Je v tom nostalgie i očekávání: Automobilka Audi se loučí s modelem allroad quattro první generace,...
v Neckarsulmu se však už finišuje s přípravou druhé generace tohoto mimořádně populárního vozu, který by měl vyjet v polovině roku 2006.
Od zahájení výroby v roce 2000 bylo vyrobeno 90 000 vozů Audi allroad quattro, což je mnohem více, než kolik se původně předpokládalo. Na tuzemském trhu se Audi allroad quattro zařadilo mezi absolutně nejprodávanější modely s pohonem všech kol. Celkem se v ČR prodalo od zahájení prodeje v polovině roku 2000 do června 2005 1326 těchto vozů, což výrazně upevnilo pozici značky Audi jako nejúspěšnějšího prodejce vozů 4x4. Klíčem úspěchu inovativního allroad quattro byla především jeho ojedinělá koncepce: Audi allroad quattro mistrně kombinovalo výhody modelů Avant s vlastnostmi off-road vozů, což byla především zásluha stálého pohonu všech kol quattro a pneumatického odpružení umožňujícího měnit světlou výšku vozu. Model Audi allroad quattro posbíral spoustu cen a titulů, například čtenáři specializovaného magazínu „Off Road“ jej označili za nejlepší crossover roku 2003.
Připravovaný nástupce má ještě vyšší ambice než vybíhající model – podle prvních informací tento výjimečný vůz nabídne ještě mnohem více než naznačila originální studie allroad quattro concept uvedená letos v lednu na autosalonu v Detroitu, která se potom překvapivě objevila i na červnovém autosalonu v Brně, kde po zásluze vzbudila mimořádnou pozornost. Právě mimořádně pozitivní ohlas nejširší veřejnosti na detroitský koncept definitivně rozhodl o přípravě sériové výroby druhé generace řady allroad quattro.
Nový model Audi A6 allroad quattro přidá k elegantnímu designu modelů Audi A6 Avant robustnější tóny vozů do drsných podmínek. I připravovaný model bude mít samozřejmě stálý pohon všech kol quattro a adaptivní pneumatické pérování, schopné měnit světlou výšku vozu.
- AUDI -
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?