Portfolio společnosti Honda je skutečně bohaté. Kromě automobilů a motorek v něm najdete i lodní motory, letadla a nebo zahradní sekačky. A právě sekačky se pro mnoho „Hondařů" staly kontroverzním tématem, neboť se od nich odvíjela spousta žertů. Pravdou však je, že když už se Honda pustí do stavby sekačky, může to klidně skončit i výrobou nejrychlejší sekačky světa. To už ostatně Honda jednou předvedla a svůj úspěch by ráda zopakovala.
V roce 2014 představila Honda svou extrémní sekačku Mean Mower, v překladu Zlá / Podlá sekačka, která dokázala dosáhnout průměrné rychlost 187.6 km/h a její maximální rychlost byla až 209 km/h. Za tyto úchvatná čísla, která ji dostala až do Guinnessovy knihy rekordů, vděčila motoru o objemu 1 000 ccm původem z superbike motocyklu Honda.
Zanedlouho poté však norská společnost Viking přišla se svým speciálním strojem, který Hondu o rekord připravil. Sekačka Viking T6 dostala vidlicový osmiválcový motor LS o výkonu 408 koní, se kterým dosáhla rychlosti děsivých 215.6 km/h. Pro Hondu to však byla jen nový výzva, jejíž překonání bylo otázkou času.
A ten čas se pomalu blíží, neboť po letech vývoje je nová generace sekačky Honda Mean Mower opět připravená získat zpět svůj rekord. Pod karoserií se opět ukrývá motor ze sportovního motocyklu Honda Fireblade SP, tentokrát však o objemu 999 ccm. Ten sice dává oproti motoru V8 jen 190 koní, přesto by to mělo stačit až k dosažení maximální rychlosti 241 km/h.
Zajímavostí přitom je, že každý z výše jmenovaných strojů musel být plně funkční sekačkou, jinak by se do Guinnessovy knihy rekordů nezapsal. Takže zatímco řidič uhání rychlostí přes 200 km/h, pod jeho sedačkou se točí karbonová čepel. Na tohle zkrátka člověk musí mít nervy z oceli.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?