Luxgen nepatří mezi ty nejznámější automobilky, jde totiž o jedinou domácí značku exotického Taiwanu. Nejnovější modely Luxgenu, sportovní sedany S5 Gt a S5 GT225 by ale jistě dokázaly nadchnout i evropské řidiče.
Automobilový průmysl Taiwanu je pro mnohé velkou neznámou, přitom vozy tamní značky se dostaly i do Evropy. Automobilka Yulon zde na počátku 90. let prodávala svůj sedan Yue Loong Feeling, tedy mnohem dříve než se o něco začali pokoušet sousední Číňané. Úspěch to bohužel nebyl a i samotná značka Yue Loong neměla dlouhého trvání. Yulon, což je jen odlišný způsob zápisu názvu Yue Loong, to však nevzdal a v roce 2010 založil novou značku Luxgen. Pod tou se na trh dostaly sedany S5 a S3 a také SUV U3, U5 a U7 a MPV M7.
Sedan S5, který je vůbec prvním vozem kompletně vyvinutým na Taiwanu, se nedávno dočkal už druhého faceliftu a spolu s ním na trh přišly také ostré verze, které Luxgen doposud nenabízel. Při vývoji se přitom Luxgen nedržel zkrátka a najal si japonskou legendu Kazutoshi Mizuna, kteý by měl zaručit, že i sedan s pohonem předních kol nabídne lákavé jízdní vlastnosti.
Tento člověk byl totiž hlavním konstruktérem Nissanu GT-R, na kterém pracoval už od roku 1995 a jeho zásluhou si tento vůz získal kultovní status. Od roku 2014 je ale Mizuno vice-presidentem automobilky Luxgen, která si proto otevřela vývojové centrum i v Japonsku. Tam také probíhal vývoj sportovní novinek S5 GT a GT225.
Oproti standardnímu sedanu S5 mají oba nové vozy agresivnější styling, s novou maskou a sportovnějšími nárazníky. Úprav se dočkaly také světlomety, které mají nově zakomponované LED pásy denního svícení ve tvaru kladiva. V interiéru se s faceliftem změnila hlavně velikost displeje infotainmentu, který ma teď mohutných 12" a zcela dominuje palubní desce. digitální je také přístrojový panel před řidičem. S5 GT225 oproti slabší verzi dostane navíc kabinu v kombinaci imitace karbonu a rudých prvků, včetně rudého prošívání čalouněných ploch. Výbava by měla být bohaté, včetně netradičních novinek jako odemykání pomocí telefonu, dálkové ovládání pomocí aplikace na telefonu a také palubní čistička vzduchu.
Nejdůležitější jsou ale změny na technice. Obě varianty GT jsou vybaveny benzínovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru. V případě GT225 navíc vybavené dvěma turbodmychadly, díky čemuž je výkon zvýšen až na 225 koní. S tímto pohonem se S5 GT225 dostane z nuly na sto za 7 sekund, další info ale Luxgen zatím nezveřejnil. Podvozek byl upraven díly známých firem, nově tak má například tlumiče pérování Bilstein či 18" disky Rays. Ladění produkční verze probíhalo i na okruzích v Japonsku.
Vozy Luxgen se prozatím kromě domovského Taiwanu prodávají pouze v Číně a několika málo menších trzích. Yulon má však se svou značkou větší ambice a už dříve se mluvilo i o montáží vozů Luxgen v Rusku či Rumunsku a prodeji v EU. Prozatím ale nejsou známy žádné konkrétní plány na globální expanzi.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.