Luxgen nepatří mezi ty nejznámější automobilky, jde totiž o jedinou domácí značku exotického Taiwanu. Nejnovější modely Luxgenu, sportovní sedany S5 Gt a S5 GT225 by ale jistě dokázaly nadchnout i evropské řidiče.
Automobilový průmysl Taiwanu je pro mnohé velkou neznámou, přitom vozy tamní značky se dostaly i do Evropy. Automobilka Yulon zde na počátku 90. let prodávala svůj sedan Yue Loong Feeling, tedy mnohem dříve než se o něco začali pokoušet sousední Číňané. Úspěch to bohužel nebyl a i samotná značka Yue Loong neměla dlouhého trvání. Yulon, což je jen odlišný způsob zápisu názvu Yue Loong, to však nevzdal a v roce 2010 založil novou značku Luxgen. Pod tou se na trh dostaly sedany S5 a S3 a také SUV U3, U5 a U7 a MPV M7.
Sedan S5, který je vůbec prvním vozem kompletně vyvinutým na Taiwanu, se nedávno dočkal už druhého faceliftu a spolu s ním na trh přišly také ostré verze, které Luxgen doposud nenabízel. Při vývoji se přitom Luxgen nedržel zkrátka a najal si japonskou legendu Kazutoshi Mizuna, kteý by měl zaručit, že i sedan s pohonem předních kol nabídne lákavé jízdní vlastnosti.
Tento člověk byl totiž hlavním konstruktérem Nissanu GT-R, na kterém pracoval už od roku 1995 a jeho zásluhou si tento vůz získal kultovní status. Od roku 2014 je ale Mizuno vice-presidentem automobilky Luxgen, která si proto otevřela vývojové centrum i v Japonsku. Tam také probíhal vývoj sportovní novinek S5 GT a GT225.
Oproti standardnímu sedanu S5 mají oba nové vozy agresivnější styling, s novou maskou a sportovnějšími nárazníky. Úprav se dočkaly také světlomety, které mají nově zakomponované LED pásy denního svícení ve tvaru kladiva. V interiéru se s faceliftem změnila hlavně velikost displeje infotainmentu, který ma teď mohutných 12" a zcela dominuje palubní desce. digitální je také přístrojový panel před řidičem. S5 GT225 oproti slabší verzi dostane navíc kabinu v kombinaci imitace karbonu a rudých prvků, včetně rudého prošívání čalouněných ploch. Výbava by měla být bohaté, včetně netradičních novinek jako odemykání pomocí telefonu, dálkové ovládání pomocí aplikace na telefonu a také palubní čistička vzduchu.
Nejdůležitější jsou ale změny na technice. Obě varianty GT jsou vybaveny benzínovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru. V případě GT225 navíc vybavené dvěma turbodmychadly, díky čemuž je výkon zvýšen až na 225 koní. S tímto pohonem se S5 GT225 dostane z nuly na sto za 7 sekund, další info ale Luxgen zatím nezveřejnil. Podvozek byl upraven díly známých firem, nově tak má například tlumiče pérování Bilstein či 18" disky Rays. Ladění produkční verze probíhalo i na okruzích v Japonsku.
Vozy Luxgen se prozatím kromě domovského Taiwanu prodávají pouze v Číně a několika málo menších trzích. Yulon má však se svou značkou větší ambice a už dříve se mluvilo i o montáží vozů Luxgen v Rusku či Rumunsku a prodeji v EU. Prozatím ale nejsou známy žádné konkrétní plány na globální expanzi.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.