Škoda včera vykročila do nového měsíce malým aprílovým žertíkem. Možnost individualizace nového kompaktního modelu Škoda Scala prostřednictvím nápisu na pátých dveřích na přání v nabídce nebude.
Tento model ale přesto vyzařuje silnou individualitu: Jako první sériový vůz značky v Evropě dokumentuje Scala svou silnou identitu prostřednictvím nápisu Škoda na zádi vozu, kde nahradil známé logo.
Jednotlivá písmena, vyvedená v lesklém chromu, se dobře vyjímají zejména na prodlouženém okně pátých dveří vozů s výbavovými pakety Emotion nebo Image a propůjčují modelu Scala nezaměnitelný vzhled i při pohledu zezadu.
Se svými klenutými tvary, dynamickými liniemi a precizními detaily přesvědčila Škoda Scala už před svým uvedením na trh mezinárodní odbornou porotu, udělující cenu Red Dot Award. Nový kompaktní model získal cenu v kategorii „produktový design“.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?