Nemusíme příliš pátrat, abychom v historii automobilky Peugeot objevili hned několik zdařilých sportovních modelů. S masivním nástupem elektrifikace se však množí otázky, jaký osud vlastně podobné vozy čeká. Některé automobilky se svých sportovních modelů rovnou vzdávají, to však není případ Peugeotu. Jeho šéf ale přesto potvrdil, že sportovní vozy v současné podobě z trhu brzy zmizí. A důvod je naprosto jednoduchý.
Elektrifikace se nevyhýbá ani automobilce Peugeot, která připravuje čistě elektrický model 208 a plug-in hybridní provedení modelů 508 a 3008. Co však čeká výkonné sportovní modely, jako je třeba populární Peugeot 308 GTI? Na tuto otázku odpověděl Jean-Philippe Imparato, šéf značky, v rozhovoru pro AutoNews.
Peter Sigal, který rozhovor vedl, se zeptal, zda je vedle populární 308 GTI místo i pro výkonný plug-in hybridní model, jakým je v Ženevě představený koncept Peugeot 508 Sport Engineered, který slibuje výkon až 400 koní. Na to Imparato odpověděl následovně: „Vsadím se, že ano, neboť tradiční sportovní modely jako 308 GTi zmizí."
Důvodem je samozřejmě regulace emisí, jak naznačil v pokračování své odpovědi „Platit extra 10 000 Euro (emisní pokuty) za automobil není zrovna etickou cestou k čistším vozidlům. Můžete mít auto, které je zábavné řídit, a které bude současně respektovat přechod k novým energiím, se kterým se vyrovnáváme."
Už před pár dny se přitom objevily informace, podle kterých by automobilka mohla ukončit produkci modelů 308 GT a 308 GTi již letos. A důvodem samozřejmě není nic jiného, než emise CO2. Dá se tedy předpokládat, že pokud se v budoucnosti opět dočkáme podobného hot-hatche, už bude pravděpodobně určitým způsobem elektrifikovaný.
Ostatně i z rozhovoru je poměrně dobře vidět, že Imparato dává přednost čistším a tím pádem i elektrifikovaným alternativám k současným sportovním modelům. I díky tomu se však nejspíš dočkáme produkční varianty konceptu 508 Sport Engineering Concept, který si během své premiéry v Ženevě získal ohromnou pozornost. Plug-in hybridní koncept totiž sliboval akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy. maximální rychlost až 250 km/h a navrch sportovně agresivní design.
Během rozhovoru přišla řeč také na koncept e-Legend, kolem kterého se po premiéře také rozpoutala vášnivá diskuze. Futuristické zpracování klasického Peugeotu 504 s elektrickým pohonným systémem se totiž trefilo do vkusu ohromného počtu lidí, což autu dávalo i slušné šance na produkční model. Imparato však ohledně budoucnosti konceptu e-Legend nebyl tak optimistický.
Přiznal sice, že automobilka zaznamenala úžasnou zpětnou vazbu, nicméně o jeho osudu stále není rozhodnuto. Finální verdikt by měl padnout až v příštím roce, nicméně Imparato mu není příliš nakloněn. „Raději bych naše peníze investoval do okamžitého přechodu (na elektromobilitu), než do e-Legend, což by byla investice v hodnotě cca 250 milionů Euro. Najít 20 000 zákazníků pro vůz v hodnotě 80 000 Euro totiž není jednoduché."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.