Honda chce zpátky svůj rekord, tahle plně funkční sekačka prý pojede až 241 km/h!

Nová Honda Mean Mower je rychlejší, hlasitější a jede si pro nový rekord
Nová Honda Mean Mower je rychlejší, hlasitější a jede si pro nový rekord, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. dubna 2019 09:36
Sdílej:

Portfolio společnosti Honda je skutečně bohaté. Kromě automobilů a motorek v něm najdete i lodní motory, letadla a nebo zahradní sekačky. A právě sekačky se pro mnoho „Hondařů" staly kontroverzním tématem, neboť se od nich odvíjela spousta žertů. Pravdou však je, že když už se Honda pustí do stavby sekačky, může to klidně skončit i výrobou nejrychlejší sekačky světa. To už ostatně Honda jednou předvedla a svůj úspěch by ráda zopakovala.

V roce 2014 představila Honda svou extrémní sekačku Mean Mower, v překladu Zlá / Podlá sekačka, která dokázala dosáhnout průměrné rychlost 187.6 km/h a její maximální rychlost byla až 209 km/h. Za tyto úchvatná čísla, která ji dostala až do Guinnessovy knihy rekordů, vděčila motoru o objemu 1 000 ccm původem z superbike motocyklu Honda.

Zanedlouho poté však norská společnost Viking přišla se svým speciálním strojem, který Hondu o rekord připravil. Sekačka Viking T6 dostala vidlicový osmiválcový motor LS o výkonu 408 koní, se kterým dosáhla rychlosti děsivých 215.6 km/h. Pro Hondu to však byla jen nový výzva, jejíž překonání bylo otázkou času.

A ten čas se pomalu blíží, neboť po letech vývoje je nová generace sekačky Honda Mean Mower opět připravená získat zpět svůj rekord. Pod karoserií se opět ukrývá motor ze sportovního motocyklu Honda Fireblade SP, tentokrát však o objemu 999 ccm. Ten sice dává oproti motoru V8 jen 190 koní, přesto by to mělo stačit až k dosažení maximální rychlosti 241 km/h.

Zajímavostí přitom je, že každý z výše jmenovaných strojů musel být plně funkční sekačkou, jinak by se do Guinnessovy knihy rekordů nezapsal. Takže zatímco řidič uhání rychlostí přes 200 km/h, pod jeho sedačkou se točí karbonová čepel. Na tohle zkrátka člověk musí mít nervy z oceli.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.