžitého přechodu (na elektromobilitu), než do e-Legend, což by byla investice v hodnotě cca 250 milionů Euro. Najít 20 000 zákazníků pro vůz v hodnotě 80 000 Euro totiž není jednoduché."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.