Luxgen nepatří mezi ty nejznámější automobilky, jde totiž o jedinou domácí značku exotického Taiwanu. Nejnovější modely Luxgenu, sportovní sedany S5 Gt a S5 GT225 by ale jistě dokázaly nadchnout i evropské řidiče.
Automobilový průmysl Taiwanu je pro mnohé velkou neznámou, přitom vozy tamní značky se dostaly i do Evropy. Automobilka Yulon zde na počátku 90. let prodávala svůj sedan Yue Loong Feeling, tedy mnohem dříve než se o něco začali pokoušet sousední Číňané. Úspěch to bohužel nebyl a i samotná značka Yue Loong neměla dlouhého trvání. Yulon, což je jen odlišný způsob zápisu názvu Yue Loong, to však nevzdal a v roce 2010 založil novou značku Luxgen. Pod tou se na trh dostaly sedany S5 a S3 a také SUV U3, U5 a U7 a MPV M7.
Sedan S5, který je vůbec prvním vozem kompletně vyvinutým na Taiwanu, se nedávno dočkal už druhého faceliftu a spolu s ním na trh přišly také ostré verze, které Luxgen doposud nenabízel. Při vývoji se přitom Luxgen nedržel zkrátka a najal si japonskou legendu Kazutoshi Mizuna, kteý by měl zaručit, že i sedan s pohonem předních kol nabídne lákavé jízdní vlastnosti.
Tento člověk byl totiž hlavním konstruktérem Nissanu GT-R, na kterém pracoval už od roku 1995 a jeho zásluhou si tento vůz získal kultovní status. Od roku 2014 je ale Mizuno vice-presidentem automobilky Luxgen, která si proto otevřela vývojové centrum i v Japonsku. Tam také probíhal vývoj sportovní novinek S5 GT a GT225.
Oproti standardnímu sedanu S5 mají oba nové vozy agresivnější styling, s novou maskou a sportovnějšími nárazníky. Úprav se dočkaly také světlomety, které mají nově zakomponované LED pásy denního svícení ve tvaru kladiva. V interiéru se s faceliftem změnila hlavně velikost displeje infotainmentu, který ma teď mohutných 12" a zcela dominuje palubní desce. digitální je také přístrojový panel před řidičem. S5 GT225 oproti slabší verzi dostane navíc kabinu v kombinaci imitace karbonu a rudých prvků, včetně rudého prošívání čalouněných ploch. Výbava by měla být bohaté, včetně netradičních novinek jako odemykání pomocí telefonu, dálkové ovládání pomocí aplikace na telefonu a také palubní čistička vzduchu.
Nejdůležitější jsou ale změny na technice. Obě varianty GT jsou vybaveny benzínovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru. V případě GT225 navíc vybavené dvěma turbodmychadly, díky čemuž je výkon zvýšen až na 225 koní. S tímto pohonem se S5 GT225 dostane z nuly na sto za 7 sekund, další info ale Luxgen zatím nezveřejnil. Podvozek byl upraven díly známých firem, nově tak má například tlumiče pérování Bilstein či 18" disky Rays. Ladění produkční verze probíhalo i na okruzích v Japonsku.
Vozy Luxgen se prozatím kromě domovského Taiwanu prodávají pouze v Číně a několika málo menších trzích. Yulon má však se svou značkou větší ambice a už dříve se mluvilo i o montáží vozů Luxgen v Rusku či Rumunsku a prodeji v EU. Prozatím ale nejsou známy žádné konkrétní plány na globální expanzi.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.