Řada prémiových automobilek se segmentu SUV dlouho bránila, v posledních letech je však každému jasné, že se jedná o nejvýnosnější segment v automobilovém průmyslu. I proto se v Bentley namísto úvah o sportovně laděném modelu uvažuje spíše o novém SUV, které by bylo ještě větší a luxusnější než už tak dost opulentní Bentayga.
Jak v nedávném rozhovoru pro AutoCar prozradil Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za technické oddělení, Bentley v současnosti zvažuje vývoj většího SUV, které by v portfoliu automobilky stále ještě nad modelem Bentayga.
Pokud by větší SUV dostalo skutečně zelenou, dá se předpokládat, že by zamířilo pouze na americký a čínský trh, kde je v současnosti vysoká poptávka po velkých a luxusních SUV. Tietz současně vyvrátil spekulace ohledně vývoje menšího crossoveru a dodal, že Bentley se nyní hodlá zaměřit spíše na velká auta.
Velké SUV však není jediný model, na který došla řeč, jak s odkazem na Autocar informuje Motor1. Podle všeho by se v Bentley mohlo rodit i nové GT, tedy Grand Tourer, který by měl přitáhnout i zcela novou klientelu. To nám naznačuje, že by mohlo jít o výrazně jiný typ vozu, než jakým je Continental GT.
Co se pohonných jednotek týče, nové modely by navzdory elektrickému šílenství měly jít cestou nanejvýš plug-in hybridů, neboť technologie čistě elektrických vozidel ještě není podle Bentley dostatečně vyzrálá. Tiez se totiž upíná především k technologii baterií s pevným elektrolytem (Solid State Bettery), které by měly ve světě elektromobility způsobit skutečnou revoluci.
Uvedení této technologie do praxe a její masové šíření ve světě elektromobility je však ještě otázkou mnoha let a tak se v Bentley údajně zabývají i jinými alternativami, ke kterým by mohly patřit i vodíkové palivové články.
Co přesně Bentley chystá se snad dozvíme až v červenci tohoto roku, kdy bude automobilka slavit století na trhu a snad i naznačí, co značku čeká v blízké budoucnosti.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.