Luxgen nepatří mezi ty nejznámější automobilky, jde totiž o jedinou domácí značku exotického Taiwanu. Nejnovější modely Luxgenu, sportovní sedany S5 Gt a S5 GT225 by ale jistě dokázaly nadchnout i evropské řidiče.
Automobilový průmysl Taiwanu je pro mnohé velkou neznámou, přitom vozy tamní značky se dostaly i do Evropy. Automobilka Yulon zde na počátku 90. let prodávala svůj sedan Yue Loong Feeling, tedy mnohem dříve než se o něco začali pokoušet sousední Číňané. Úspěch to bohužel nebyl a i samotná značka Yue Loong neměla dlouhého trvání. Yulon, což je jen odlišný způsob zápisu názvu Yue Loong, to však nevzdal a v roce 2010 založil novou značku Luxgen. Pod tou se na trh dostaly sedany S5 a S3 a také SUV U3, U5 a U7 a MPV M7.
Sedan S5, který je vůbec prvním vozem kompletně vyvinutým na Taiwanu, se nedávno dočkal už druhého faceliftu a spolu s ním na trh přišly také ostré verze, které Luxgen doposud nenabízel. Při vývoji se přitom Luxgen nedržel zkrátka a najal si japonskou legendu Kazutoshi Mizuna, kteý by měl zaručit, že i sedan s pohonem předních kol nabídne lákavé jízdní vlastnosti.
Tento člověk byl totiž hlavním konstruktérem Nissanu GT-R, na kterém pracoval už od roku 1995 a jeho zásluhou si tento vůz získal kultovní status. Od roku 2014 je ale Mizuno vice-presidentem automobilky Luxgen, která si proto otevřela vývojové centrum i v Japonsku. Tam také probíhal vývoj sportovní novinek S5 GT a GT225.
Oproti standardnímu sedanu S5 mají oba nové vozy agresivnější styling, s novou maskou a sportovnějšími nárazníky. Úprav se dočkaly také světlomety, které mají nově zakomponované LED pásy denního svícení ve tvaru kladiva. V interiéru se s faceliftem změnila hlavně velikost displeje infotainmentu, který ma teď mohutných 12" a zcela dominuje palubní desce. digitální je také přístrojový panel před řidičem. S5 GT225 oproti slabší verzi dostane navíc kabinu v kombinaci imitace karbonu a rudých prvků, včetně rudého prošívání čalouněných ploch. Výbava by měla být bohaté, včetně netradičních novinek jako odemykání pomocí telefonu, dálkové ovládání pomocí aplikace na telefonu a také palubní čistička vzduchu.
Nejdůležitější jsou ale změny na technice. Obě varianty GT jsou vybaveny benzínovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru. V případě GT225 navíc vybavené dvěma turbodmychadly, díky čemuž je výkon zvýšen až na 225 koní. S tímto pohonem se S5 GT225 dostane z nuly na sto za 7 sekund, další info ale Luxgen zatím nezveřejnil. Podvozek byl upraven díly známých firem, nově tak má například tlumiče pérování Bilstein či 18" disky Rays. Ladění produkční verze probíhalo i na okruzích v Japonsku.
Vozy Luxgen se prozatím kromě domovského Taiwanu prodávají pouze v Číně a několika málo menších trzích. Yulon má však se svou značkou větší ambice a už dříve se mluvilo i o montáží vozů Luxgen v Rusku či Rumunsku a prodeji v EU. Prozatím ale nejsou známy žádné konkrétní plány na globální expanzi.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?