Řada prémiových automobilek se segmentu SUV dlouho bránila, v posledních letech je však každému jasné, že se jedná o nejvýnosnější segment v automobilovém průmyslu. I proto se v Bentley namísto úvah o sportovně laděném modelu uvažuje spíše o novém SUV, které by bylo ještě větší a luxusnější než už tak dost opulentní Bentayga.
Jak v nedávném rozhovoru pro AutoCar prozradil Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za technické oddělení, Bentley v současnosti zvažuje vývoj většího SUV, které by v portfoliu automobilky stále ještě nad modelem Bentayga.
Pokud by větší SUV dostalo skutečně zelenou, dá se předpokládat, že by zamířilo pouze na americký a čínský trh, kde je v současnosti vysoká poptávka po velkých a luxusních SUV. Tietz současně vyvrátil spekulace ohledně vývoje menšího crossoveru a dodal, že Bentley se nyní hodlá zaměřit spíše na velká auta.
Velké SUV však není jediný model, na který došla řeč, jak s odkazem na Autocar informuje Motor1. Podle všeho by se v Bentley mohlo rodit i nové GT, tedy Grand Tourer, který by měl přitáhnout i zcela novou klientelu. To nám naznačuje, že by mohlo jít o výrazně jiný typ vozu, než jakým je Continental GT.
Co se pohonných jednotek týče, nové modely by navzdory elektrickému šílenství měly jít cestou nanejvýš plug-in hybridů, neboť technologie čistě elektrických vozidel ještě není podle Bentley dostatečně vyzrálá. Tiez se totiž upíná především k technologii baterií s pevným elektrolytem (Solid State Bettery), které by měly ve světě elektromobility způsobit skutečnou revoluci.
Uvedení této technologie do praxe a její masové šíření ve světě elektromobility je však ještě otázkou mnoha let a tak se v Bentley údajně zabývají i jinými alternativami, ke kterým by mohly patřit i vodíkové palivové články.
Co přesně Bentley chystá se snad dozvíme až v červenci tohoto roku, kdy bude automobilka slavit století na trhu a snad i naznačí, co značku čeká v blízké budoucnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?