Řada prémiových automobilek se segmentu SUV dlouho bránila, v posledních letech je však každému jasné, že se jedná o nejvýnosnější segment v automobilovém průmyslu. I proto se v Bentley namísto úvah o sportovně laděném modelu uvažuje spíše o novém SUV, které by bylo ještě větší a luxusnější než už tak dost opulentní Bentayga.
Jak v nedávném rozhovoru pro AutoCar prozradil Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za technické oddělení, Bentley v současnosti zvažuje vývoj většího SUV, které by v portfoliu automobilky stále ještě nad modelem Bentayga.
Pokud by větší SUV dostalo skutečně zelenou, dá se předpokládat, že by zamířilo pouze na americký a čínský trh, kde je v současnosti vysoká poptávka po velkých a luxusních SUV. Tietz současně vyvrátil spekulace ohledně vývoje menšího crossoveru a dodal, že Bentley se nyní hodlá zaměřit spíše na velká auta.
Velké SUV však není jediný model, na který došla řeč, jak s odkazem na Autocar informuje Motor1. Podle všeho by se v Bentley mohlo rodit i nové GT, tedy Grand Tourer, který by měl přitáhnout i zcela novou klientelu. To nám naznačuje, že by mohlo jít o výrazně jiný typ vozu, než jakým je Continental GT.
Co se pohonných jednotek týče, nové modely by navzdory elektrickému šílenství měly jít cestou nanejvýš plug-in hybridů, neboť technologie čistě elektrických vozidel ještě není podle Bentley dostatečně vyzrálá. Tiez se totiž upíná především k technologii baterií s pevným elektrolytem (Solid State Bettery), které by měly ve světě elektromobility způsobit skutečnou revoluci.
Uvedení této technologie do praxe a její masové šíření ve světě elektromobility je však ještě otázkou mnoha let a tak se v Bentley údajně zabývají i jinými alternativami, ke kterým by mohly patřit i vodíkové palivové články.
Co přesně Bentley chystá se snad dozvíme až v červenci tohoto roku, kdy bude automobilka slavit století na trhu a snad i naznačí, co značku čeká v blízké budoucnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.