Portfolio společnosti Honda je skutečně bohaté. Kromě automobilů a motorek v něm najdete i lodní motory, letadla a nebo zahradní sekačky. A právě sekačky se pro mnoho „Hondařů" staly kontroverzním tématem, neboť se od nich odvíjela spousta žertů. Pravdou však je, že když už se Honda pustí do stavby sekačky, může to klidně skončit i výrobou nejrychlejší sekačky světa. To už ostatně Honda jednou předvedla a svůj úspěch by ráda zopakovala.
V roce 2014 představila Honda svou extrémní sekačku Mean Mower, v překladu Zlá / Podlá sekačka, která dokázala dosáhnout průměrné rychlost 187.6 km/h a její maximální rychlost byla až 209 km/h. Za tyto úchvatná čísla, která ji dostala až do Guinnessovy knihy rekordů, vděčila motoru o objemu 1 000 ccm původem z superbike motocyklu Honda.
Zanedlouho poté však norská společnost Viking přišla se svým speciálním strojem, který Hondu o rekord připravil. Sekačka Viking T6 dostala vidlicový osmiválcový motor LS o výkonu 408 koní, se kterým dosáhla rychlosti děsivých 215.6 km/h. Pro Hondu to však byla jen nový výzva, jejíž překonání bylo otázkou času.
A ten čas se pomalu blíží, neboť po letech vývoje je nová generace sekačky Honda Mean Mower opět připravená získat zpět svůj rekord. Pod karoserií se opět ukrývá motor ze sportovního motocyklu Honda Fireblade SP, tentokrát však o objemu 999 ccm. Ten sice dává oproti motoru V8 jen 190 koní, přesto by to mělo stačit až k dosažení maximální rychlosti 241 km/h.
Zajímavostí přitom je, že každý z výše jmenovaných strojů musel být plně funkční sekačkou, jinak by se do Guinnessovy knihy rekordů nezapsal. Takže zatímco řidič uhání rychlostí přes 200 km/h, pod jeho sedačkou se točí karbonová čepel. Na tohle zkrátka člověk musí mít nervy z oceli.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.