Řada prémiových automobilek se segmentu SUV dlouho bránila, v posledních letech je však každému jasné, že se jedná o nejvýnosnější segment v automobilovém průmyslu. I proto se v Bentley namísto úvah o sportovně laděném modelu uvažuje spíše o novém SUV, které by bylo ještě větší a luxusnější než už tak dost opulentní Bentayga.
Jak v nedávném rozhovoru pro AutoCar prozradil Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za technické oddělení, Bentley v současnosti zvažuje vývoj většího SUV, které by v portfoliu automobilky stále ještě nad modelem Bentayga.
Pokud by větší SUV dostalo skutečně zelenou, dá se předpokládat, že by zamířilo pouze na americký a čínský trh, kde je v současnosti vysoká poptávka po velkých a luxusních SUV. Tietz současně vyvrátil spekulace ohledně vývoje menšího crossoveru a dodal, že Bentley se nyní hodlá zaměřit spíše na velká auta.
Velké SUV však není jediný model, na který došla řeč, jak s odkazem na Autocar informuje Motor1. Podle všeho by se v Bentley mohlo rodit i nové GT, tedy Grand Tourer, který by měl přitáhnout i zcela novou klientelu. To nám naznačuje, že by mohlo jít o výrazně jiný typ vozu, než jakým je Continental GT.
Co se pohonných jednotek týče, nové modely by navzdory elektrickému šílenství měly jít cestou nanejvýš plug-in hybridů, neboť technologie čistě elektrických vozidel ještě není podle Bentley dostatečně vyzrálá. Tiez se totiž upíná především k technologii baterií s pevným elektrolytem (Solid State Bettery), které by měly ve světě elektromobility způsobit skutečnou revoluci.
Uvedení této technologie do praxe a její masové šíření ve světě elektromobility je však ještě otázkou mnoha let a tak se v Bentley údajně zabývají i jinými alternativami, ke kterým by mohly patřit i vodíkové palivové články.
Co přesně Bentley chystá se snad dozvíme až v červenci tohoto roku, kdy bude automobilka slavit století na trhu a snad i naznačí, co značku čeká v blízké budoucnosti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?